Geavanceerd zoeken

Vervanging voor Saeco Magic Comfort Plus

Nieuw of reparatie?

nocheinPoet

Vrijdag, 15. Oktober 2021, 19:54 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 34018

Lid sinds: 30.03.2019

Hoi,

De zetgroep van mijn volautomatische machine is geblokkeerd, hij werkt echt niet meer. Na een paar krachtige pogingen, zegt de machine nu ook dat de zetgroep ontbreekt.

Ik hou van de machine, hij heeft me 10 jaar trouw gediend.

Als ik hem voor reparatie inlever, moet ik naar Eckernförde, dat is meer dan 100 km, dus in totaal 400 km en de reparatie zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn voor minder dan 200.

Op dit moment heb ik veel in de auto gestoken, ik moest de APK weer hebben en nieuwe draagarmen en wat dies meer zij, dan nog stookolie, zomaar 1000 euro voor een nieuwe machine is moeilijk uit mijn ribben te snijden.

Ook hebben alle machines zoveel toeters en bellen, ik wil niet praten met de volautomaat, die heeft geen wifi, BT nodig en hoeft niet via een app bediend te worden.

Zoals Musk zegt, het beste deel is het deel dat je niet nodig hebt.

Ik moet zeggen, ik heb er ook niet veel zorg aan besteed, alleen ontkalkt en een nieuwe brouwgroep erin gedaan en dat is het.

En de Macic deed het goed.

Als ik een nieuwe koop, moet hij lang meegaan en zo weinig mogelijk onderhoud nodig hebben. Ik heb de testen al gelezen, niemand kan ze bijhouden.

Of een tweedehandse van... ?

Zonder koffie draai ik mijn wielen, ik kan het niet, ik zal breken.

En hier is vrijdag, nu ben ik in het dorp, thermosfles voor 20 euro, filter nummer 6, een Mövenpick en Dallmayr prodomo, de Mövenpick zal me waarschijnlijk door de volgende week heen helpen.

Zo is het met veel apparatuur tegenwoordig, de oude VW bus, de oude gaan mee, ook al ben ik van de IT, mijn volautomatische machine hoeft echt geen scherm en computer te hebben, ik denk niet dat zelfs de apparatuur van 1000 euro nu 10 jaar meegaat.

Wat hebben jullie er over te zeggen?

Aanbeveling voor een nieuw alternatief voor Macic?

Vriendelijke groeten

neP


Schlawi

Samstag, 16. Oktober 2021, 10:38 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1102

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Wat heb je geprobeerd?
In de regel is de transistor defect. (TIP33C) bevindt
zichop het koellichaam van de printplaat
.




nocheinPoet

Samstag, 16. Oktober 2021, 20:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 34018

Lid sinds: 30.03.2019

Oké...

Bedankt voor de tip, dat zou een idee zijn.

Ik zal eens moeten kijken.