Geavanceerd zoeken

Caffeo CI - Geen brouwwater

CI laat de laatste programmastap achterwege

KimsWorld

Zondag, 08. Mai 2022, 12:49 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 53072

Lid sinds: 08.05.2022

Hallo en goedendag,

Een "korte" beschrijving van mijn probleem
: Melitta Caffeo CI met ongeveer 9000 gebruiksmomenten start en reinigt/spoeltnormaal
.

Vervolgens worden de bonen gemalen voor bijvoorbeeld espresso, en tegelijkertijd warmt de machine op en druppelt er regelmatig wat lekwater uit het afvoerventiel in de lekbak. De zeteenheid wordt dan in de zetstand gezet en de aftapkraan sluit.
De waterpomp start en pompt wat water in de gemalen koffie, ik 'hoor' een drukopbouw bij de pomp.... en een korte pauze zoals gewoonlijk.

Nu zou de pomp eigenlijk het water door de aangedrukte en bevochtigde gemalen koffie in het kopje moeten pompen... maar deze stap ontbreekt volledig!
In plaats daarvan wordt de zeteenheid onmiddellijk (zonder pauze, zonder pomp) in de uitgangspositie gebracht en komt het water onder druk uit de zeteenheid via het afvoerventiel, dat nu weer open staat, over de gemalen koffie aan de achterkant
.

De machine gaat naar zijn startpositie en grijnst kwaadaardig.

Ik heb de zetgroep al vervangen en de aftapkraan is ook nieuw.
Ik heb de twee microschakelaars onder het deksel van de aandrijfeenheid getest, en de drukknoppen lijken ook niet versleten te zijn.
De machine is al teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Melkschuim en heet water lopen goed zoals gewoonlijk.

Dus... Perplexiteit hier



























wacko.gif














Schlawi

Zondag, 08. Mai 2022, 19:12 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

De machine heeft nog steeds een eindschakelaar die in werking wordt gesteld door de vlag van de brouweenheid bovenin.