Geavanceerd zoeken

Neff C77V60N2: Koffie loopt in lekbakje

Gast_Schneemann

Montag, 28. December 2020, 23:53 Uhr

Unregistered

Hallo,

Ik heb de hulp van professionals nodig: We hebben een keuken overgenomen toen we verhuisden, waar een Neff C77V60N2 volautomatische machine werd geïnstalleerd, die ons nu een jaar lang zonder problemen goed van dienst is geweest.

De laatste dagen merkte ik dat er steeds minder koffie uit de machine komt. Vandaag was het dan zo ver dat er geen koffie meer in het kopje loopt maar "fizzles".

Na wat zoeken kon ik vaststellen dat de koffie in de lekbak lekte. Eerst vermoedde hij een verstopping en heeft daarom twee keer ontkalkt en schoongemaakt. Er verandert niets aan het probleem, maar het verdween met de eerste schoonmaakbeurt, en kwam weer terug met de tweede. Reiniging vond anders plaats, maar ook na aanvraag van de machine met originele middelen. De watergraad is hier zacht, de machine is overeenkomstig ingesteld.

Dus ik vermoed een mechanisch of elektrisch probleem en geen verstopping.

Nadat ik de schakelaar op het deksel van de brouwerij kon omzeilen, kon ik de machine zien werken. Het water komt uit "de rest van de machine" in de brouwerij, wordt daar door het poeder geperst en loopt gewoon langs de wand in de lekbak op het punt waar het "in de rest van de machine" zou moeten terugvloeien. Ik vermoed hier dat het keramische ventiel erachter defect is, mocht mijn onderzoek tot nu toe correct zijn.

Soms is er ook een korte ruis alsof er een overdruk ontsnapt. Waarschijnlijk omdat het keramische ventiel sluit en de koffie vervolgens aan de afdichtingsring tussen de retour- en zeteenheid wordt uitgeperst.

Maar dit is slechts een gok van mijn kant. Van volautomatisch heb ik eigenlijk geen idee. Daarom hoop ik dat ik hier van jullie professionele hulp, tips of bevestiging van mijn gok kan krijgen. smile.gif

Bedankt voor uw tijd.

Gast_Mark

Samstag, 29. Januar 2022, 13:48 Uhr

Unregistered

Ik vond net deze post en ben geïnteresseerd in wat uw bevindingen waren. Ik heb onlangs een soortgelijk probleem ondervonden. Veel schoon water in mijn lekbak alsof het water niet goed door de zeteenheid komt, natte koffiedrab en een druppeltje uit de sproeikoppen aan de voorkant van de machine

Om het druppel probleem op te lossen, nam ik aan dat ik een verstopping had, het volgende is gedaan:

Heb de verdeelkoppen aan de voorkant gedemonteerd en verwijderd en alle hardware gedrenkt om deze onderdelen schoon te maken.
Lucht geblazen door de slang van de zetgroep naar de voorkant van de machine.
Alle afdichtingen van de zetgroep vervangen (3 o-ringen en 1 grote afdichting),
Calc n

cleamDitheeft het druppelen enorm verbeterd, maar mijn koffie is nog steeds nat en ik zie veel schoon water in de

lekbakAlshet je gelukt is om je probleem op te lossen, ben ik geïnteresseerd om te weten wat je gedaan hebtDankje






wel

Clive

Dinsdag, 31. Mai 2022, 16:03 Uhr

Unregistered

hetzelfde probleem nu hier met mijn machine, water lekt uit de bodem ergens in schuiflade die is gemonteerd op keukenblok, zou goed zijn als iemand in de kennis zou kunnen verduidelijken potentiële probleemgebied

Fleagle

Donderdag, 10. November 2022, 19:35 Uhr

Unregistered

Had hetzelfde probleem en veel droge koffie in de opvangbak.

Ik kreeg foutmeldingen: bel de hotline of controleer de zetgroep.

Ik heb een nieuwe brouwinstallatie gekocht en tot nu toe geen problemen. Onze oude eenheid heeft ons 12 jaar lang goed gediend, dus ik heb geen klachten.