Geavanceerd zoeken

Seaco Royal Professional - Wasserstand Sensor

Water niveau vlotter sensor

tom667

Montag, 26. April 2021, 20:18 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 6223

Lid sinds: 12.12.2009

Mijn goede oude Royel Professional irriteert me de laatste tijd steeds meer. De machine meldt "Watertank vullen", soms zelfs wanneer de tank nog tot de rand gevuld is of pas gevuld. De tank is een paar jaar geleden vervangen, maar toen was het probleem nog niet aanwezig.

De fout kan tijdelijk worden vermeden door de vlotter heen en weer te bewegen met een magneet aan de achterkant van de tank. Na het verwijderen van de externe magneet, slaat de machine dan meestal aan, soms voor een kopje, soms langer. Ik vermoedde eerst dat er waterbellen boven de vlotter zaten. In het begin was het meestal voldoende om de tank er met een beetje druk weer op te zetten. Dit werkt niet meer.

Het probleem ergert me meer en meer. Ik heb al overwogen om een sterke magneet op de achterkant van de machine te plakken. Maar misschien is er een manier om het goed te maken? Kan de vlotter gedemagnetiseerd worden? Is dat apart verkrijgbaar? Of kan de sensor opnieuw worden ingeleerd? Kan een onderdeel van het sensoruitleescircuit versleten zijn, zoals een elektrolytische condensator?

Gegroet
Tom



Schlawi

Montag, 26. April 2021, 21:07 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1103

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Er is dat de magneet zwakker wordt met de jaren. U kunt een nieuwe vlotter kopen of alleen een nieuwe tank. Ze zijn allebei te koop. Als u de vlotter koopt, bestel dan ook dezelfde hoes over de vlotter mee. Het zal waarschijnlijk breken als je het verwijdert.
De vlotter is het onderdeelnummer 996530050556. Het
deksel996530050459

.





tom667

Donderdag, 29. April 2021, 08:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 6223

Lid sinds: 12.12.2009

Bedankt voor de ET nummers.

De nieuwe vlotter is sinds gisterenmiddag geplaatst. Ik had de dop niet nodig, ik had de vlotter en de kamer onlangs al grondig schoongemaakt, maar dat hielp niet. De eerste tankvulling is er snel door, tot nu toe zonder dat ik hoefde te helpen. Ik had er veel eerder aan moeten beginnen.

Gegroet
Tom