Geavanceerd zoeken

GIGA 5 zeer slechte ervaringen

HS   

Montag, 08. September 2014, 13:19 Uhr

Unregistered

Nadat onze DeLonghi zo langzaam op gang kwam, besloten we ondanks mijn bedenkingen over Jura het gastro model Giga 5 te kopen (mijn E72 was een paar jaar geleden minstens één keer per jaar in reparatie, altijd tegen een servicekostenvergoeding van +150 Euro).

Als een paar koffiedrinkers (2 tot max. 4 koppen per dag) wilden we een machine die zijn werk betrouwbaar doet, wat u mogelijk kunt verwachten met een prijs boven de EUR 3.000.
Nou, na 11 maanden
is de situatie als volgt
:- Al na 2 maanden was de machine voor het eerst aan reparatie toe, omdat hij gewoonweg niets meer deed. Naar verluidt werd de brouwinstallatie vervangen, waarna het onderdeel nog 2 maanden heeft gelopen. Toen deed zich een fout voor waarbij de gemalen koffie op de bodem van de machine aan de achterkant van de machine aankwam en er dus heet water werd geproduceerd in plaats van koffie. Ook is het zo nu en dan fout 14 (wat dat ook is) en het fenomeen dat de koffiedikbak niet kan worden geplaatst omdat
er iets in de weg zit.
In het begin gebeurde dit elke 2 maanden, maar Jura schoot de vogel neer tijdens de laatste reparatie (ik denk dat dit de 4e keer was): vrijdag kwam de machine bij de dealer aan, zoals altijd vers gereinigd en werkend, en na het 4e kopje koffie: koffiedik in de rug en de koffiedikcontainer
kan niet meer worden geplaatst.
We zijn meer dan teleurgesteld - het is gewoon onbegrijpelijk waarom de machine altijd terugkomt en dan met dezelfde fouten teruggaat om te repareren.
Al het

klagen enz. helpt natuurlijk niet, van de kant van de Jura waren er nogal pamperige antwoorden en ondertussen zijn we het zo zat dat we erover denken om het onderdeel op het vuilnis te gooien en een product van een ander merk

te kopen.
Onze ervaring met de Jura: geweldige koffie als die er is, machinereiniging, ondergrondse service
.

numberonedefender

Montag, 08. September 2014, 13:27 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als u hebt besloten om het deel weg te gooien, laat het me weten, dan zal ik ze verzamelen en gelukkig zijn wink.gif
Welke dealer heeft aanbevolen u voor de consumptie van 2-4 kopjes per dag ne giga, dat is meer dan avontuurlijke
ph34r.gif



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Guest

Zondag, 15. Oktober 2017, 16:51 Uhr

Unregistered

@HS

Ik wil erop wijzen dat nadat de tweede reparatie is uitgevoerd en het foutenpatroon nog steeds bestaat, het koopcontract kan worden geannuleerd. Dus het verhaal met "het op de vuilnisbelt gooien" zou geschiedenis moeten zijn.

En zoals nummer één al schreef, zou zijn "semi-gastro" machine erg overgedimensioneerd moeten zijn. Vooral omdat veel defecten twee keer kunnen voorkomen, omdat deze machine meerdere onderdelen in tweevoud herbergt.

Kaffeepoint

Woensdag, 18. Oktober 2017, 00:06 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Van DeLonghi tot Giga. Of het is een vervalsing, of het probleem ligt voor de machine. Jura Service is een van de beste die we hier in D hebben.
Paul



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

Tuxtom007

Woensdag, 18. Oktober 2017, 14:38 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

en de Giga5 naar de beste machines voor de particuliere sector.
De technicus van mijn dealer zei dat ze er 2 per maand verkopen en tot nu toe zijn er nauwelijks problemen geweest. Meestal
was het slecht onderhoud.
Ik heb het zelf sinds de lente en ik ben zeer tevreden, vriend van mij heeft er zelfs 2 en tot nu toe geen enkel probleem - een ervan is in zijn kantoor en wordt
elke dag massaal gebruikt
door sommige mensen
.
Het
onderhoud is
ook
erg belangrijk.
Maar kijk eens hoe oud de bijdrage is, misschien waren er in het begin wel kwaliteitsproblemen - op dit moment zeker niet.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

Guest

Dinsdag, 05. Mai 2020, 17:13 Uhr

Unregistered

We hebben hetzelfde probleem met de Giga 5, de machine wordt voortdurend gerepareerd en dat is altijd iets anders. Ik ben ook erg ontevreden.