Geavanceerd zoeken

Z7 Willekeurige uitschakeling

Z7 blijft uitschakelen

KJZ78701

Dinsdag, 29. Juni 2021, 15:10 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 43953

Lid sinds: 29.06.2021

Deze Jura Z7 gaf "Error 6" aan, maar werkte daarna weer gedurende een paar dagen, voordat hij willekeurig begon uit te vallen. De keramische klep (die onlangs was vervangen) werd vervolgens weer verwijderd en gedemonteerd. We ontdekten dat de pinnen op het grotere zwarte ABS-stuk dat de klepschijf draait, waren afgeschoven. Het lukte nog wel om de schijf te draaien, maar niet nauwkeurig, dus werd het ABS stuk vervangen met hetzelfde onderdeel van de oude keramische klep (met een slechte motor). Tijdens de vervanging van de keramische klep is er NIETS aan de logische kaart gedaan.

Voordat de keramische klep werd verwijderd en deze tweede keer werd gereviseerd, begon de Z7 zichzelf willekeurig uit te schakelen. Nadat de keramische klep was gereviseerd en opnieuw geïnstalleerd, schakelde de Z7 zichzelf onmiddellijk uit nadat de aan/uit-knop was ingedrukt. Hij kwam zelfs niet tot het punt waarop hij de positie van de keramische klep controleerde. Nadat ik de Z7 verschillende keren had aangezet, met uitschakelingen van een paar seconden tot enkele seconden na het aanzetten, gaf ik het op. Ik haalde de stekker van de Z7 uit het stopcontact en zette de aan/uit-knop uit. Enkele uren later, plugde ik hem terug in, zette de schakelaar aan en drukte op de powerknop. Het werkte ongeveer twee dagen als nieuw en nu valt hij weer uit kort na het inschakelen. We kregen het voor elkaar om twee kopjes koffie te zetten, maar hij viel op willekeurige momenten uit tijdens de zetcycli. Hij viel twee keer uit net na het malen van de bonen en ook twee keer net voordat de hele waterportie door de versgemalen bonen stroomde, dus het lijkt erop dat er een patroon zit in de "willekeurigheid".

Voordat ik hem weer uit elkaar haal om alle stroomaansluitingen en componenten te inspecteren, wil ik vragen of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb een bericht gevonden op dit forum dat wijst op een component op het logic board (zodat je weet dat ik dat al gezien heb), maar ik ben er nog niet zeker van dat dat mijn probleem is.