Geavanceerd zoeken

Melitta Caffeo CI: Start berichtensysteem

Het apparaat kan niet meer worden bediend

Gast_Daniel

Woensdag, 25. Januar 2012, 19:00 Uhr

Unregistered

Hallo,

we kochten ongeveer 4 weken geleden een Melitta Caffeo CI en waren in eerste instantie zeer tevreden.

Na een paar dagen gaf het apparaat echter de melding "System Start" weer na het inschakelen (zoals gebruikelijk bij de eerste keer inschakelen) in plaats van ons een lekker cafeetje voor te bereiden. Na het uit- en weer inschakelen leek het probleem opgelost.

Nu is de fout weer opgedoken en bereidt het apparaat helemaal geen café voor. Na het inschakelen van de machine gebeurt het volgende: - Welkomstboodschap display- Verwarmingsboodschap display- Systeemstartweergave wanneer de Rotary Switch knippert Wanneer u
de Rotary Switch indrukt, blijft de machine met water spoelen totdat het reservoir leeg is. Alle
andere knoppen hebben geen functie en ik heb geen toegang tot het menu.
De Melitta-klantenhotline (0571/861900) adviseerde mij om de brouwinstallatie in heet water te zetten en de machine te reinigen. Niet
eerder
gezegd
dan gedaan en de machine beloonde ons met twee hete espresso's :-
)De volgende keer dat ik hem aanzette, was de fout weer terug. Het schoonmaken van de brouwerijgroep was weer zonder succes. Ik
heb opnieuw
contact opgenomen met
de hotline, waar zij de volgende procedure hebben aanbevolen:- Zet de machine aan - open het
koffiecompartiment
wanneer "System Start" wordt weergegeven - sluit het koffiepoedercompartiment - de machine moet nu spoelen - herhaal de procedure indien nodig meerdere malen
. Handmatige spoeling door het indrukken van de Rotary Switch heeft niet geholpen en heeft alleen het hele reservoir leeggezogen. Als ik echter het koffievakje open voordat "Systeemstart" wordt weergegeven, reageert de machine met "Voeg a.u.b. koffiepoeder toe". Maar als ik het compartiment sluit, wordt alleen "Stystem
Start"
weer
getoond.
Na nog een telefoontje met de hotline stuur ik de machine morgen naar binnen. De fout lijkt al bekend te zijn. De dame aan de telefoon vertelde me dat het waarschijnlijk te wijten is aan een defecte pomp of
klep.
Dit artikel is geschreven omdat ik op het internet geen verslag kon vinden over dit onderwerp. De fout lijkt dus niet
te zijn opgetreden
bij veel gebruikers
.
Als iemand anders een suggestie heeft over hoe het probleem te behandelen of te vermijden, is het absoluut noodzakelijk om het hier te plaatsen voor andere getroffenen
.
Met vriendelijke groetDaniel

Steuerb

Woensdag, 22. Augustus 2012, 10:39 Uhr

Unregistered

Hallo,

onze machine is 6 maanden oud en we hadden het hierboven beschreven probleem.

Voordat we de klantenhotline hebben gebeld, hebben we eerst alle hierboven beschreven procedures uitgevoerd - zonder succes.

De dame van de klantenhotline vroeg of we een waterfilter gebruiken, wat waar is. De volgende procedure om te controleren:

Verwijder het waterreservoir, verwijder het waterfilter en plaats het weer terug. Open de koffiecontainer, wacht op de tweede pieptoon, maak normale koffie (tweede knop van links).
Aangezien dit werkte, probeerden we achteraf een normaal kopje
vers gezette koffie. Dat werkte ook.
Ergo: het was de waterfilter, overigens geen originele, maar een goedkope repro. Nu proberen we dit opnieuw met het originele filter
of laten we het weg.
Bij het spoelen trekt de pomp met meer druk water door het systeem dan bij het brouwen. Daarom werkt het spoelproces wel,
maar het brouwproces niet.
Ik hoop dat het
een of ander
helpt
. GegroetUw
vriendelijke belastingkantoor R&R

Christiana

Vrijdag, 21. December 2012, 14:54 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb ook het probleem gehad. Nu, na 3 weken heerlijke koffie, hebben we hem weer naar de Media Markt gebracht, met als resultaat dat hij wordt ingezonden. We hebben nu nog een verjaardag te regelen kort voor Kerstmis en op de 23e. We hebben ook het waterfilter gebruikt, maar dan het originele. Nu staan we hier zonder machinesad.gif.
Ik ben erg boos over de dienst op de Media Markt. Het is al 3
weken geleden dat we het gekocht hebben en het is niet vervangen. De werknemer zei dat we een week over het uitwisselingsrecht heen zijn. Het is Kerstmis. Hoe zit het met de goede oude service en goodwill?
Nou, we zullen gewoon moeten wachten en ziewink.gifn
wanneer we onze machine terugkrijgen. De vakantie zal waarschijnlijk nog wel even duren en de Senseo-koffie is niet meer het echte werk.
Ik laat het je nog een keer weten als je geïnteresseerd bent
.
Een vrolijk
kerstfeest voor
iedereen

Charly4711

Donderdag, 07. Maart 2013, 11:01 Uhr

Unregistered

Had serieus overwogen of ik mijn ervaring met CI moest doorgeven. Het apparaat is tot nu toe echt - maar ik kan het niet aanbevelen.
Bij aankoop van de CI in de zomer van 2011 drinken we ongeveer 3-5 kopjes Latte Macciato per dag en maximaal 3 espresso's. Na 2 maanden eerste storing "Systeemstart". Na een paar keer uit- en inschakelen draait de machine weer, maar foutmeldingen komen 1-2 keer per week.


Een maand later moet de machine worden ingezonden vanwege dezelfde foutmelding, omdat deze niet kan worden gerepareerd. Na reparatie verschijnt dezelfde foutmelding voor het eerst na ca. 4 weken. Dan weer 1-2 keer per week totdat het apparaat na 10 weken weer moest worden ingezonden. Na 3 maanden verschijnt dezelfde foutmelding weer. Resultaat: Het apparaat is vervangen. Met de tweede eenheid die we hadden gedacht, zal het nu beter gaan. Puisten. 1 keer na 2 maanden, 2 keer na 2 maanden en nu de derde keer na 7 weken. Ik ben benieuwd welke excuses er nu zijn. Elke reiniging, elke ontkalking wordt altijd uitgevoerd. Easy Cleaning wordt ook na elk gebruik uitgevoerd. Geen goedkope bonen, maar premium espressobonen. Samenvatting: Melitta's capaciteiten: zeer goed. Duurzaamheid: extreem slecht. Melitta moet meer besparen op de salarissen aan boord en investeren in technologie. Dat is niet de manier om het te doen.

Charly4711

Donderdag, 07. Maart 2013, 11:08 Uhr

Unregistered

Natuurlijk, ik bedoelde het tweede apparaat dat naar Melitta wordt gestuurd. Vandaag voor de derde keer binnen 6 maanden. Precies hetzelfde proces als bij de eerste machine. Foutsysteem begint in het begin 1-2 keer per week, dan werkt er helemaal niets. Schakel de machine in, na het opwarmen gaat de machine kapot in het midden van de melkrun, met start van het fout-systeem. Schakel de machine uit, maak alles schoon, schakel in, start het systeem knippert, druk op de knop en er loopt water door. Aan het einde, System Start opnieuw en dat is het. 2 Stuur de machine 6 keer in vanwege dezelfde fout.

harald resalg

Woensdag, 08. Mai 2013, 22:44 Uhr

Unregistered

Ik had precies hetzelfde probleem als beschreven in de eerste post. deze "systeemstart" ging eeuwig door. tot de watertank leeg was. ik
heb de machine gedemonteerd en een wat zware debietmeter ontdekt. na
het demonteren

en schoonmaken van de debietmeter werkt het nu weer prima.

Gast_Gast

Vrijdag, 16. Augustus 2013, 15:07 Uhr

Unregistered

Hallo, iemand schrijft, Melitta gedemonteerd, en flowmeter gereinigd, zou geweldig zijn als iemand kan beschrijven hoe het apparaat te openen en te demonteren in de meest zinvolle manier, het liefst met foto's, of zelfs beschrijven, Aangezien Melitta niet graag praten over dergelijke dingen kan komen aan de broers alleen als je jezelf helpt en organiseert met tips, trucs, reparatie ervaringen en procedures voor de demontage en vervanging van de machines, zou geweldig zijn, wie kan mij een beschrijving van de demontage kunt u contact opnemen met mij
op
EmailLogodruck@aol.com

ede

Woensdag, 04. Juni 2014, 12:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 24453

Lid sinds: 04.06.2014

hollo alleich kan dit alleen bevestigen met de flowmeter (flowmeter), ik heb dit apparaat met de hierboven beschreven fout op mijn tafel. kende de machine tot nu toe niet met de fout, maar vermoedde de flowmeter als een bron van fout en is bevestigd. verwijder gewoon de schroeven van de achterkant van de machine. verwijder de dopschroeven 2x onder roestvrij staal gaas (cupwarmer). de zijkanten hebben een kleine opening waar je een nep-object in moet duwen om de dop te kunnen verwijderen. de debietmeter bevindt zich aan de kant waar het waterreservoir zich bevindt, 2 slangen en een 3-pins stekker zijn aangesloten, hij is wit en rond. ik hoop dat ik een aantal van jullie kan helpen met mijn korte beschrijving om jezelf te helpen...
op goed koffiegenot
rolleyes.gif

Gast_Lutz

Montag, 30. Juni 2014, 13:16 Uhr

Unregistered

Dank u wel voor het oplossen van het probleem. Na twee weken vakantie eergisteren had de machine precies de beschreven problemen. Natuurlijk hadden we het al eerder volledig gedemonteerd en alles grondig gereinigd. Misschien nog twee nuttige tips: De schroefkoppen zijn extreem zacht, althans in mijn serie, en zullen onmiddellijk falen als het bit niet goed past.
Maak een snelle foto van de debietmeter voordat u deze demonteert. Vooral voor de aansluiting en de positie van
de slangen niet onbelangrijk. Ik moest weer van voren af aan beginnen omdat ik tijdens de montage een kleine knik had veroorzaakt.

En in dit geval deed de debietmeter zijn werk.

rolleyes.gif

FlexiFelix

Woensdag, 23. Juli 2014, 16:12 Uhr

Unregistered

Hé, iedereen,

Nadat een collega van mij ook het hier beschreven probleem had, hebben we de reparatie in een video gezet. Hopelijk helpt dat als u het onderdeel verwisselt! groetenFelxiFelixVideo: http://www.chip.de/video/Melitta-Caffeo-CI...o_71162468.html

goodhubi

Donderdag, 02. Oktober 2014, 12:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 24907

Lid sinds: 17.08.2014

Hallo daar!

mijn caffeo laat ook alleen SystemStart zien...
de FlowMeter veranderd
...nog steeds SystemStartalso
genoemd bij Melitta, het probleem is daar bekend en
kost 149€ om te repareren
, ik
vind het
brutaal, want het is een
softwarefout
maakt geen verschil of ik de flowmeter aansluit of niet, ik bedoel de elektrische
aansluitingen...
Weet iemand advies, technisch talent en soldeerbout beschikbaar...

Guest

Zondag, 05. Oktober 2014, 21:06 Uhr

Unregistered

Vandaag heb ik ook de "system start" endurance run laten uitvoeren, mijn CI
is 1 3/4 jaar oud, altijd zoals gespecificeerd met filterinzet
en -vervanging, maar ook ontkalkt

zoals

gespecificeerd.

Dan

vul

ik gewoon de ontkalker

in

met een hogere

dosering

, laat hem een beetje lopen, laat hem een paar minuten staan en

dan de rest

tot hij

leeg is.

In mijn geval is het probleem

opgelost

, daarna is er weer een ontkalking uitgevoerd volgens het programma en dat

is het.

Daniel 512

Woensdag, 19. November 2014, 14:08 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast op zondag, 05.oktober 2014, 21:06 uur)
Vandaag heb ik ook de "system start" endurance run laten uitvoeren, mijn CI
is 1 3/4 jaar oud, altijd zoals gespecificeerd met filterinzet en -vervanging, maar ook ontkalkt
zoals gespecificeerd.
Dan vul ik gewoon de ontkalker in met een hogere dosering,
laat hem een beetje lopen, laat hem een paar minuten staan en dan de rest
tot hij leeg is.
In mijn geval is het probleem opgelost,
daarna is er weer een ontkalking uitgevoerd volgens het programma en dat
is het.








Dank biggrin.gifje wel, geilheid heeft mij ook geholpen.

Gast_Marc

Zondag, 18. Januar 2015, 15:04 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast op zondag, 05 oktober 2014, 21:06 uur)
Vandaag heb ik ook de "system start" endurance run laten uitvoeren, mijn CI
is 1 3/4 jaar oud, altijd zoals gespecificeerd met filterinzet en -vervanging, maar ook ontkalkt
zoals gespecificeerd.
Dan vul ik gewoon de ontkalker in met een hogere dosering,
laat hem een beetje lopen, laat hem een paar minuten staan en dan de rest
tot hij leeg is.
In mijn geval is het probleem opgelost,
daarna is er weer een ontkalking uitgevoerd volgens het programma en dat
is het.








biggrin.gif Bedankt voor de tip...werkte geweldig...DANKEN biggrin.gif

cyris

Zondag, 15. Februari 2015, 16:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 26402

Lid sinds: 15.02.2015

Hallo
, ik had ook (kort na afloop van de garantie) de foutmelding Systeemstart. Ik heb alles geprobeerd wat hier is beschreven - tevergeefs. Dus ik heb een reparatiebedrijf gegoogled. Voor 15 € vast tarief voor reizen, foutdiagnose en KVA-bedrijf Berolina Reparatur Service (Berlijn) komen. "Technicus" stond voor de machine, zette hem een paar keer aan en uit en zei dat het de verwarming was. Ik vroeg hoe hij daar op kwam. He: De plaat is koud. Ik: het duurt ook een paar minuten na het inschakelen. Dus hij blijft het aan en uit zetten en merkt dan dat de plaat opwarmt, dus het is "de waterpomp". Ik: Hoe heb je dat nu opgemerkt (zonder het apparaat te openen, let wel)? Hij: Het is meestal zo. Hij trekt dus een rekenmachine en zegt dat een pomp 79€ kost + werklast die ik zou eindigen op ongeveer 190€. Maar hij moet eerst de machine
meenemen en als er "nog kleine dingen" zijn, zouden ze me natuurlijk informeren. Ik heb geweigerd met dank.

Dus ik heb gegoogled en gelezen over de foutbron "Flowmeter". Deze is vervolgens verwijderd en schoongemaakt. Geen succes. De technicus had waarschijnlijk gelijk met zijn "vlijmscherpe" diagnose van de waterpomp. Maar ik bestelde deze voor 35 €, plus een nieuwe

biggrin.gif debietmeter (12,50€). Beide worden door mijzelf geruild, duur: 30 minuten. De machine loopt nu weer soepel, spinnend als op de eerste dag. Ik

ben blij dat ik het apparaat niet blindelings aan de technicus heb gegeven. Er zou gemakkelijk 200 € verschuldigd zijn geweest. Men moet niet bang zijn om de machine zelf te inspecteren. De uitwisseling van de twee delen was zeer eenvoudig met diverse instructies/video's in het net

.

Ik hoop dat dat iedereen helpt met deze

foutmelding.

Veel groeten

 Seite 123