Geavanceerd zoeken

Aankoopadviesbureau

Heb een nieuwe machine nodig voor kantoor

Bassinus

Montag, 08. Februari 2021, 12:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 42840

Lid sinds: 08.02.2021

Hallo iedereen en hartelijk dank voor het welkom hier op het forum!

Eerst de harde feiten uit de vragenlijst:

Welke dranken moeten het zijn:
[] Espresso / Cappuccino zoals bij de goede (!) Italiaan[]
Americano / Cafe Creme uit de portafilter (meer water nodig)[x]
Schümli / Cafe Crème zoals uit de KVA, in verschillende sterktes[ ]
TassKaff zoals bij oma, goed gezette



koffie



[
]Moka zoals uit de Bialetti[ ]
Anders:
_____________Indienbekend: Voorkeur voor roosteren? (3e golf, rustiek, ...) nog niet bekend, maar de KVA bevat bonen met hoge/hoogste intensiteit...(groothandelsmarkt).

Begroting: 1500 EUR.

Wat is uw gemiddelde vraag, waar moet de machine voor ontworpen worden?
15 - 30 kopjes per dag (soms parallelle vraag tot 10)




KantoorgemeenschapWijhebben een externe melkopschuimer om de koffiemachine niet te blokkeren en omdat het reinigen gemakkelijker is dan bij het melkgedeelte in de machine. Daarom hebt u in de nieuwe machine geen melkeenheid nodig. Een dergelijk mondstuk wordt natuurlijk bijna altijd meegeleverd - maar alleen als het niet anders kan.


Karakter: Bent u meer een experimenteel type (nieuwsgierig naar verschillende bonen) of meer behoudend (als u eenmaal een geschikte boon hebt gevonden, blijft u daar bij)? Wat zou nog meer belangrijk voor je zijn?

Verschillende koffiedrinkers. Je moet een gemeenschappelijke smaak vinden die alleen kan worden veranderd door de lengte van de koffie.

Gebruiksprofiel: Wie of hoeveel mensen gebruiken de machine? Wat zijn hun voorkeuren?
Kantoor of privé gebruik / beide?

Kantoor - maximaal 15 mensen - maar anders daar. Maximum 15 kopjes per keer voor een vergadering. Lange koffie zou dus zinvol zijn. Nog beter een "Superlong" om eventueel ook een pot in één keer door te draaien smile.gifAnders: Is er


eenservicewerkplaats ter plaatse? Ik weet het niet. In geval van twijfel moet er iets gevonden worden.
Is dat relevant voor jou?

Werkplaats ter plaatse - oude machine wordt daar regelmatig onderhouden en zal dat ook in de toekomst blijven doen, gezien de vraag naar koffie.

Kun je opwarmtijden tot 30 minuten verenigen met je spontaniteit?
Is het gebruik van een timer / WLAN-aansluiting denkbaar om voorverwarmingstijden tot 30 min. te overbruggen?

15 minuten zou aanvaardbaar zijn, aangezien de machine 's morgens wordt aangezet en 's avonds weer uitgezet.


Wat mag er in geen geval zijn? (Uitsluitingscriteria)

Nesspresso, koffie in poedervorm, te veel technologie (touch field, 100 melkvarianten, enz.
)

_______________________________________Ookmoet hoofdzakelijk onze Jura worden vervangen, omdat na 85.000 kopjes de reparaties de laatste tijd sterk te nemen en altijd met 150-250 € maar al goed gaan in het geld voor 6 maanden looptijd




.






Het zou simpel moeten zijn. In het beste geval snel om opstoppingen te voorkomen. Gemakkelijk schoon te maken (dus de dagelijkse schoonmaak - kalk enz. kan ingewikkeld zijn - er is ehh altijd dezelfde collega verantwoordelijk). Het waterreservoir moet voldoende zijn voor meer dan 10 kopjes per keer. Het hoeft niet groot te zijn. Het water is kort te bereiken.

Momenteel hebben we ne X90. Dus nu zou de Impressa XJ9 een goede keuze zijn - maar alleen verkrijgbaar met melksysteem. Als alternatief voorstel had de dealer ne Saeco Aulika EVO - dus kantoor of niet kantoor model. Verschil in de molen en brouwgroep, maar ik heb het niet gevonden. Alleen het waterreservoir en de koffieresidubak lijken kleiner te zijn. Rechtvaardigt in ieder geval mMn geen extra kosten van 300€.

Maar ik kijk uit naar elke hulp en suggestie en uitwisseling hier in het algemeen.

Vriendelijke groeten





















































Almaty

Zondag, 07. Maart 2021, 14:15 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 112

lidmaatschapsnummer..: 30026

Lid sinds: 18.02.2017

Misschien Jura WE6 als je er nog een nieuw kan krijgen

matthias1991

Montag, 23. Augustus 2021, 13:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 45108

Lid sinds: 23.08.2021

Hallo,

Ik vind de volautomatische koffiemachines van De Longhi echt goed. Ze zijn zeer veelzijdig en u kunt er alle specialiteiten mee bereiden die u maar wilt. wub.gif Uiteindelijk heb ik gekozen voor de De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.B, die ik alleen maar aan iedereen kan aanbevelen. Ik kocht mijn koffiezetapparaat hier www.coffeefriend.de.

LGMatze