Geavanceerd zoeken

Melitta Passie / Variant

Lekken van water na het zetten van koffie

Liam_Merritt

Donderdag, 21. Januar 2021, 18:01 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 42679

Lid sinds: 21.01.2021

De machine lekt alleen water bij het maken van koffie of tijdens een spoelbeurt.

Het water stroomt buiten de machine, waarschijnlijk rond de 5 / 10 ml (niet veel).

Heeft iemand deze machine geopend / of heeft iemand advies over waar hij op moet letten?

Ik neem aan dat het net zo makkelijk een kleine scheur in een slang kan zijn of dat de keramische klepkop lekt?

Als iemand advies heeft, laat het me dan weten!!

Voorlopig zal het op een lekbakje zitten, want tot nu toe werkt alles perfect.

Bedankt!

Liam_Merritt

Donderdag, 28. Januar 2021, 16:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 42679

Lid sinds: 21.01.2021

Dus voor iedereen die tegen een lekkende Melitta aankijkt heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de unit zelf gerepareerd.

Ik heb een keramisch kleppendeksel (alleen de zwarte klepsplitter) gekocht van Ebay. Daarmee heb ik de unit opengemaakt:

1 - Druk de schroeven achter de watertank in
verwijder2- Bovenklep van de unit met behulp van platte schroevendraaier in de kleine
openingen3- Schroef de bonencontainer los (T10 schroeven)
4 - Verwijder de bovenbekleding (T10 schroeven)
4 - Verwijder het linker zijpaneel (één T10 schroef aan de bovenkant naast de klepmotor,
5 - Verwijder de motor van de schroeven aan de rechterkant (2 T10, ik gebruikte een tang om ze van bovenaf los te draaien en verwijder ze dan met de hand)
6 - Koppel de slangen van de klep los en breng ze over naar de nieuwe klep (let op de rode O-ringen)
7 - Demonteer de motor van de klep, let op de relaisschakelaars.
8 - verwijder de zwarte klep (T15 schroeven)
9 - zet de nieuwe klep er weer op en keer de bovenstaande instructies

omNiette moeilijk, neem uw tijd.

Ik ben hier helemaal nieuw in en heb het voor elkaar gekregen door te noteren waar alles zat. Maar geef mij niet de schuld als je je unit verder kapot maakt haha.