Geavanceerd zoeken

Opvolger voor Saeco Cappucino Royal gezocht

Gast_Peter

Donderdag, 03. Oktober 2019, 17:45 Uhr

Unregistered

Hallo forumgemeenschap,

Na 10 trouwe jaren en ongeveer 25.000 bereide koffies ben ik op zoek naar een nieuwe en even betrouwbare volautomatische machine in de nabije toekomst.
De Cappucino Royal werkt nog steeds perfect. Dit jaar heb ik alleen geïnvesteerd in een nieuwe watertank en afdichtingen. De onderhoudskosten bedroegen daarom minder dan 50,- Euro in 10 jaar. Ik ben dus
erg verwend wat betreft de betrouwbaarheid,

dus ik heb geen haast en wil graag een waardige

opvolger vinden...
Het vervolgmodel moet een snel bruikbare melkcontainer hebben (uit de koelkast gehaald) met een goede automatische reinigingsfunctie van de slangen. Het moet in staat zijn om alle gangbare koffie- en koffiemelkproducten te bereiden. Het zou geweldig zijn als er ook grote kopjes/glazen onder de tuit passen. Dan lees ik net dat sommige machines 2 opslagbakken voor bonen hebben. Ik vind dit ook
heel interessant! een

app control of WLAN is niet

belangrijk

voor mij

...
Is er iets dat geschikt is voor mij? Ik kijk uit naar enkele aanbevelingen
...! VG,
Peter

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 07. Oktober 2019, 10:41 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo, Peter,

mijn TIP is de Melitta Barista 831 TS 101

Deze machine is mijn favoriet op dit moment.

Het heeft een slimme bediening, is geschikt voor APP en heeft een rotsvaste en betrouwbare technologische basis.

Trouwens, het is vrij goedkoop op dit moment... ongeveer 800€.

Kaffeepoint

Woensdag, 09. Oktober 2019, 23:25 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Waarom hou je de Royal niet? Ze maken ze niet meer zo. 25.000 kopjes is niet voor de machine. Ik zou de slijpstenen veranderen, een pakkingset plaatsen en de brouwinstallatie reviseren. Misschien een professionele ontkalking doen.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162