Geavanceerd zoeken

Jura Impressa Z5 foutmelding "Poederas".

Poederschacht, poedervulling, Jura Z5

Hendryk   

Dinsdag, 24. November 2020, 17:41 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen!

Ik heb een Jura Impressa Z5, die elke dag door meerdere mensen wordt gebruikt.

Sinds vandaag, wanneer u de machine aanzet, verschijnt de melding "Poederglijbaan", vanaf dat moment kunt u niet meer terug en niet meer vooruit. wacko.gif

Als de machine wordt ingeschakeld, hoort u eerst een klik, daarna een continue "zoem" tot er weer een "klik" komt. Dan maakt de machine geen geluid meer. In de tussentijd was er in plaats van "poederschacht" ook nog de boodschap "Vulpoeder", wat ik vreemd vind, omdat (voor zover ik weet) niemand van ons gemalen koffie gebruikt.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen! biggrin.gif

Helaas ben ik niet zo technisch onderlegd, dus de volgende stap voor mij zou zijn om de machine te laten repareren. unsure.gif

Ik ben erg dankbaar voor elke tip! Als de vraag al een paar keer is beantwoord, dan spijt het me dat ik hem opnieuw moet stellen, maar ik heb nog niets gevonden in het forum.

Hartelijk dank en vriendelijke groeten

Hendryk

Schlawi

Dinsdag, 24. November 2020, 22:29 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Er zit een neus op het poederdeksel die een schakelaar activeert. Is het deksel goed gesloten?
Kan de schakelaar eronder defect zijn of is hij een beetje verschoven zodat hij niet meer werkt. Om dit te controleren moet u de achterkant, de rechter zijwand en het bovenste deel verwijderen.



Hendryk

Woensdag, 25. November 2020, 09:58 Uhr

Unregistered

QUOTE (Schlawi @ dinsdag 24 november 2020, 22:29 uur)
Er zit een neus op het poederdeksel die een schakelaar bedient. Is het deksel goed gesloten?
Kan de schakelaar eronder defect zijn of is hij een beetje verschoven zodat hij niet meer werkt. Om dit te controleren moet u de achterkant, de rechter zijwand en het bovenste deel verwijderen.

Of probeer de schakelaar van bovenaf te bedienen met een object om te controleren of hij nog steeds schakelt.



Hallo, Schlawi,

dank u voor uw antwoord! met
sterke druk op de kruitcap werkt het weer, maar u moet het gedeeltelijk ingedrukt houden. Ik zal rondkijken voor een nieuwe kruitmuts, misschien is dat de reden! Nogmaals

bedankt en vriendelijke groetenHendryk


Bilal

Montag, 18. Januar 2021, 23:49 Uhr

Unregistered

عند نفس المشكل هل يمكن أن ترسل لي صور كي أعرف المشكل.
شكرا