Geavanceerd zoeken

Krups EA89 servicemenu?

szabgab

Montag, 24. Januar 2022, 23:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 49227

Lid sinds: 24.01.2022

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor het toelaten. Ik heb een DeLonghi Dedica, waar ik blij mee was, maar mijn vader wilde me iets goeds cadeau doen, en kocht een Krups EA89 voor me. Helaas is na de DeLonghi de koffie waterig en niet erg sterk, de crema is helemaal niet dik en de gebruikte bonenkoek is dun en valt vanzelf uit elkaar. Mijn vrouw weigert de Krups te gebruiken, zodat we twee koffiezetapparaten op tafel hebben staan in onze kleine keuken en ik wil mijn vader natuurlijk niet voor het hoofd stoten door hem ons zo'n royaal cadeau te geven....

Hoe dan ook, ik heb de voor de hand liggende instellingen geprobeerd, de molen op de kleinste stand gezet, koffie gezet met de optie 'donker' ingeschakeld, de watertemperatuur op min gezet, later op max, 6 verschillende soorten koffie geprobeerd, van robusta tot single source barrista style arabica, maar de koffie uit de machine is net zo waterig. De enige andere optie zou zijn denk ik om het service menu in te gaan en de maalduur + zuigdruk aan te passen, want anders ben ik ten einde raad. Ik heb overal gezocht naar een combinatie van knoppen om de 'verborgen instellingen' te openen, maar kan nergens iets vinden. Iemand een idee?

Dank je wel.

szabgab

Donderdag, 03. Februari 2022, 02:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 49227

Lid sinds: 24.01.2022

Iemand toevallig? Waterige koffie is het gewoon niet smile.gif Dank je, Gab