Geavanceerd zoeken

Stroomvoorziening naar transformator

Jura Impressa F8 geeft niets weer.

Onkel

Zondag, 06. Juni 2021, 12:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 43788

Lid sinds: 06.06.2021

Hallo allemaal, ik heb een Jura F8 die al een paar dagen niets meer doet, dus geen voeding meer heeft, ik weet relatief goed met zulke machines heb er verschillende nieuw leven ingeblazen, nu is het zo met deze F8 dat een varistor met de aanduiding 14 D 431 K is doorgebrand en een zwarte afdruk op de printplaat heeft achtergelaten, de varistor zit voor dit kleine zwarte rechthoekige kastje dat hij hoogstwaarschijnlijk beschermt,Ik heb een andere varistor gesoldeerd met de aanduiding S 14 K 275 die ik nog over had in de verwachting dat het zou werken, helaas is er nog steeds geen stroom op de transformator, dus aan de ingang van de transformator die van de print komt is er maar 9 V, er zou 230 V in moeten komen en er uit moeten gaan 15 V en 9 V, dus de transformator is OK en de fout zit nog steeds op de print, kan het echt nog steeds de varistor zijn omdat het niet de juiste is? Naast de varistor zit nog een kleine zekering of wat dat is, was ook helemaal verrusst maar heeft doorgang, dus dat is ook in orde, kan iemand mij een hint geven waar het nog om gaat?