Geavanceerd zoeken

Caffeo Solo 950-103

Platine

k_k

Donderdag, 11. Februari 2021, 23:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 42866

Lid sinds: 11.02.2021

Hallo,

Ik heb een Melitta Caffeo Solo 950-103, hij gaat maar een paar seconden aan, dan knipperen de koffiebonen om en om een paar keer en dan is de machine weer uit.

Ik heb de printplaat blootgelegd. De rechter elektrolytische condensator in het midden bij c13 lijkt me verdacht, maar het deksel is perfect vlak. Voordat ik de soldeerbout tevoorschijn haal wilde ik hier vragen of iemand hier een mening over heeft.

Veel groeten

K_K

Bijgevoegde afbeelding

k_k

Vrijdag, 12. Februari 2021, 18:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 42866

Lid sinds: 11.02.2021

Kreeg hulp van een getrainde TV monteur. Hij legde mij uit dat dit een van de zeldzame gevallen is waarin de elektrolytische condensatoren aan elkaar werden gelijmd om de stabiliteit te vergroten. (Had het net zo goed aan mijn schoonvader kunnen vragen ;-) ). Het forum heeft nu tenminste een foto van een intacte printplaat, voor het geval iemand anders iets overkomt.

Mijn probleem bleek een minimale afstelling van de aandrijving te zijn met ongeveer 1-2 minuten. De machine maakt nu weer koffie.

k_k

Vrijdag, 25. Juni 2021, 05:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 42866

Lid sinds: 11.02.2021

Hoi Jules
,heb een mail van je gekregen, maar kan niet via PM antwoorden omdat de inbox van het forum je bericht niet laat zien. Daarom antwoord ik hier:

Er zijn twee microschakelaars die door de zetgroep worden bediend. Probeer ze eens in te drukken met b.v. twee ijslollystokjes. En zet de machine aan terwijl je de knopjes ingedrukt houdt. Misschien lost het probleem zich hiermee op. Misschien moet iemand je hierbij een handje helpen.

Ik moest de versnellingsbak openen en de wig afstellen die twee andere microschakelaars in de versnellingsbak bedient. Het is niet echt moeilijk, maar je moet er wel een uur voor uittrekken. Foto's maken terwijl je de versnellingsbak opent, helpt enorm wink.gif.
Het is een goede gelegenheid om de tandwielen in te vetten.