Geavanceerd zoeken

Saeco HD8857 Exprelia Foutmelding

Bericht Lege recordcontainer hoewel leeg

Pueppi

Zondag, 18. Mai 2014, 18:36 Uhr

Unregistered

Hallo, mijn Saeco Exprelia meldt "Leeg de container en de lekbak", hoewel beide zijn geleegd en gereinigd. Brouwerijgroep is al schoongemaakt, foutmelding blijft - geen menu-oproep meer mogelijk. Kan iemand een tip geven?

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 19. Mai 2014, 08:31 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Heb je die twee dingen gezuiverd terwijl de machine liep...?

Er zit een teller in die telt en die alleen op nul wordt gezet als dit verzoek komt en je dat doet.

Verwijder vervolgens de lekbak en de afvalbak en maak deze minimaal 10 seconden leeg om de teller op nul te zetten.

tamabi

Samstag, 05. Juli 2014, 19:10 Uhr

Unregistered

Hallo
, heeft deze oplossing tot succes
geleid?

wikon

Zondag, 19. Oktober 2014, 18:01 Uhr

Unregistered

Ik heb dat probleem nu ook. Tijdens het ontkalkingsproces komt het verzoek om te legen vaker naar voren. Dat heb ik gedaan. Maar op de een of andere manier registreerde de machine de laatste lediging niet. Hoe kan ik nu de hele zaak weer in de oorspronkelijke staat brengen?

Guest

Samstag, 23. Mai 2015, 14:15 Uhr

Unregistered

Ik zeg het maar meteen
: tijdens het reinigingsprogramma blijft de machine vragen om de lekbak en de grondcontainer te legen, ook al zijn ze echt goed geleegd. Dus open de machine, haal de twee containers eruit, zet ze na 5 of 30 seconden weer in, het programma gaat een paar seconden door, dan weer hetzelfde verzoek: leeg de lekbak en ga zo maar door. Dit is nu al drie uur aan de gang. Vervelend. Het stationaire toerental begon pas echt tijdens het spoelprogramma. De machine is
nieuw.

Heeft iemand van jullie een oplossing gevonden?

Benutzer

Montag, 28. Maart 2016, 13:12 Uhr

Unregistered

Ik heb ook dit probleem vooral tijdens het reinigingsproces. Ik heb een trucje gevonden: nadat de lekbak en de droesbak zijn geleegd en de foutmelding blijft terugkomen, wacht 5 seconden (totdat de droesbak-inzet alleen nog maar oplicht) en sluit dan de deur niet helemaal tot het reinigingsmenu zichtbaar is en sluit dan het proces af met de deur niet helemaal dicht. Op deze manier kom je er tenminste doorheen en in normaal bedrijf krijg ik de fout niet zo vaak. Natuurlijk is het dom dat Philips deze Frgae helemaal niet beantwoordt.

ArminE

Woensdag, 10. Augustus 2016, 19:35 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gebruiker @ maandag 28 maart 2016, 13:12 uur)
Ik heb ook dit probleem vooral tijdens het reinigingsproces. Ik heb een trucje gevonden: nadat de lekbak en de droesbak zijn geleegd en de foutmelding blijft terugkomen, wacht 5 seconden (totdat de droesbak-inzet alleen nog maar oplicht) en sluit dan de deur niet helemaal tot het reinigingsmenu zichtbaar is en sluit dan het proces af met de deur niet helemaal dicht. Op deze manier kom je er tenminste doorheen en in normaal bedrijf krijg ik de fout niet zo vaak. Natuurlijk is het dom dat Philips deze Frgae helemaal niet beantwoordt.

Mercie hielp! DANKT!!

Guest

Samstag, 10. Februari 2018, 09:57 Uhr

Unregistered

QUOTE (Martin (Hobby Technician) @ maandag 19 mei 2014, 08:31 uur)
Heb je beide dingen geleegd terwijl de machine draaide?

Er zit een teller in die telt en die alleen op nul wordt gezet als dit verzoek komt en je dat doet.

Verwijder vervolgens de lekbak en de residubak en maak deze minimaal 10 seconden leeg om de teller op nul te zetten.

dat is bullshit wat je daar schrijft! platencontainer
kan een uur uit de machine blijven en de foutmelding blijft!
sad.gif sad.gif sad.gif

Guest

Zondag, 11. Februari 2018, 18:23 Uhr

Unregistered

Wanneer het bericht Leeg de lekbak... hoewel de bak leeg is, is er een truc die de klantenservice ons vertelde. Je moet een wattenstaafje gebruiken om de depressies in de lade te drogen. Dan gaat het reinigingsprogramma verder.

martin.maletta

Samstag, 17. Februari 2018, 10:48 Uhr

Unregistered

Hoi, bedankt voor de tip.

Werkte als een charme.

rolleyes.gif

Gast_Frieda

Vrijdag, 15. Juni 2018, 19:39 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem, Saeco Exprelia Eva. Bij het ontkalken begint de machine plotseling te loven en geeft altijd de foutmelding Leeg de vuilcontainer en de lekbak.
We hebben de machine meegenomen voor reparatie. Het antwoord is: elektronica kapot, koop een nieuwe machine. Een reparatie is te
duur.
Is er een andere mogelijkheid? De machine is 5 jaar oud en goed onderhouden!

Gast_Astrid

Zondag, 23. December 2018, 13:24 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gebruiker @ maandag 28 maart 2016, 13:12 uur)
Ik heb ook dit probleem vooral tijdens het reinigingsproces. Ik heb een trucje gevonden: nadat de lekbak en de droesbak zijn geleegd en de foutmelding blijft terugkomen, wacht 5 seconden (totdat de droesbak-inzet alleen nog maar oplicht) en sluit dan de deur niet helemaal tot het reinigingsmenu zichtbaar is en sluit dan het proces af met de deur niet helemaal dicht. Op deze manier kom je er tenminste doorheen en in normaal bedrijf krijg ik de fout niet zo vaak. Natuurlijk is het dom dat Philips deze Frgae helemaal niet beantwoordt.

Geweldig, bedankt. De machine gaat verder

strockmonika   

Dinsdag, 29. Januar 2019, 13:25 Uhr

Unregistered

Het hielp me ook...dank je.

eisbein

Dinsdag, 29. Januar 2019, 19:42 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 71

lidmaatschapsnummer..: 33555

Lid sinds: 21.01.2019

achter de restwaterlade zit een vochtsensor, als de luchtvochtigheid meet, omdat de lade buiten nat is, dan schrijft hij gewoon lege lade... droogt hij buiten goed uit en loopt

Guest

Samstag, 09. Februari 2019, 12:29 Uhr

Unregistered

QUOTE (ArminE @ woensdag 10 augustus 2016, 19:35 uur)
QUOTE (Gebruiker @ maandag 28 maart 2016, 13:12 uur)
Ik heb ook dit probleem vooral tijdens het reinigingsproces. Ik heb een trucje gevonden: nadat de lekbak en de droesbak zijn geleegd en de foutmelding blijft terugkomen, wacht 5 seconden (totdat de droesbak-inzet alleen nog maar oplicht) en sluit dan de deur niet helemaal tot het reinigingsmenu zichtbaar is en sluit dan het proces af met de deur niet helemaal dicht. Op deze manier kom je er tenminste doorheen en in normaal bedrijf krijg ik de fout niet zo vaak. Natuurlijk is het dom dat Philips deze Frgae helemaal niet beantwoordt.

Mercie hielp! DANKT!!

Bedankt, het werkte ook voor mij!

 Seite 12