Geavanceerd zoeken

Krups EA81* - Retourveer zuiger - Waar te plaatsen

Krups EA81 Reparatie

Gast_Patrick

Woensdag, 30. Juni 2021, 14:59 Uhr

Unregistered

Hallo lieve koffie gemeenschap,

heb de molen van mijn Krups EA8108 - model FPB145000P - eruit gehaald en schoongemaakt.
Maar toen ik hem erin zette, wist ik niet meer waar ik de terugtrekveer van de zuiger aan de slijpmachine moest bevestigen. Heb deze "clean" en "calc" knipper fout nu hierdoor. Volgens het forum is dit een fout die optreedt wanneer de positie van de zuiger niet juist is?

Weet iemand van jullie waar je de veer moet plaatsen?

Alvast bedankt!

user posted image






Guest

Woensdag, 25. Augustus 2021, 14:16 Uhr

Unregistered

Hallo daar, ik heb net zo'n bron als jij.
Het lijkt op de verkeerde plaats te staan... En het is verkeerd als het naar beneden gaat.
Maar ik heb geen fouten

Pliploupla

Woensdag, 25. Augustus 2021, 14:17 Uhr

Unregistered

Het is niet verbonden met iets boven...

Benoît

Donderdag, 18. November 2021, 23:44 Uhr

Unregistered

Goedenavond ik heb precies hetzelfde, heeft iemand gevonden waar ik het kan vervangen?

Gast_Michal

Montag, 31. Januar 2022, 22:31 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast_Patrick @ 30 juni 2021 02:59 pm)
Hallo beste koffiegemeenschap,

Heb bij mijn Krups EA8108 - model FPB145000P de maler eruit gehaald en schoongemaakt.
Maar bij het plaatsen weet ik niet meer waar ik de retourveer van de zuiger aan de maler moet bevestigen. Heb nu hierdoor deze "clean" & "calc" knipperfout. Volgens het forum is dit een fout die optreedt als de stand van de zuiger niet goed is?

Weet iemand van jullie waar de veer geplaatst moet worden?

Alvast bedankt

! user posted image </br></br></br></br></br>





















Weet u waar de veer moet komen? Ik heb hetzelfde probleem. Bedankt.

Stéphane

Samstag, 26. Februari 2022, 13:04 Uhr

Unregistered

Ik heb de veer weer in elkaar gezet precies zoals op de foto (bedankt voor de hulp) en hij werkt perfect zonder licht.

Gast_Sam

Vrijdag, 15. April 2022, 08:18 Uhr

Unregistered

Ik zou graag willen weten waar ik de veer kan vinden, de mijne is vervormd

Gast_José

Dinsdag, 09. Augustus 2022, 12:04 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast_Patrick @ 30 juni 2021 02:59 pm)
Hallo beste koffiegemeenschap,

Heb bij mijn Krups EA8108 - model FPB145000P de maler eruit gehaald en schoongemaakt.
Maar bij het plaatsen weet ik niet meer waar ik de retourveer van de zuiger aan de maler moet bevestigen. Heb nu hierdoor deze "clean" & "calc" knipperfout. Volgens het forum is dit een fout die optreedt als de stand van de zuiger niet goed is?

Weet iemand van jullie waar de veer geplaatst moet worden?

Alvast bedankt

!user posted image </br></br></br></br></br>







Hallo.
Je moet de veer in de zuiger plaatsen VOORDAT je hem in de metalen steun schroeft.

Gast_tobiklein

Zondag, 14. Augustus 2022, 23:40 Uhr

Unregistered

Het ene uiteinde van de veer zit in het plastic gedeelte dat aan de bovenkant van de zuiger is bevestigd
(voordat de zuiger wordt vastgeschroefd, want dat is de enige manier om hem op
zijn
plaatste houden
). Het

andere uiteinde van de veer hangt daar gewoon en wordt geacht het koffiedik van de schuif uit de molen

te vegen.



Jack71290   

Woensdag, 28. September 2022, 15:13 Uhr

Unregistered

Hallo
, waar past het andere uiteinde van de veer aan de kant van de slijper?
Dank u voor uw feedback

Gast_ADRI

Donderdag, 29. December 2022, 07:30 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem...

Waar hangt de veer?

Voor de zuigerzijde geen probleem, maar voor de slijperzijde, heeft iemand de oplossing gevonden?

Alvast bedankt.

ET

Donderdag, 30. Maart 2023, 22:34 Uhr

Unregistered

Ik had hetzelfde probleem, maar ik denk dat het uiteinde van de veer niet hoeft te worden bevestigd.

Als je naar video's van andere Krups-modellen kijkt, zie je dat de veer in een boog op de pers is gemonteerd en dat hij niet aan de motor is bevestigd.

Ik leid hieruit af dat de functie van de veer is om de motorhelling te vegen en niet een systeem.

Emilie

Donderdag, 29. Juni 2023, 21:23 Uhr

Unregistered

Weet je al hoe je het andere uiteinde van de veer moet monteren?

BenF

Samstag, 05. Augustus 2023, 11:28 Uhr

Unregistered

Ik had zelf hetzelfde probleem. Na een poging om het aan de onderkant van de uitloop te bevestigen (het gaat op en neer, met een veer die vaak strak staat), denk ik niet dat het een goede oplossing is. Het vertraagt de afdaling van de gemalen koffie en er valt meer opzij. Ik heb hem weer in de inerte stand gezet zoals op de foto hierboven. Het lijkt mij dat wanneer de plunjer daalt, dit het voordeel heeft dat hij de uitloop een beetje schraapt met het metalen staafje aan het uiteinde van de veer. Het is in ieder geval beter: er valt minder koffie langs de kant.

frtr

Zondag, 10. September 2023, 18:08 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb zojuist de zuiger vervangen... Het deel met de veer zit niet vast aan de buitenkant, de veer blijft vrij... Het schraapt wel over de helling van de gemalen koffie.... Wat mij betreft heb ik mijn koffiezetapparaat niet gerepareerd, het water gaat in de lekbak zonder door de zuiger te gaan... Ik heb geen zichtbare externe fout, losgekoppelde leiding of gebroken onderdeel gezien... Ik ga proberen naar een cyclus te kijken nadat ik alles uit elkaar heb gehaald, maar dat is niet gemakkelijk... Iemand een idee?