Geavanceerd zoeken

Melitta Caffeo Ci - Squeak

Eerst en vooral hallo samen :)

Mondmann

Montag, 03. Augustus 2015, 16:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 27423

Lid sinds: 03.08.2015

Hallo,

Ik wil me eerst even voorstellen...

Ik ben Oliver uit Hamburg en eigenaar van een Caffeo Ci.

Tot nu toe was ik vrij tevreden met de volautomatische machine, maar bij nader inzien zijn er een paar kleine dingen die me vreemd lijken. Aangezien ik op dit moment op vakantie ben en een tijdje weg ben, wilde ik van de gelegenheid gebruik maken en de machine naar de serviceafdeling sturen (datum van aankoop was april 2015). Ik merkte de volgende problemen op:1. melkschuim spuugt als ik hem koop (een bekend probleem voor jou)2. Koffie komt vrij koud in het kopje (ook bekend bij u)3 . Brouwerij maakt een vreemd geluid. 1. er is veel te lezen etc. en misschien wel veel verkeerd te doen. Om 2. Ik heb de crema eens met een lepel weggehouden en het resultaat met een infrarood thermometer op 65 graden koffietemperatuur gemeten. Ik zal dit nog eens controleren met een braadthermometer. Om 3. waarom ik de machine eigenlijk naar de service heb gestuurd: Onlangs is er een pieptoon ontstaan met de koffieklep (ik denk dat dit gebeurt op het moment dat de pallet wordt samengeperst) Als ik een koffie maak met weinig bonen = laag piepen Maximale hoeveelheid bonen = veel piepen Dus weg naar de service met het ding en terug met de opmerking "geen beschreven fout opgetreden en de koffietemperatuur volgens de specificaties van de fabrikant". 3. dek de piepjes weer af. blink.gif Nu het brouwapparaat langzaam droogt komt het piepen weer terug. Nu zou ik denken "ok dan is er waarschijnlijk geen smering, maar Melitta zegt dat er niets te smeren valt" en toen ik vanmorgen na het openen van de verpakking de eerste twee deksels maakte was het piepend. Het is over het algemeen moeilijk te begrijpen onder welke voorwaarden het uiterlijk is en wanneer niet sad.gif
heb ik gewoon een video
smile.gif met de aankoop en misschien dat helpt verder of iemand zou al tijden zo'n lawaai
https://vid.me/PmgDMelitta

Service Center heeft van mij een video gekregen met piepen en een zonder. De dame keek ernaar en zei dat ze niets kon horen, maar met veel moeite kon ze een zacht piepend
geluid
horen (misschien
zijn de luidsprekers te laag ingesteld *fg*
)Nu heb ik zoveel geschreven op dit kleine smartphonedisplay en
ben ik het op de een of andere manier uit het oog verloren ^Het
zou leuk zijn als iemand de video bekijkt en
er
zijn
mening over geeft

en misschien een hint heeft om de

temperatuur te meten ?

Ik heb nagedacht over een brandingsthermometer om de temperatuur nauwkeuriger te kunnen meten (misschien stoort de infraroodthermometer van de koffietrip en kan ik daarom

maar tot 65 graden

komen


)
.


Gast_Steffi

Woensdag, 30. Maart 2016, 11:16 Uhr

Unregistered

Hallo Oliver, ik (Steffi) heb hetzelfde probleem met de Ci, heb je ontdekt hoe je dit lawaai kan elimineren?
Liefdesgroet
.

5pAt3n

Zondag, 10. April 2016, 21:59 Uhr

Unregistered

Hallo,

een vriend van mij heeft hetzelfde probleem met een gelijkaardig model (bijna identiek in de bouw). Ik was net bij hem. Ik heb alweer wat KVA passen gemaakt. Eerst dacht ik dat het (zoals zo vaak) de brouwerijgroep was, dat wil zeggen de pakking. Maar dat was het niet. We hebben de brouwerijgroep verwijderd en de MWIP zonder de brouwerijgroep laten draaien. Het is de aandrijving. De machine piept op dezelfde manier, zelfs zonder de brouwerijgroep.

Helaas had ik geen tijd meer om de machine te ontmantelen. Ik zal het binnenkort krijgen, maar ik weet niet precies wanneer ik het zal krijgen...

Als ik meer weet, schrijf ik weer.

Gegroet en goedenacht.

BlackSheep

Montag, 11. April 2016, 22:27 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

Als het de aandrijving is, is het vaak de grote rondselas
die het geluid veroorzaakt - maar soms ook
de microschakelaars op

de

nok. Groeten



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Daniel85

Donderdag, 05. Januar 2017, 18:55 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 29729

Lid sinds: 05.01.2017

Hoi. Iets specifieker op dit punt? Mijn machine maakt ook de geluiden. Bij de dienst werd mij verteld dat de motor defect was en dat een reparatie na ongeveer 6 jaar niet de moeite waard zou zijn. Het reserveonderdeel kost ongeveer 280€ zonder installatie. Het is geen brouwerijgroep, ik heb hem enige tijd geleden volledig vervangen.

Melitta Caffeo CI

Guest

Vrijdag, 20. Januar 2017, 06:00 Uhr

Unregistered

Hallo Daniel
, ik had ook een piepende en pijnlijke rit tijdens mijn CI. Ze had het gedaan bij / na ongeveer 300 covers. Ik heb de zeteenheid verwijderd en de aandrijving
geïnitialiseerd.

Verwijder bij ingeschakelde machine de zeteenheid, druk de Aan/Uit-knop + My Coffee samen ongeveer 2 seconden in.

De

aandrijving loopt heen en weer (nulstand) en vervolgens

wordt de

zeteenheid weer

geplaatst. De

koffie

werd

getrokken en het kwellende geluid en gepiep

was weg.

Het is het proberen

waard.

Begroetingsgidsen

Autor@Stefan-Wichmann.de

Samstag, 20. Januar 2018, 17:09 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 31818

Lid sinds: 20.01.2018

Wel, een nieuwe aandrijving kost waarschijnlijk ongeveer 80€. Dit is niet echt de moeite waard voor een oudere machine (7 jaar, met regelmatig onderhoud). De nulstand helpt ook niet, omdat de kans groter is dat het stopcontact versleten is / 'uitgegraven'. Dus ik zal het weer schoonmaken (gereedschap 40€, onderdelenkit 40€) en dan zorgen voor een nieuwe, als de oude alleen maar piept ...

rolleyes.gif

BlackSheep

Zondag, 21. Januar 2018, 10:05 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Demonteer de aandrijving, verwijder de as en draai of vijl
hem
lichtjes
tot hij weer
kan worden gedraaid
zonder vast te lopen
. Alles weer

goed in elkaar zetten en

goed is... Groeten



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

Guest

Montag, 29. Oktober 2018, 11:55 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast @ vrijdag 20 januari 2017, 06:00 uur)
Hallo Daniel
, ik had ook een piepende en pijnlijke rit tijdens mijn CI. Ze had het gedaan bij / na ongeveer 300 covers. Ik heb de zeteenheid verwijderd en de aandrijving geïnitialiseerd.
Verwijder bij ingeschakelde machine de zeteenheid, druk de Aan/Uit-knop + My Coffee samen ongeveer 2 seconden in. De aandrijving loopt heen en weer (nulstand) en vervolgens wordt de zeteenheid weer geplaatst.
De koffie werd getrokken en het kwellende geluid en gepiep was weg.
Het is het proberen waard.
Begroetingsgidsen





Super bedankt biggrin.gif

Niki

Donderdag, 24. Januar 2019, 18:34 Uhr

Unregistered

Ik heb nog een andere machine van Melitta maar ook een piepend probleem. Maar dat is nog maar het minste. In een jaar tijd is dat stomme ding voor de vijfde keer gerepareerd. Ik ben benieuwd of het gewoon weer vies is, want één keer per week schoonmaken is niet genoeg.

Brian Basco

Donderdag, 24. Januar 2019, 19:33 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 69

lidmaatschapsnummer..: 33270

Lid sinds: 05.12.2018

Repareren waar? Bij Melitta?
Wat is er tot nu toe gerepareerd of
schoongemaakt?

Hoeveel en wat voor soort vervuiling (en waar?) moeten we

ons voorstellen

met de wekelijkse reiniging (handmatig onder water?)


)
Welke machine is het?

Ines12345

Vrijdag, 27. Maart 2020, 13:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 38035

Lid sinds: 27.03.2020

QUOTE (Gast @ vrijdag 20 januari 2017, 05:00 uur)
Hallo Daniel
, ik had ook een piepende en pijnlijke rit tijdens mijn CI. Ze had het gedaan bij / na ongeveer 300 covers. Ik heb de zeteenheid verwijderd en de aandrijving geïnitialiseerd.
Verwijder bij ingeschakelde machine de zeteenheid, druk de Aan/Uit-knop + My Coffee samen ongeveer 2 seconden in. De aandrijving loopt heen en weer (nulstand) en vervolgens wordt de zeteenheid weer geplaatst.
De koffie werd getrokken en het kwellende geluid en gepiep was weg.
Het is het proberen waard.
Begroetingsgidsen





Hallo, mijn melitta Barista TS maakt ook al enige tijd een onuitsprekelijk klinkend geluid...

Ines12345

Vrijdag, 27. Maart 2020, 13:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 38035

Lid sinds: 27.03.2020

QUOTE (Gast @ vrijdag 20 januari 2017, 05:00 uur)
Hallo Daniel
, ik had ook een piepende en pijnlijke rit tijdens mijn CI. Ze had het gedaan bij / na ongeveer 300 covers. Ik heb de zeteenheid verwijderd en de aandrijving geïnitialiseerd.
Verwijder bij ingeschakelde machine de zeteenheid, druk de Aan/Uit-knop + My Coffee samen ongeveer 2 seconden in. De aandrijving loopt heen en weer (nulstand) en vervolgens wordt de zeteenheid weer geplaatst.
De koffie werd getrokken en het kwellende geluid en gepiep was weg.
Het is het proberen waard.
Begroetingsgidsen





Hallo, mijn melitta Barista TS maakt ook al enige tijd een onuitsprekelijk klinkend geluid...

MotoG

Samstag, 13. Juni 2020, 19:09 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 30103

Lid sinds: 05.03.2017


BS[/QUOTE]
QUOTE (BlackSheep @ maandag, 11 april 2016, 21:27 pm)
Hallo,

Als het de aandrijving is, is het vaak de grote pennenas,
die de ruis veroorzaakt - maar soms ook de microschakelaars
op de nokkenschijf.


Grote
BS
QUOTE (BlackSheep @ zondag, 21. 21 januari 2018, 10:05 uur)
Aandrijving demonteren, as verwijderen en een kleine of
file uitzetten tot deze weer kan worden gedraaid zonder te klemmen. Alles weer goed monteren en alles is goed...br>>br>>Groeten br>BS>!--QuoteEnd-->>>/td>>/tr>>>/tabel>div klasse='postcolor'>>! --QuoteEnd-->>br>Hello lieve BlackSheep, ik heb ook een piepende machine waar ik in de tussentijd de aftapkraan heb verwisseld en nu wil ik het echt heel erg luide en storende geluid (van de aandrijving) verwijderen. Een initialisatie hielp tot nu toe niet
Ik heb de schijf verwijderd en geopend. Ik kijk nu naar de constructie van het tandwiel. Ik heb deze "spiraal" op de as van de motor minimaal bewerkt met een kleine vijl van een zakmes. Het schittert nu een beetje. Maar er was slechts minimale slijtage. Ik kon de spiraal zelf niet verwijderen. Het metalen tandwiel en het plastic wiel hebben beide een metalen pin, je kunt het eruit trekken, maar het is zo zacht als boter.
Ik heb geen 9V accu bij de hand om de motor te testen op dit moment. Dus ik moest de motor weer in elkaar zetten. De volgende test was ontnuchterend. Helaas piept de machine onverminderd en is ze erg luidruchtig. De microschakelaars waren oké. Ik zou het zeer op prijs stellen als u me een beetje zou kunnen helpen. Was ik te timide?
Hier is een foto van de open aandrijving.
>br>Bedankt voor elk ander antwoord.
Maximiliaanse
Maximiliaanse
Gelooflijk.
Bijgevoegde afbeelding

BlackSheep

Zondag, 14. Juni 2020, 06:25 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 846

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

de "grote PTO"is het zwarte gedeelte met het tandwiel.
En hier is het niet de tanden maar de zitting in de versnellingsbak-
behuizing die eventueel herwerkt moet worden. De schacht wordt in de loop van de tijd dikker.



--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

 Seite 12