Geavanceerd zoeken

Jura ENA 8 - Klein kunststof object in poederglijbaan

atomhead

Montag, 04. Mai 2020, 23:03 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 38626

Lid sinds: 04.05.2020

Ik heb de reinigingscyclus afgerond. Hij vroeg om het reinigingstablet en ik liet per ongeluk het kleine beschermkapje van de dubbele uitloop in de poedergoot voor gemalen koffie vallen. Ik weet niet hoe ik het item weer naar buiten kan krijgen.

Ik wil de reinigingscyclus niet voortzetten en riskeer de machine te beschadigen.

Heeft u aanbevelingen over wat u moet doen, alstublieft?

Bedankt!

Schlawi

Dinsdag, 05. Mai 2020, 05:38 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Met een stofzuiger: Steek een kleine slang in het mondstuk en houd de slang met de hand vast, sluit het mondstuk en steek het in de poederschacht. Met een beetje geluk zou je het er zo uit moeten kunnen halen.
Wat voor deel is het en hoe groot is het? Afhankelijk daarvan gebeurt er niets als het niet te groot is. Als u de machine inschakelt, valt deze bij initialisatie in de pompbak
.

U kunt ook de machine openen.

atomhead

Dinsdag, 05. Mai 2020, 13:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 38626

Lid sinds: 04.05.2020

Hallo Schlawi, heel erg bedankt voor je suggestie. Ik dacht gisteren aan het idee van de stofzuiger, maar ik had geen mondstuk dat klein genoeg was om in de schacht te passen.

Het stukje plastic is erg klein, het bedekt het uiteinde van de melkuitloop.

Toen het gebeurde, draaide ik de machine ondersteboven en schudde hem een beetje. Het plastic stuk gleed naar beneden naar de bodem van de schacht waar ik het kon zien. Toen kreeg ik een houten spiesje en wist ik het plastic stukje uit de schacht te "scheppen". Ik ging verder met de schoonmaakcyclus, en nu lijkt alles in orde.