Geavanceerd zoeken

De motor probeert de brouwerijgroep voorbij de bovengrens te drijven

intiharj

Donderdag, 12. November 2020, 06:31 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 41952

Lid sinds: 12.11.2020

ENA Micro 90
15116Iheeft de brouwerijgroep onlangs vernieuwd, maar als ik de machine weer in elkaar zet en inschakel, drijft de motor van de brouwerijgroep de grote witte tandwielen van de brouwerijgroep helemaal naar boven en blijft gewoon doordraaien - het slijpen aan de onderkant van de lange tandwielen aan de buitenkant van de brouwerijgroep. Alle geluiden en bewegingen lijken tot dan toe normaal. Ik heb verschillende startposities geprobeerd, maar ze resulteren allemaal in hetzelfde einde. Voorafgaand aan dit alles had de machine het moeilijk, en ik zag soms Fout 8, maar dit symptoom heb ik nog nooit eerder gezien. Ik vermoed dat ik misschien een slechte encoder heb, maar ik hoop dat je me kunt adviseren met wat andere dingen om eerst te controleren.



Guest

Donderdag, 12. November 2020, 07:13 Uhr

Unregistered

Brouwerij verkeerd gemonteerd of schroef vergeten

intiharj

Donderdag, 12. November 2020, 19:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 41952

Lid sinds: 12.11.2020

Ik ben er voor 99% zeker van dat ik het correct heb gemonteerd, en de bewegingen zijn zeer soepel en schoon bij het verplaatsen van de versnelling met de hand. Zelfs als er nog steeds een probleem is met de brouwerijgroep, hoe kan dat er dan voor zorgen dat de motor continu draait? Wat zorgt er onder normale omstandigheden voor dat de motor stopt als de brouwgroep de top bereikt? Dank u wel.

gkoylu

Dinsdag, 15. December 2020, 10:42 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 42328

Lid sinds: 07.12.2020

Hallo iedereen,

Ik heb een ongeveer 5 jaar oude Ena Micro 9 machine, ongeveer 6 maanden geleden heb ik de brouwerijgroep gereviseerd, daarna was alles in orde, 2 weken geleden wilde ik de Mashiene ontkalken en in het midden ervan begon de machine te rammelen. Als ik de kom eruit trek, stopt de motor met werken, maar als ik hem er weer in zet, blijft hij draaien en probeert hij de brouwgroep verder omhoog te draaien. In een ander forum las ik dat de montage van de motor beschadigd kan raken. Ik heb de motor verwijderd, maar heb geen schade gevonden. Ik heb ook wat advies nodig wat de reden zou kunnen zijn. Is het de moeite waard om het te repareren of te laten repareren.

Bij voorbaat dank