Geavanceerd zoeken

Lekkende Caffeo Barista TSP

Warm water lekt uit de bovenkant van de machine.

Bonefish Blues

Zondag, 08. Augustus 2021, 17:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 44002

Lid sinds: 04.07.2021

Hallo, kan iemand mij advies geven over mijn machine?

Mijn machine heeft zojuist een lek ontwikkeld. Het lekt aan de bovenkant van de linkerkant van de machine, naast de warmhoudplaat, en komt door de naad aan de bovenkant op het middelpunt. Op dit moment is er maar een klein beetje water, misschien 5 ml, maar ik geloof dat het in volume toeneemt.

Het water is heet en het is alleen water, geen koffie. Het loopt langs de zijkant van de machine naar beneden en vormt een plas eronder. Ik krijg ook een heel klein beetje stoom uit de zeer linkse kant van de metalen kopjeswarmer bovenaan, waar ook een beetje kalk neerslaat.

Ik ben blij dat ik het zelf kan proberen te repareren, omdat ik al eerder een beetje aan mijn Siemens S20 machine heb gewerkt. Ik heb op internet gezocht naar een eenvoudige handleiding voor het openen van de machine, maar die kan ik niet vinden, dus mag ik het vragen:

Ten eerste, wat is de waarschijnlijke bron van het lek? Ik heb een schema gezien waardoor ik me afvroeg of het de 3-wegs verbindingspijp was die op dit punt zou kunnen zitten?

Ten tweede, kan iemand mij verwijzen naar een gids voor het openen van de machine?

Bij voorbaat dank - het is een geweldige machine, en de dubbele hoppers voor bonen zijn bijzonder handig, vind ik.

Bonefish Blues

Dinsdag, 10. Augustus 2021, 23:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 44002

Lid sinds: 04.07.2021

Update: Ik heb een video gevonden waarop de montage te zien is, dus ik zou hem morgen moeten kunnen demonteren en hopelijk de bron van het lek vinden

Bonefish Blues

Montag, 16. Augustus 2021, 15:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 44002

Lid sinds: 04.07.2021

Machine gediagnosticeerd en gerepareerd - het was de 4-wegklep bovenaan de machine die defect was, waardoor water en stoom onder de bovenkant van de machine en in het zijpaneel liepen, en vervolgens langs de buitenkant naar beneden. Totale kosten minder dan £10 biggrin.gif

Sander Bergmman

Samstag, 08. Januar 2022, 17:39 Uhr

Unregistered

Goedemorgen, we hebben hetzelfde probleem. Kunt u alstublieft de link sturen naar de video die laat zien hoe de machine te openen? Ons e-mail adres is prive@sandex.nl. Dank u.

Bonefish Blues

Zondag, 16. Juli 2023, 17:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 44002

Lid sinds: 04.07.2021

Na een paar jaar goed te hebben gewerkt, heeft mijn Melitta zichzelf weer te schande gemaakt!
Een paar dagen geleden begon hij water te lekken en ik wilde hem net openen en opnieuw onderzoeken, toen hij gewoon dood was, geen leven meer vertoonde en niet meer aanging. (Hij stopte halverwege de bereiding net nadat hij de dosering had gemalen)

Misschien kan ik nog even kijken of iemand kan vaststellen dat hij een veiligheidsonderbreking of een soortgelijke functie heeft?

Waarschijnlijk verkoop ik hem gewoon voor reserveonderdelen - jammer, want het is een goede machine.