Geavanceerd zoeken

Vraag over Melitta Barista TS Smart melkopschuimer

Jim83

Woensdag, 12. Januar 2022, 08:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 48773

Lid sinds: 12.01.2022

Hallo!

Ik heb nu ongeveer een maand een Melitta Barista TS in mijn bezit en ben er over het algemeen tevreden mee.

Voordat ik de machine kocht heb ik veel reviews en video's online bekeken en wat mij opvalt is dat wanneer de machine de melk afpompt hij een dreunend geluid maakt, dit is volkomen normaal en te horen op alle video's die ik heb gezien maar het verschil is dat op alle video's die ik heb gezien, hij in het begin een paar keer snel pompt / dreunt en daarna rustiger wordt in tempo wanneer de melk is gaan stromen. Op mijn machine, echter, is het hetzelfde geluid / tempo van het pompen / bonzen in het begin, maar dan neemt het toe en is veel sneller op mijn machine. Ik vind dit een beetje vreemd, hoewel het op mijn machine ondanks het verschil meestal goed gaat met de melk, hoewel het soms snel stopt met kolven voordat het weer verder stroomt.

Bijgaand een filmpje over hoe het klinkt op mijn machine (je moet misschien even spieken om het goed te kunnen horen) Daarna voeg ik een aantal links bij naar youtube filmpjes met andere machines die ALLEMAAL hetzelfde klinken. Mijn vraag is dan waarom het op mijn exemplaar anders klinkt en een hoger tempo heeft dan alle anderen die ik heb gezien/gehoord? Is daar een verklaring voor?

De melkopschuimer werkt meestal zoals bedoeld maar soms stopt hij even voordat hij weer verder gaat.

Hier zijn de links naar andere machines van hetzelfde soort.Het is het dreunende geluid als hij melk maakt waar ik het over heb.

Hier is mijn machine:

https://imgur.com/a/kLjSRYz

Hier zijn voorbeelden van andere machines.





Br Jimmy

Schlawi

Woensdag, 12. Januar 2022, 17:08 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Het werkt zoals het hoort. Ik denk dat de software op die van jou anders is dan die van de anderen op de video. Ik keek alleen naar de eerste.
In het begin van het verwarmingsproces wordt de uwe langzamer geklokt, en wanneer de verwarming haar temperatuur heeft bereikt, klokt de pomp sneller.