Geavanceerd zoeken

Royal professionele debietmeter

Aansluiting debietmeter

Gast_Peter

Zondag, 03. April 2022, 14:20 Uhr

Unregistered

Hallo
, ik heb een hele domme fout gemaakt.
Ik heb een Seaco Royal Professional die duidelijk nog nooit ontkalkt was.
Logisch, het was volledig verkalkt. Pomp, verwarmingselement en steunklep zaten helemaal dicht.
Ik heb nu alles weer aan de praat en de machine levert al warm water. Maar er staat nog steeds "bloeden".
Ik heb alle connectors gemarkeerd toen ik de machine demonteerde, maar ik ben zo stom geweest de connector van de debietmeter niet te markeren en nu weet ik niet waar de connector daarvoor zit op de besturingsprintplaat.
Ik heb 3 3-pins aansluitingen aan de onderkant waar de stekker in past. Maar welke is de juiste?
user posted image

user posted image

user posted image

Bedankt voor alle
informatieGroetenPeter










































Schlawi

Zondag, 03. April 2022, 15:40 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1103

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Flowmeter moet op JP8 komen.
Heb je de slangen op de debietmeter wel goed om? Let op de richting van de stroming.
Bijgevoegd is een plan van de bedrading. Het zou op de jouwe moeten passen.

bijlage (Aantal downloads: 92)

bijlage Royal_Professional_Redesign_Schaltplan_Farbe.pdf

Gast_Peter

Zondag, 03. April 2022, 18:22 Uhr

Unregistered

Dank je, dat helpt.
Ik heb nu de kabel aangesloten en in de testmodus "Water pompen" geeft hij me 19 als debiet. Het is niet 40 zoals verwacht, maar het zegt me nog steeds dat de stekker waarschijnlijk goed in het stopcontact zit. Als ik de stekker eruit trek, is er niets meer te zien.
Maar dat verandert de boodschap "Bloeden" niet.
Nog andere ideeën?









Schlawi

Zondag, 03. April 2022, 19:45 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1103

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Met 19 pulsen kom je niet uit de bloeding.
Heb je de slangen op de debietmeter wel goed om? Dat heb ik hierboven al gevraagd.
Anders is de pomp zwak of krijgt hij niet genoeg water uit de watertank. Of er is nog steeds een blokkade.
Als u een goede ontkalker (op basis van amidosulfonzuur) hebt, kunt u die er via de testmodus doorheen pompen. Misschien is dat genoeg.
Is de pomp luid of eerder stil?



Gast_Peter

Montag, 04. April 2022, 06:39 Uhr

Unregistered

Ja, ik heb de slangen op de juiste manier aangesloten. Ik heb dit al gecontroleerd met de pijlen op de debietmeter.
De slangen zagen er allemaal goed uit tijdens de visuele inspectie. Maar tot nu toe heb ik alleen gekeken naar de delen die in het begin worden genoemd: Pomp, doorstroomverwarmer en steunventiel.
Ik ga nu de hele machine ontkalken met de testmodus.
De pomp klinkt eigenlijk normaal. Ik zal het ook nog eens testen door de slang naar de doorstroomverwarmer los te koppelen en te kijken hoeveel pulsen de doorstroommeter aangeeft.
Bedankt voor je tips. Echt geweldig smile.gif
LG Peter




Gast_Peter

Woensdag, 06. April 2022, 14:25 Uhr

Unregistered

WOW, dat is het. Storing verholpen.
Ik heb de pomp gedemonteerd en de kleine O-ring afdichting en de kogel vervangen.
Nu geeft de pomp 45 pulsen en het bericht "Ontluchting" is ook verdwenen.
Geweldige ondersteuning smile.gif
Dank je wel!
!

Vriendelijkegroeten
Peter





Schlawi

Woensdag, 06. April 2022, 17:14 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1103

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Geweldig, ik ben blij als het weer werkt.
Toen ik begon, verving ik ook de kogel. Nu installeer ik alleen nieuwe pompen. Bespaart veel tijd als de pomp een defect heeft, en de reparatie met de kogel niet altijd werkt.