Geavanceerd zoeken

Saeco Royal Office - Pumpe schwach?

Pump jerks een beetje - koffie nog steeds te komen

BohnenSchlepper   

Donderdag, 17. December 2020, 15:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 39516

Lid sinds: 05.07.2020

Hallo technicus

Ik heb een Saeco Royal Office in ons bedrijf. Deze machine heeft al ongeveer 20.000 kopjes geproduceerd. Ik doe de ontkalking regelmatig, ondertussen wordt er ook schoongemaakt. Dit heb ik pas in de afgelopen maanden geleerd en uitgevoerd - voor de goede smaak!

Probleem
: Bij het vullen van een espressokopje loopt de koffie in het kopje, maar het pompgeluid is een beetje vreemd. Het schokt een beetje, de hoeveelheid is bijna onmerkbaar klein. Misschien iets minder in de tijd in het algemeen. Volgens berichten van collega's vanochtend wilde de koffie 'bijna niet' opraken. Wat betekent dat?

Eigenlijk vraag ik wat dat teken is. Moet ik meteen weer ontkalken/reinigen als er iets verstopt zit in het systeem. Of de waterpomp wordt toch wel oud. De hoeveelheid koffie en de maling zijn al jaren hetzelfde, dus geen invloed hier.

We willen gewoon een betrouwbare machine, niet een plotselinge storing door een zwakke pomp.

Wie heeft hier vergelijkbare ervaringen?
Wie kent de ruk ook - een geluid, niets anders. wub.gif

Bijvoorbaat dank voor de feedback



















cool.gif









Schlawi

Donderdag, 17. December 2020, 17:40 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Na 20000 kopjes kan het al zijn dat de pomp verzwakt. Meestal is de bal in de pomp versleten en dan treden zulke symptomen op.
Koop een nieuwe pomp en installeer hem, dan kunt u meer zeggen. Kosten ja niet de wereld.


BohnenSchlepper

Donderdag, 17. December 2020, 23:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 39516

Lid sinds: 05.07.2020

Bedankt, dat zullen we laten doen.

Vrolijk Kerstfeest en Gelukkig NieuwjaarHelmut