Geavanceerd zoeken

Reparatie-instructies brouwerijgroep AEG Melitta

AEG Electrolux / Melitta / DeLonghi

Joranz   

Vrijdag, 03. April 2009, 20:00 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Hallo iedereen!

Hier is de eerste versie van mijn reparatie-instructies voor de brouwerijgroep van de AEG Electrolux / Melitta etc. machines.

Bewerken: Aangezien de reparatie-instructies op sommige punten gebaseerd zijn op de onderhoudsinstructies, raad ik u aan de onderhoudsinstructies te lezen voordat u met een reparatie begint.

Ik sta altijd open voor suggesties en meningen.

In aanvulling op de verzorgingsinstructies brouwerijgroep

Groet Joranz

bijlage (Aantal downloads: 23391)

bijlage Reparatur_Bruehgruppe_AEG.pdf

radiocontrolled

Vrijdag, 17. April 2009, 21:57 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 46

lidmaatschapsnummer..: 3069

Lid sinds: 13.11.2008

Hallo Joranz,

Jij weer wink.gif


Ik zou dus blij zijn met een foto die de oriëntatie van de filterhouderring van de zetzuiger laat zien.

Verder ben ik verward over de informatie over de laatste functietest.

Verplaats voor de laatste functietest de BG een paar keer. Om dit te doen, trekt u de witte schuif volledig terug en

duwt u hem vervolgens naar voren (herhaal dit meerdere malen). Om de zeteenheid weer in de machine te installeren, trekt u de witte
slede
aan het einde helemaal terug.
Hoe ver is "helemaal terug" of in mijn geval "helemaal vooruit" Bewerk:
Dank u
voor uw inspanning
.

Joranz

Samstag, 18. April 2009, 16:14 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Hallo rc!

De positie van de filterhouderring is precies hetzelfde als op de foto op pagina 6 (helemaal onderaan), behalve dat hier op de foto in plaats van "ramgat" zou staan "brouwzuiger"...

De beschrijving van de functietest is wat beknopter, want de handleiding is gebaseerd op de "verzorgingsinstructies", er is telkens één plaatje van "heel achteraan" en "heel vooraan". Maar een hint dat men eerst de verzorgingsinstructies zou moeten lezen, zou waarschijnlijk niet slecht zijn.

Groet Joranz

frankman01

Donderdag, 10. December 2009, 16:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 5449

Lid sinds: 11.10.2009

heyho,

Info, de link naar BG reparatie is putt unsure.gif

Joranz

Vrijdag, 11. December 2009, 13:20 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Nou, het werkt nog steeds voor mij... wink.gif

J.N   

Vrijdag, 12. Februari 2010, 13:26 Uhr

Unregistered

Hallo Joranz
, tijdens het schoonmaken van de BG had ik ineens een afsluitring
in mijn hand.

Dankzij uw instructies kon ik snel zien dat het de O-ring

II was en

hem

op de

juiste plaats

zetten.

Dank u wel voor uw

inzet.

Groet J

.N.

Guest

Donderdag, 25. Maart 2010, 16:50 Uhr

Unregistered

Hallo,op mijn Mellita N.86 was de snapring ook kapot/gebroken,ik heb nu een vraag: waar moet de snapring worden geïnstalleerd,of in welke groef? moet de perszuiger beweegbaar blijven (2-4 mm speling) of stevig worden vastgezet?

Grinder

Vrijdag, 25. Juni 2010, 18:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 8737

Lid sinds: 25.06.2010

Dank u wel voor de instructies. Super geïllustreerd en echt behulpzaam.

Ik heb echter wel een klein probleempje na de montage van het sluitstuk. Ik volg letterlijk de volgende passage, althans dat denk ik:

QUOTE
Verplaats voor de laatste functionele test de BG een paar keer. Om dit te doen, trekt u de witte slee helemaal terug en duwt u hem vervolgens helemaal naar voren (herhaal dit meerdere malen). Om de BG weer in de machine te plaatsen, trekt u de witte slede helemaal terug aan het einde.

Het resultaat is dat de vergrendelingshaak, die aan de witte slede is bevestigd, vastklikt onder de overeenkomstige houder op het zwarte middendeel. Dit heeft (uiteraard) tot gevolg dat de witte glijbaan slechts in zeer beperkte mate naar achteren kan worden geduwd, omdat de haak in de vanglap loopt. Mijn echte probleem is dat ik de brewer niet meer kan openen via het sluitstuk, zoals bijvoorbeeld beschreven in de bedieningshandleiding voor reinigingsdoeleinden.

Ik wil de brouwinstallatie in deze toestand niet in de machine installeren, omdat ik bang ben dat er een defect kan optreden.

Ik hoop dat ik mijn probleem op een begrijpelijke manier heb beschreven en hoop dat iemand een hete tip voor me heeft waar ik de fout in de allerlaatste stap veroorzaak.

Ik zal later wat foto's plaatsen om mijn probleem te illustreren.

Dank u wel!

Joranz

Vrijdag, 25. Juni 2010, 20:49 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Hallo!

Als ik dit goed begrijp, loopt het vast als je de witte slee met de hand naar achteren trekt?!

Een foto is misschien niet slecht... Zou het kunnen dat je gewoon wat harder moet trekken? Op dit punt wordt het uitwerpmechanisme geactiveerd, zodat het normaal is dat de weerstand aanzienlijk toeneemt.
Normaal gesproken kun je de witte slee trekken zonder iets te breken. Misschien probeer
je het nog eens.

Heb je de BG gesmeerd? In droge toestand is het echt

moeilijk te trekken, maar als
het niet werkt: Heb je het rode sluitstuk verwijderd
?
Gegroet Joranz

Grinder

Samstag, 26. Juni 2010, 10:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 8737

Lid sinds: 25.06.2010

Twee dingen:

Hij blokkeert als ik de brewer via het rode sluitmechanisme wil openen, omdat de vergrendelhaak door de houder op het zwarte middenstuk wordt geblokkeerd. Het is mogelijk dat het openen van de zeteenheid in deze positie niet bedoeld is. Ik heb hier nooit eerder aandacht aan besteed.

Als de rode sluiter wordt verwijderd, kan ik natuurlijk de vergrendelhaak met de hand over de weerstand tillen en de witte schuif met de hand helemaal naar de achterkant van het zwarte middendeel duwen. Het uitwerpmechanisme opent dan zoals gewoonlijk.

Ik zal, zoals ik al zei, later wat fatsoenlijke foto's maken om de zaken te verduidelijken.

Nogmaals bedankt voor het snelle antwoord.

Grinder

Donderdag, 01. Juli 2010, 17:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 8737

Lid sinds: 25.06.2010

Dus, ik heb nog eens gekeken naar de brouwerijgroep en de dichterbijzijnde. Ik maakte de fout dat ik het binnenste deel van de afsluiter, dat onder veerspanning staat, naar beneden drukte, maar door mijn dikke worstvingers liet ik altijd te vroeg los na het indrukken van de bout. Dit zorgde ervoor dat het binnenste deel van de dichterbijzijnde "op blok" ging en verhinderde dat de brouwerijgroep zich kon openen.

Nu loopt alles zoals het hoort en zo glad als boter.

Joranz, je begeleiding is echt top. Nogmaals hartelijk dank voor uw tijd en moeite. Als ik het eerder had gevonden, had ik veel moeite bespaard.

DonGerd   

Dinsdag, 27. Juli 2010, 21:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 9053

Lid sinds: 27.07.2010

Hallo Joranz, ook ik dank je voor de geweldige instructies.
Heeft u een handleiding voor het
verwijderen van
de verwarmingsplaat
?

De mijne verwarmt niet meer en lekt. AEG Café Perfetto CP220 (net als Camosa

CF 220

) zou ik erg

blij zijn.

Ciao DonGerd

Joranz

Woensdag, 28. Juli 2010, 00:24 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Lid sinds: 10.03.2009

Hallo!

Eerst moet u natuurlijk de twee aansluitkabels, de thermosensor (later, vergeet de warmtegeleidende pasta niet bij de montage!) en de waterslang verwijderen. Het thermoblok kan dan op twee manieren worden verwijderd. U kunt de tuit van onderaf losdraaien - maar daarvoor moet u de machine bijna volledig demonteren.
Het is gemakkelijker om de TB naar boven toe te verwijderen. Je hoeft hem maar ongeveer 45° tegen de klok in
te draaien. Het probleem hierbij is dat er een kleine bevestigingslip is die de TB op zijn plaats houdt. En je kunt hier niet zo gemakkelijk bij komen. Maar in het ergste geval breekt het af, het maakt niet uit, de tbc houdt het daarna zonder deze neus. Ik heb de loopneus op een foto voor u gemarkeerd:-Foto 1 in de bijlage - Het grijze deel is het uitlaatmondstuk (kan ook geel-transparant of zwart zijn), het is nog steeds bevestigd aan de TB. Voor de foto heb ik hem van onderaf losgeschroefd... Als je de tuit hebt gedemonteerd, ziet het er zo uit:-Foto 2 in de bijlage-
Je moet de drie O-ringen vervangen. Ontkalk de hele zaak ook grondig. Ook het gat waar de
tuit op de TB is aangesloten moet van kalk worden ontdaan. Dan moet het geheel weer dicht zijn. Uitzondering: De uitlaatverbinding heeft een scheur (controleer zorgvuldig), dan is het enige wat helpt is om deze te vervangen. U kunt de uitlaatklep hier krijgen.
Maar je moet het alleen volledig vervangen als er iets kapot is. Anders doen de
drie O-ringen het wel.

Waar je ze vandaan haalt moet ik nog eens kijken. Ik heb er nog een

paar

als het nodig is

...
Gegroet Joranz

bijlage (Aantal downloads: 1794)

bijlage Anhang.zip

DonGerd

Samstag, 31. Juli 2010, 13:26 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 9053

Lid sinds: 27.07.2010

menno Joranz, geweldig. Bedankt. Ik heb een werkend elektrisch onderdeel, maar ik wist niet hoe ik de oude eruit moest krijgen. Dat is
geweldig, je
verklaring.

Gegroet Gerd

Sandro Crisolli

Woensdag, 06. April 2011, 12:46 Uhr

Unregistered

rolleyes.gif

superonderhoudsbeschrijving... Top... zonder dit zou ik gek geworden zijn... Dank u wel... Waarbij ik nu moet zorgen dat de brouwerijgroep weer goed gemonteerd is na de ophanging van de koets... (Het ding, waar de koets in hackt)

De hiel, die je met de rode knop naar beneden kunt drukken, is ook op een gegeven moment afgebroken... sad.gif ...en met plastic lijm is het helaas niet...

Desalniettemin hartelijk dank voor de goede beschrijving betreffende de brouwerijgroep

Groet Sandro