Geavanceerd zoeken

Melitta Caffeo Barista T : koffie onmogelijk ?

sbac85230

Montag, 01. Maart 2021, 20:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 43000

Lid sinds: 01.03.2021

Goedemorgen, iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat ik wat hulp kan vinden.
Ik ben tot nu toe een gelukkige eigenaar van een MELITTA CAFFEO BARISTA T die altijd heel goed heeft gewerkt met 9526 dranken
enslechts één afzuigunit vervangen
.


Probleem: vanaf vandaag wil het niets meer weten en weigert het naar behoren te werken. Ik zal er dieper op ingaan: sinds enige tijd werkt de intensiteitsinstelling niet naar behoren, als we een andere instelling dan 4 bar kozen, begon de machine de bonen te malen en vervolgens het water te sturen en dan gaf een bericht INTERRUPT aan zonder enige andere informatie dan koffie te zetten als de bakken vol waren en sinds vandaag krijgen we systematisch dit bericht ongeacht de gemaakte instellingen
Iemandzou een idee hebben wetende dat we de machine grondig hebben schoongemaakt en veel onderzoek hebben gedaan op het internet
.

Bovendien bevalt deze machine ons zeer goed en zouden we hem graag nog een paar jaar laten meegaan als dat mogelijk is?
Bij voorbaat dank voor uw hulpSylvain






Andromeda

Zondag, 02. Mai 2021, 17:39 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 45

lidmaatschapsnummer..: 34151

Lid sinds: 20.04.2019

Hallo Sylvain,

het kan zijn dat de bovenste microschakelaar voor de eindstand van de bovenste zetzuiger niet meer goed schakelt (is geoxideerd).
Dan komt steeds de melding afbreken bij het bereiden van koffie en vervolgens de melding "Bonen bijvullen a.u.b.", hoewel het bonenreservoir vol is.

Of u bewerkt de Mircoswitch met contactspray (u kunt het ook in gemonteerde toestand proberen, maar a.u.b. zonder stroom!!!) of u vervangt hem.

Als u de zeteenheid uitneemt, ziet u twee kleine schakelaars, één in het achterste gedeelte en één in het voorste bovenste gedeelte. ( De bovenste veroorzaakt deze fout )

Groeten Alex























--------------------
Saeco Family
AEG Cafamosa CF85
Phillips HD5730
Siemens EQ7 L-Series
Melitta Caffeo CI