Geavanceerd zoeken

Krups Ea8150

De bovenste bruut drukt naar boven

Homer666

Montag, 11. April 2022, 16:18 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 51457

Lid sinds: 04.04.2022

Hallo. Er komt geen koffie meer uit mijn KVA, of slechts heel langzaam.

Debietmeter vervangen
- Afdichtingen van brouwplunjer gecontroleerd -
Overdrukklepgedemonteerd gecontroleerd -
Machineis dicht
-Er komt veel stoom vrij via de overdrukklep aan het einde van de bereiding-



De





brouwplunjer beweegt naar beneden tijdens de bereiding, maar wordt iets naar boven gedrukt tijdens de bereiding - Alles is nog dicht.

Ideeën?

MFGBoberg
































Rallee

Dinsdag, 26. April 2022, 18:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 50458

Lid sinds: 01.03.2022

Hey Homer
,Is het mogelijk dat de zeef of de bovenste brouwzuiger verstopt zit?

Het werkt eigenlijk als volgt.

De molen start, de bovenste zuiger gaat omlaag naar de onderste zuiger, heet water wordt uit de ketel in het koffiepoeder geperst.de koffie loopt door de bovenste zuiger in de uitstroompijpjes.

Zodra de waterhoeveelheid is bereikt, gaan de bovenste en onderste zuiger omhoog en komt de koffie in de marc-container terecht.

Dus mijn eerste verdenking zou de bovenste brouwkop zijn. Het volgende zou de pomp prestatie zijn.

Gegroet Ralle

































Homer666

Dinsdag, 26. April 2022, 21:41 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 51457

Lid sinds: 04.04.2022

QUOTE (Rallee @ dinsdag, 26 april 2022, 17:26)
Hey Homer
,Is het mogelijk dat de filter of de bovenste brouwzuiger verstopt zit?

Het werkt eigenlijk als volgt.

De molen start, de bovenste zuiger gaat omlaag naar de onderste zuiger, heet water wordt uit de ketel in het koffiepoeder geperst, de koffie loopt door de bovenste zuiger in de uitstroompijpjes.

Zodra de waterhoeveelheid is bereikt, gaan de bovenste en onderste zuiger omhoog en komt de koffie in de marc-container terecht.

Dus mijn eerste verdenking zou de bovenste brouwkop zijn. Het volgende zou de pomp prestatie zijn.

Gegroet Ralle











Ah oké, bedankt voor het antwoord, er lijkt hier niet veel aan de hand te zijn.

Dus de bovenste zeef is vrij en de cremaklep moet bij een bepaalde druk opengaan?

Schoonmaken (met een tablet) en spoelen werkt perfect, dus theoretisch kan er niets verstopt zijn.

Vraag: Komt het water door de onderste brouwplunjer, d.w.z. door de zeef, zodat de stand van de plunjer theoretisch irrelevant is?

Hoe kan ik de pomp controleren? (Het loopt)

Bedankt MFG

Rallee

Woensdag, 27. April 2022, 09:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 50458

Lid sinds: 01.03.2022

Hoi Homer,

Dit is eerder te wijten aan de Krups machines omdat er weinig documentatie over is.

Oké, de draad zei niet dat het doorspoelt.
Het cremaklepje laat de koffie onder druk door, juist.
Als dat het geval is, zal de druk van de pomp passen.

Gaat de vooraf ingestelde hoeveelheid koffie in het kopje of komt het in de lekbak terecht?

Werkt de terugslagklep in het waterreservoir, is de filterpatroon verstopt en eventueel de waterzeef op de machine verstopt?





Homer666

Donderdag, 28. April 2022, 12:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 51457

Lid sinds: 04.04.2022

De hoeveelheid koffie die uit het lekbakje komt (afgewogen op 30-40 ml afhankelijk) is dus ook correct. De debietmeter is nieuw.

Stoom voor het opschuimen van melk werkt ook perfect, daar is de waterverdeler voor, en die heeft alleen deze functie, dus koffie of heet water stoom?

Ik heb de overdrukklep gedemonteerd en alles ziet er goed uit.

Terwijl de koffie doorloopt, wordt de zuiger iets omhoog geduwd en bruist het daarna met drukontlading en veel stoom of terwijl de koffie wordt afgegeven.

Ik heb alles gedaan van grof tot uw maling en alles werkt als ik spoel en schoonmaak. Ik ben echt op een verlies.....

MFG

Rallee

Donderdag, 28. April 2022, 20:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 50458

Lid sinds: 01.03.2022


PS Maar het kan toch niet liggen aan het feit dat de twee brouwers niet in de juiste stand staan, b.v. als de bovenste de onderste niet ver genoeg indrukt?

Ik heb hier op dit moment een 8150 staan en ik kan je vertellen dat voordat de onderste zuiger omhoog gaat, de stoom via de onderste zeefsteun wordt omgeleid naar de lekbak. Op het filmpje is te zien dat hij dit niet doet, dus er is iets mis met het afvoerventiel of er is iets mis vooraf. Het zou goed kunnen dat de bovenste zuiger een soort uitschakelfunctie heeft via de zijdelingse veer, waar ik nog niet achter ben met de machine. Hij zal er niet zomaar voor de lol hangen.

Dat de onderste zuiger te sterk naar boven drukt zou volgens mij ook niet kunnen, want de bovenste stand wordt bereikt via veerkracht, ik geloof dat die hydraulisch wordt gespannen.

Ik zal morgen graag nog eens kijken, maar dan moet ik de machine open laten staan.

Sg

Ralle

Rallee

Vrijdag, 29. April 2022, 16:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 50458

Lid sinds: 01.03.2022

Hoi Homer,

Ik heb het nog eens gecontroleerd.

Ofwel zijn de schakelaars afgegleden, ofwel is de drukcilinder ergens mechanisch opgehangen, ofwel wordt de stand niet bereikt of geschakeld doordat het aftapventiel niet afwatert.

Gegroet Ralle

pinky73

Dinsdag, 03. Mai 2022, 15:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 52775

Lid sinds: 03.05.2022

Ik vermoed ook een aftapklep of drukverlies in de drukkamer (plunjerafdichting), in welk geval de koffieafvoer ook slecht zal zijn wink.gif

Rallee

Dinsdag, 03. Mai 2022, 18:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 50458

Lid sinds: 01.03.2022

Hé Pinky
, Homer heeft verderop in de draad een video geplaatst, waar het er in ieder geval op lijkt dat de brouwkamer dicht is.
De vraag is alleen hoe het gewisseld wordt met de Krups.
Vermoedelijk schakelt na verloop van tijd, na de koffiebereiding, het ventielblok om en loopt de overdruk via het aftapventiel in de opvangbak.












pinky73

Montag, 09. Mai 2022, 13:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 52775

Lid sinds: 03.05.2022

Hi Rallee
, aak oké, natuurlijk zag ik dat niet.
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk.

PS: Ik heb ook een vraag gesteld omdat mijn waterverdeler ongewoon vaak loopt. Ik wil van het weekend alles weer uit elkaar halen en de microschakelaars op de WV controleren. Misschien heeft iemand tegen die tijd een slim idee en beantwoordt hij mijn vraag wink.gif Opgelet, het zijn er 2, want er is een fout opgetreden toen ik ze aanmaakte en nu heb ik er weer een gesloten wink.gif



Rallee

Montag, 09. Mai 2022, 20:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 18

lidmaatschapsnummer..: 50458

Lid sinds: 01.03.2022

Ik hoop dat Homer me terugbelt en een update geeft.

Ik heb op uw bijdrage geantwoord.