Geavanceerd zoeken

KRUPS EA8108 laat druk ontsnappen na voorbrouwen

Gast_Karsten

Dinsdag, 17. Augustus 2021, 16:16 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

Ik (Karsten) ben nieuw hier en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een KRUPS EA8108. Hij brouwt een beetje voor, d.w.z. hij maalt de bonen, dan gaat de brouwkop naar beneden en wordt er een kleine hoeveelheid water ingepompt. Normaal, na een seconde, gaat het verder met het eigenlijke koffiezetproces en de koffieafgifte. Zo is het, maar de laatste tijd begint de machine meteen na het voorbrouwen druk te verliezen. Er komt wat water in de lekbak. Het water komt uit het verwarmingselement, op het normale punt waar de druk aan het einde van het brouwproces weer wordt opgeheven.

Na wat onderzoek kan dit te maken hebben met oude afdichtingen op de brouwkop, die ik uit voorzorg heb besteld (ze zijn nog niet aangekomen). Ik had echter meer verwacht dat de druk er aan de bovenkant (voorbij de afdichtingen) zou worden uitgeperst en dat ik ook drukverlies zou hebben tijdens het eigenlijke brouwen. Maar verder zet de koffie normaal.

Dus ik zou u willen vragen welke andere oorzaken ten grondslag kunnen liggen aan het foutpatroon dat ik heb geschetst? Alle tips zijn welkom.

GroetenKarsten







Gast_Markus

Donderdag, 02. December 2021, 14:34 Uhr

Unregistered

Hoi Karsten (en iedereen die misschien kan helpen)
, ik worstel momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een Krups EA81 die water afvoert naar de lekbak nadat de brouwkop is leeggelopen.
Ik heb de aftapkraan al gecontroleerd en ingevet - maar die werkte al zonder problemen.
Het overdrukventiel na de pomp is ook feilloos.
De afdichtingen op de brouwkop zijn origineel, maar zien er nog goed uit.
Het afgevoerde water komt uit de zeteenheid in de slang die naar de aftapkraan leidt.
Machine heeft 5200 toeren en is altijd gevuld geweest met gefilterd water.
Heeft iemand een hete tip over wat het probleem waarschijnlijk is?






tief-f-lieger

Samstag, 04. December 2021, 03:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 45955

Lid sinds: 28.09.2021

Het is belangrijk dat de drukveer in het afvoerventiel de juiste voorspanning heeft.
Demonteer de klep en rek de veer uit tot ten minste 38 mm (lengte wanneer hij nieuw is). De veer wordt moe door het grote aantal deksels.
Vervang bovendien de O-ring van de overdrukklep en reinig de drukoppervlakken.