Geavanceerd zoeken

Philips HD 5730

Zetgroep verkeerd geïnstalleerd?

WhiteCalla

Montag, 21. Juni 2021, 08:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 43881

Lid sinds: 21.06.2021

Hallo, ik heb een tweedehands volautomatisch koffiezetapparaat gekocht, omdat ik er geen ervaring mee had en het eerst wilde uitproberen. Hier is mijn vraag: Is het normaal dat de zeteenheid een beetje schuin in het apparaat zit? Alles is makkelijk te openen en in te brengen. Het koffiedik gaat echter niet in de container, maar wordt over de machine verdeeld. Help alstublieft. Dank je, WhiteCalla

Bijgevoegde afbeelding

Schlawi

Montag, 21. Juni 2021, 12:14 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

De zeteenheid kan eigenlijk alleen worden verwijderd wanneer de machine is uitgeschakeld. Schakel de machine uit, neem vervolgens de zeteenheid in de hand en druk op de zeef. Het moet relatief gemakkelijk zijn om het naar beneden te duwen. Als het moeilijk is, is het beter de brouwinstallatie te herzien. Er zijn genoeg instructies op het net. Google maar eens op "delonghi esam brew group disassemble".

Hoe het met de Phillips is weet ik niet. De zeteenheid staat dus zo dat het poeder uit de molen in de zeteenheid valt. Is misschien normaal voor de machine, zolang je koffie kunt krijgen.

WhiteCalla

Dinsdag, 22. Juni 2021, 18:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 43881

Lid sinds: 21.06.2021

De constructie van de zeteenheid is blijkbaar identiek aan die van de DeLonghi... Ik keek naar een handleiding en haalde de zetgroep uit elkaar. Mijn voorgangers verversten ook regelmatig de ringen en smeerden ze. Ik heb net alles schoongemaakt en ingespoten met siliconenspray. Maar nu dumpt hij de koffie zo dat hij gewoon in het lekbakje loopt. De zetgroep blijft in een bovenste positie en ik kan hem niet verwijderen. Misschien was de siliconenspray niet genoeg? Ik heb het toestel juist terug in elkaar gezet. Nu bestel ik twee nieuwe ringen plus het juiste vet voor nu. Och, eens kraakte de machine ook vreemd. Waar bestel ik de juiste accessoires. Hartelijk dank en groetenwub.gif

Schlawi

Dinsdag, 22. Juni 2021, 19:05 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Hoe is de zeteenheid als de machine is uitgeschakeld?
Het kraken kan van de brouwinstallatie komen. Omdat er een hefinrichting onder zit die vastzit in de behuizing die scheurt.
Zegels zou ik kijken dat ik het origineel krijg. Bijv. bij Hotcoffee. Dit zijn degenen met de juiste afmetingen.

WhiteCalla

Dinsdag, 29. Juni 2021, 09:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 43881

Lid sinds: 21.06.2021

Hallo Schlawi, ik heb nu de ringen vervangen en ingevet. De zeteenheid is correct gemonteerd. Als ik de machine start, loopt het spoelwater in de bodem van de machine en komt er geen koffie. Aan het eind zegt de machine "koffie is klaar". De zeteenheid schuift echter niet in de juiste positie, hij blijft er bovenop staan. Wanhoop:o:o