Geavanceerd zoeken

Caffeo solo espresso smaakt zuur en saai....

gebruikte machine gekocht-defectief?

Laira

Dinsdag, 26. Januar 2021, 21:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 42720

Lid sinds: 26.01.2021

Hallo
,ik heb wat advies nodig. Ik heb altijd versgemalen espresso van de Franse pers met opgeschuimde melk als cappuccino of latte gedronken. Iets vervelend was de hele gehampel en de kruimels in de koffie. Toen ik met Kerstmis koffie dronk van mijn vader's Melitta Caffeo Solo, vond ik het best geweldig. Dus kocht ik dezelfde machine op eBay classifieds (omdat ik het me niet nieuw kan veroorloven). Vermoedelijk werd het onderdeel alleen gebruikt terwijl de eigenlijke machine in de rep zat. Ik kan dit niet controleren omdat je de omslagen niet kunt lezen. Het resultaat is dun en saai. Bij mijn vader was een koffie met een gemiddelde hoeveelheid water en 2 bonen (= gemiddelde sterkte) vrij sterk en ik moest een royale hoeveelheid melk toevoegen. Bij mij smaakt het bijna nergens naar. Dubbele espresso met weinig melk gaat zo. Sterk genoeg, maar gewoon saai en zuur. Ik ben teleurgesteld.
Wat ik al gedaan heb: Losse onderdelen afgespoeld, kruimels uit het transport verwijderd, brouwinstallatie gereinigd, overal zonder gereedschap zuiver gekeken, normatief ontkalkt, gereinigd en een filterpatroon geplaatst. Reset naar de fabrieksinstellingen. Aangepaste waterhardheid. Zet de maling op fijn. De hoeveelheid espresso gecontroleerd. Het komt ongeveer 30 ml uit zoals het hoort. De pompoentabletten die uit de machine van mijn vader komen, lijken qua dikte, droogte en fijnheid op de tabletten die uit de machine komen. Tot nu toe lijkt alles in orde. Ik heb het ook geprobeerd met dezelfde bonen. Smaakt ook zuur en dun. Op dit moment heb ik Melitta bella crema espresso en Rewe fine world espresso. De crema ziet er ook goed uit, maar helaas smaakt het daar gewoon niet goed. Oh: het leidingwater zou hetzelfde moeten zijn als dat ik in dezelfde wijk woon als mijn ouders wiens machine ik hier vergelijk. Wat kan het probleem zijn? Heeft iemand een tip? Is er iets wat ik kan doen? Is dit ding kapot? Het zou geweldig zijn als iemand me zou kunnen helpen.

Berndt   

Zondag, 22. Augustus 2021, 14:11 Uhr

Unregistered

QUOTE (Laira @ dinsdag, 26 januari 2021, 21:11)
Hallo
, ik heb wat advies nodig. Ik heb altijd versgemalen espresso uit de Franse pers gedronken met opgeschuimde melk als een cappuccino of latte. Het gefriemel en de kruimels in de koffie waren een beetje vervelend. Toen dronk ik met Kerstmis koffie uit de Melitta Caffeo Solo van mijn vader en vond die best lekker. Dus kocht ik dezelfde machine op eBay (omdat ik hem niet nieuw kan betalen). Vermoedelijk werd het onderdeel alleen gebruikt tijdens de reparatie van de machine zelf. Ik kan dit niet verifiëren omdat je de omslagen niet kunt lezen. Het resultaat is dun en flauw. Bij mijn vader was een koffie met een gemiddelde hoeveelheid water en 2 bonen (= gemiddelde sterkte) vrij sterk en moest ik een flinke hoeveelheid melk toevoegen. Bij mij smaakt het bijna nergens naar. Dubbele espresso met een beetje melk gaat zo. Sterk genoeg, maar flauw en zuur. Ik ben teleurgesteld.
Wat ik al gedaan heb: Losse onderdelen afgespoeld, kruimels van het transport verwijderd, de zetgroep schoongemaakt, overal gekeken waar ik kon zonder gereedschap, ontkalkt zoals voorgeschreven, schoongemaakt en een filterpatroon geplaatst. Terugzetten naar fabrieksinstellingen. Stel de waterhardheid in. Zet de maling op fijn. Controleerde de hoeveelheid espresso. Er komt ongeveer 30 ml uit, zoals het hoort. De tabletten met afvallen die eruit komen, lijken qua dikte, droogte en fijnheid op die uit de machine van mijn vader. Tot nu toe lijkt alles in orde te zijn. Ik heb het ook geprobeerd met dezelfde bonen. Het smaakt ook zuur en dun. Op dit moment heb ik Melitta bella crema espresso en Rewe feine Welt espresso. De crema ziet er goed uit, maar helaas smaakt wat eruit komt gewoon niet goed. Oh, het leidingwater moet hetzelfde zijn, want ik woon in hetzelfde deel van de stad als mijn ouders wier machine ik hier vergelijk. Wat zou het probleem kunnen zijn? Heeft iemand een tip? Is er iets wat ik kan doen? Is dit ding kapot? Het zou geweldig zijn als iemand me kon helpen.


Ik zou de uitlaateenheid vervangen. Daar hoopt zich veel modder op. Kost 6€. Schoonmaken is onmogelijk omdat het toestel vastzit.

Een andere mogelijkheid. Voordragen en schoonmaken.