Geavanceerd zoeken

Siemens EQ7 serie geen koffie maar veel stoom

Jubra

Donderdag, 07. Juli 2022, 16:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 56092

Lid sinds: 07.07.2022

Hallo en goedendag,

Ik heb hier een KVA van Neff, die volgens mijn onderzoek qua constructie identiek zou zijn aan de Siemens EQ7 serie.

Fout: Zeer weinig tot geen koffie, pulp is papperig, blijft soms droog. Nu en dan, echter, normale functie.

Procedure in geval van een storing:

Maalder maalt2
. Brouwgroep persen3
. Het sudderen begint, er ontsnapt lichte stoom rond de brouwgroep4
. De motor van de keramische klep is hoorbaar, op hetzelfde moment begint de pomp te pompen. Stoom meteen weg, nu druppelt het uit de brouwgroep terwijl de pomp blijft pompen5
. Pomp pauzeert even en gaat verder met pompen6
. Kort daarna hoort u weer de motor van de keramische klep, dan ontsnapt er weer stoom en blijft het druppelen7
. Brouw groep beweegt, dan is een zeer luide korte stoom ontsnapping te horen8
. Brew groep gooit marc eruit.

Ik heb eerst de zetgroep schoongemaakt (bovenste zeef en cremaklep), de bovenste dikke zuigerafdichting vervangen en de kleine afdichting op de inlaattuit. Ik controleerde het stopcontact op continuïteit, het was in orde.

Pomace bleef slushy, toen ik onderzocht dat dit normaal zou moeten zijn.

Ik zou nu de keramische klep als de oorzaak van de storing aanwijzen, maar wilde voorlopig andere oorzaken uitsluiten, omdat je vaak leest dat storingen bleven nadat de keramische klep was vervangen.

Misschien kan iemand me helpen of de normale werking van de machine beschrijven.

Met vriendelijke groet, Jürgen