Geavanceerd zoeken

Delonghi EC 685.

Water tussen watertank en behuizing

Johi

Dinsdag, 02. Maart 2021, 15:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 14682

Lid sinds: 30.12.2011

Hallo allemaal,

Heb hier een Delonghi EC 685.M die water verliest tussen het waterreservoir en de behuizing (waterreservoir inlaat)!

Maar dat was niet het begin:

In het begin kwam er geen koffie meer uit de machine (heet water en stoom werken...). Eerst dacht ik dat de machine verkalkt was, maar dat was niet het geval. Toen heb ik de pomp vervangen (machine net twee jaar oud!). Maar de machine gaf nog steeds geen koffie.
Weer gedemonteerd... Intussen moesten ook de aansluitingen op het verwarmingselement worden vervangen, omdat ze waarschijnlijk niet bestand waren tegen de hoge druk en lek waren....
Toen heb ik de veiligheidsklep op de pomp vervangen. Ik heb hem weer in elkaar geschroefd en zie, de koffie zet weer!

Helaas met een neveneffect dat ik in het begin al noemde: De machine verliest water tussen de watertank en de watertankausfnahme!

Watik niet kan zeggen is hoe lang de machine het waterverlies al heeft!



Daarmee bedoel ik of het waterverlies misschien al aanwezig was voordat ik de veiligheidsklep verving

.

Of is de nieuwe veiligheidsklep defect of loopt het water misschien te vroeg terug in de watertank? Maar waarom wordt het water dan niet in de tank gehouden?

Ik hoop dat ik "prompt" geholpen kan worden, want zonder koffie is het leven niet meer de moeite waard! wink.gif

Misschienheeftiemandhetzelfde foutpatroon gehad en een oplossing gevonden!

!!



Met vriendelijke groetenJohi