Geavanceerd zoeken

Impressa C5: Dosering van water uit een aftapkraan

cjs

Samstag, 09. Januar 2021, 23:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 42576

Lid sinds: 09.01.2021

Ik heb mijn Impressa C5 gereviseerd en alle onderdelen met betrekking tot het watersysteem (nieuwe ketel, pomp, enz.) vervangen. Ook heb ik de brouwerijgroep schoongemaakt en de pakkingen en de dop in de aftapkraan vervangen.

Het probleem is dat er geen koffie wordt afgegeven via het mondstuk. In plaats daarvan stroomt het warme water door het afvoerkanaal direct in de bak (net als bij de droge, geaarde bonen). Een ding dat ik heb gemerkt sinds de demontage is dat de magneet luidruchtig is en een scherpe "brrrr"-klank heeft.

Ik heb alles een paar keer uit elkaar gehaald, alle pakkingen en schroeven gecontroleerd (zowel de Brewing unit als de drainageklep) - en de waarheid is dat de machine me gek maakt. Enig idee? Is de magneet defect, of kan het de afwateringsklep zijn?

Bedankt, smile.gif
Cj

Almaty

Samstag, 09. Januar 2021, 23:49 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 112

lidmaatschapsnummer..: 30026

Lid sinds: 18.02.2017

Kun je een kleine video maken?

cjs

Zondag, 10. Januar 2021, 00:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 42576

Lid sinds: 09.01.2021

Hoi Almaty, bedankt voor het antwoord! Hier is de link: https:



Oké, dus het probleem met de magneet was dat de dop niet volledig op de pin was geslagen. Ik heb gecontroleerd of de platte kanten van de pakkingen naar buiten zijn gericht, zowel naar de klep als naar de veerbelaste pin. Toch stroomt er water door de klep. wacko.gif

Schlawi

Zondag, 10. Januar 2021, 09:33 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Meet de lengte van de ram. Moet onder de 53 mm zijn. Ongeveer 52,8 mm

cjs

Zondag, 10. Januar 2021, 12:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 42576

Lid sinds: 09.01.2021

QUOTE (Schlawi @ 10 januari 2021 08:33 uur)
Meet de lengte van de ram. Moet onder de 53 mm zijn. Ongeveer 52,8mm

Bedankt voor uw antwoord!

Kunt u alstublieft meer vertellen? Bedoelt u dat ik de hele pen met dop moet opmeten, en in dat geval als zittend (uitgestrekt) in de aftapkraan?

Ik heb ook geprobeerd de brouwerijgroep te vullen met water en merkte dat de hoofdzuiger lekte. Zou die o-ring defect zijn en het gedrag verklaren?

De beste wensen, mfg, smile.gif