Geavanceerd zoeken

Krups EA9000 / EA9010 lekt water

Machine lekt veel helder water

mhashm

Zondag, 04. April 2021, 12:39 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 43303

Lid sinds: 04.04.2021

Hallo allemaal,

Ik heb mijn machine een paar weken geleden uit elkaar gehaald en alle pakkingen in de zetgroep schoongemaakt en vervangen omdat er te veel water in de lekbak zat en uit de machine lekte, maar dit heeft mijn probleem niet verholpen.

Toen ik de machine uit elkaar haalde was er condensatie langs het achterpaneel en aan de binnenkant van de bovenkant en ook schimmel (!)

De machine lijkt goed te brouwen maar lekt veel helder water rond de machine (het lijkt er niet op dat de lekbak overstroomt, het water lijkt ergens anders vandaan te lekken).

Ik heb alle verbindingen rond de waterverdeler gecontroleerd en de debietmeter schoongemaakt. Ik heb ook de condensor schoongemaakt.

Als ik een spoelcyclus draai, is er het geluid van drukopbouw in de pomp die dan weer vrijkomt. Ik kan niet zien waar het water vandaan lekt, maar het lijkt erop dat er overtollige stoom en water in het systeem achterblijft nadat het heeft gebrouwen, dat vervolgens vrijkomt en naar de voorkant en zijkanten lekt.

Enig advies over wat als volgende te controleren? Mijn vermoeden is dat de pomp/het waterverdeelsysteem ergens lekt of niet werkt/een verbroken afdichting heeft.

MrLed

Zondag, 04. April 2021, 17:34 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 209

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Als de machine de druk niet goed laat ontsnappen, is het meestal de condensor die dicht is of de aftapkraan / waterverdeler.
Ik kan niet echt iets anders bedenken dat het zou kunnen zijn.
"Knalt" de machine aan het eind van een brouwsel?