Geavanceerd zoeken

Saeco Picobaristo of...?

KVA tot 600€ gezocht :-)

matze_de

Vrijdag, 17. Augustus 2018, 18:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 32780

Lid sinds: 17.08.2018

Hallo daar!

Mijn vrouw en ik slapen al jaren rond het thema volautomatische koffiemachines - en hebben dat steeds weer afgewezen vanwege de hoge aanschafprijs. Afgelopen weekend hadden we de Saeco Picobaristo in de aanbieding, inclusief een verzorgingsset en 2kg koffie, en we namen de sprong, ook omdat de machine mooi en compact is (in de breedte).

Het is hier nu een maand en is intensief getest. Alles is goed voor mijn smaakpapillen! Ook vind ik de bediening goed doordacht, al heeft de aparte melkkaraf het nadeel dat het glas/kopje etc. afhankelijk van de drank een beetje verplaatst moet worden, zodat het melkschuim en de koffie-uitloop ook raken. Begaafd, ik kan ermee leven.

Wat me boos maakt is het kleine bedrag aan uitgaven. Naar mijn mening hebben we nogal kleine latte macchiato glazen en in de fabrieksinstellingen zijn ze maar half vol. Met de memofunctie kunt u individuele doseerhoeveelheden opslaan, maar door de handmatige ingreep gaat de mengverhouding verloren. Ik vind dit niet echt geweldig en alleen de (duurdere) Plus-versie heeft instelbare uitvoerhoeveelheden op het display (medium, groot...)

Nu denken we erover na of het wel de juiste keuze was. Laten we onze vraag aan de lokale profs proberen:

- De Saeco heeft een aparte melkunit, wat ik een voordeel vind omdat de machine zelf geen contact heeft met de melk. Of heb ik het mis? De meeste andere fabrikanten gebruiken ook een slang en een gemeenschappelijke uitlaat. Wat is er nu beter? - In de prijsklasse <600€ wordt de Melitta Caffeo CI vaak aanbevolen - maar hij heeft geen keramische slijper, wat naar mijn mening veel beter is - als alternatief maakt de Siemens EQ.6 S300 een goede en ronde indruk - wat denk je? Hartelijk dank voor uw bijdragen, we staan nog aan het begin van het leerproceswink.gif

.

Kaffeevollautomat-Test-Vergleich

Donderdag, 06. December 2018, 18:39 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 33092

Lid sinds: 17.10.2018

- Ja, het melkschuim komt rechtstreeks uit de melkcontainer. Met deze melkcontainer kunt u een tuit uittrekken waar het melkschuim uitkomt.
- Het voordeel van keramische slijpmachines is dat ze robuuster zijn (d.w.z. langer meegaan) en ook niet zo snel heet worden als stalen slijpmachines. Warmte vernietigt de aroma's in
de koffiebonen en dat wil je vermijden. Het nadeel van keramische slijpmachines is dat ze duurder zijn. Je moet zelf beslissen hoe je verder gaat. Ondanks de staalmolen is de Melitta Caffeo CI een echte aanrader. - Ja, de Siemens EQ 6 is ook een zeer goede volautomatische koffiemachine en is aan te bevelen. Het is rustig, de drankjes gaan goed en het is ook heel goed verwerkt. Ik
hoop dat ik je kan helpen.
smile.gif



--------------------
Wer unaufgeklärt Kaffeevollautomaten kauft, der macht einen großen Fehler!
Blogger auf www.kaffeevollautomat-test-vergleich.com

Kaffeepoint

Vrijdag, 21. December 2018, 19:39 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Siemens aanbevelenswaardig? Van welke ster kom je? Keramische maalmolens zijn niet duurder dan staalkegelmolens. Kijk naar de prijzen van een Jura Aroma + in vergelijking met een Saeco keramiek. Stalen schijfslijpmachines worden meestal gebruikt in gasmachines, omdat metaal de afvalwarmte veel beter geleidt dan keramiek.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

leo98765432

Montag, 30. September 2019, 10:43 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 34640

Lid sinds: 09.07.2019

Je blog staat vol met unieke goede artikelen! Ik was onder de indruk van hoe goed je je gedachten kunt uiten.
De batterij van de MacBook Pro controleren



--------------------
ludo king for pcludo king for pc