Geavanceerd zoeken

Caffeo Solo - Waterhoeveelheid regelaar zonder functie

nogfe

Montag, 17. Januar 2022, 10:36 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 48929

Lid sinds: 17.01.2022

Hallo iedereen,

Ik heb een Caffeo Solo die bijna geen koffie zet. Er komt altijd zo'n 20 ml koffie uit.
Hoe ik de waterhoeveelheidsregelaar ook draai, hij blijft op ongeveer 20 ml staan.
Het maakt ook niet uit of ik 1 of 2 kopjes pers, de hoeveelheid die eruit komt is altijd ongeveer 20ml. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.
De machine is ontkalkt, schoon en loopt verder goed. Bij het spoelen is de hoeveelheid water niet echt veel veranderd, alleen bij het koffiezetten.

De aftapkraan is nieuw en er loopt niets in de kom. Ik kan het probleem uitsluiten.

De enige overblijvende foutoorzaak is de regelaar zelf of de debietmeter.

Maar voordat ik het ene na het andere onderdeel vervang, wil ik vragen of iemand dit probleem eerder heeft gehad.

Gegroet en bedankt voor de hulp












Schlawi

Montag, 17. Januar 2022, 11:44 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Hoi,

Poeder is gemalen? Knippert de bonen-LED na de 20 ml?

nogfe

Montag, 17. Januar 2022, 14:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 48929

Lid sinds: 17.01.2022

Hallo

Ja, het poeder wordt gemalen en gaat in de brouwgroep.

Het symbool van de boon knippert na de 20ml, dat klopt. Zo had ik het nog niet eerder gezien.
Heeft het knipperen een betekenis?

Groeten


nogfe

Montag, 17. Januar 2022, 15:40 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 48929

Lid sinds: 17.01.2022

Dus, nu opende ik de machine opnieuw en controleerde het.
Daarna heb ik de machine voorzichtig weer in elkaar gezet en gevuld met bonen, aangezien ik in de handleiding had gezien dat het knipperen te wijten is aan het ontbreken van de bonen.

Nu worden de bonen herkend en is de hoeveelheid weer juist. Er moet iets gebeurd zijn tijdens de montage na het vervangen van de aftapkraan.

Maar hoe detecteert de machine in hemelsnaam de hoeveelheid bonen? Ik kon geen sensor zien. In ieder geval, de hoeveelheid is nu weer in orde.

Bedankt voor de tip........ Het heeft me veel geholpen, dat was de oplossing.








Schlawi

Montag, 17. Januar 2022, 15:52 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Hallo, het is normaal dat het 2-3 lagen duurt. Het poederkanaal moet eerst gevuld worden.
Er zit een metalen lipje op de brouwgroep. Het activeert een schakelaar wanneer er genoeg poeder in de zetgroep zit.
Als er te weinig poeder is gemalen, drukt het metalen lipje niet op de schakelaar. Zo herkent de machine dat er te weinig poeder is gemalen en stopt het brouwproces.