Geavanceerd zoeken

Miele cm6160 f77 - keramisch ventiel

Miele cm6160 f77 - keramisch ventiel

Gast_Jonas

Montag, 11. Juli 2022, 10:42 Uhr

Unregistered

Hallo

Ik heb een Miele cm6160 machine die begonnen is met haperen. Ik geef foutmelding f77 als ik probeer koffie te zetten.

Voor zover ik kan lezen heeft het iets te maken met de keramische klep. Ik heb deze uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Als ik hem uit elkaar haal en weer terug zet kan hij 1 kop koffie zetten, daarna is de fout weer terug. Kan het zijn dat ik het plastic wiel en de motor verkeerd heb geklokt - ik heb aangenomen dat de pijl naar beneden is en de stalen pin naar beneden?

Ik dacht er anders aan om een nieuwe klep te kopen, maar het lijkt moeilijk om de juiste te vinden? Iemand een idee op welke site ik moet kijken?

Met vriendelijke groet
, Jonas
.

Ximi84

Woensdag, 22. Februari 2023, 18:35 Uhr

Unregistered

Hoi Jonas.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan nergens een keramische klep vinden.
Heb jij er een gevonden? Zo ja, vertel me dan waar -smile.gif????

kaffeechris

Woensdag, 22. Februari 2023, 21:35 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo allemaal, een originele keramische klep brandt een gat in je kostbare uileer.
Demonteer de klep en vet de afdichtingsringen in met siliconenvet, dan zou ik een nieuwe verdelerkop bestellen en die monteren. Als dat niet werkt omdat het keramisch ventiel op de een of andere manier weg is, dan een nieuwe kopen, de stekkers voor Melitta of Jura opnieuw solderen of opnieuw insteken want "Miele" heeft één brede stekker en Jura heeft twee enkele stekkers. Schroef de verdelerkop van "Miele" erop en dan zou het weer in orde moeten zijn.

En graag hier feedback geven.

Miele behoudt zich het recht voor deze keramische klep alleen aan de Miele klantenservice te verkopen.
Dus als u... zoek dan een Miele dealer die u wellicht kan helpen. .... rolleyes.gif



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Michał

Dinsdag, 02. Januar 2024, 22:05 Uhr

Unregistered

Klep voor CM6160, daar slaat de keramische ring vast, waardoor de driver beschadigd raakt.

De driver in dit type is vergelijkbaar met die in dit type klep met het verschil dat er bij de vervangers een inkeping op de rand zit, terwijl er bij dit type een lipje zit dat de schakelaar bedient.

Dus vervangers van andere bedrijven passen niet. Ik denk dat het expres zo is gedaan, deze klep gaat kapot na de garantie.
Nieuwe klep bij Miele 1600zł .