Geavanceerd zoeken

Siemens, Jura of Nivona...

Welke (eerste) automatische machine???

Gast_Tom

Samstag, 20. Februari 2016, 21:15 Uhr

Unregistered

Hallo, wij (4-persoons huishouden, 2 volwassenen en 2 kinderen) zijn samen op zoek naar onze eerste KVA. Tot nu toe (wat mij in verschillende winkels werd aangeraden) schommelen we nog steeds tussen de volgende KVA:- Siemens EQ 9 S500- Jura J90 - Nivona Cafe Romatica 858 We drinken het volgende: 3-4 kopjes per dag veel "melkmixdrankjes" (d.w.z. latte, cappu ....etc.) ook wel eens (voor de kinderen) warme melk of warm water
Na een TV-reportage over schimmel in de volautomatische machine zijn we een beetje sceptisch over de Jura, waarbij twee verkopers (binnenin) zeiden, met dienovereenkomstig aangegeven
en succesvolle reiniging zal er daar niets gebeuren.
Tot nu toe konden we alleen de Siemens KVA (latte) proberen en dat was erg indrukwekkend van de smaak. Mijn vrouw is nog steeds enthousiast
over het feit dat er 3 klontjes suiker
op
het melkschuim dreven. Dus, nu de vraag aan u:
Wie moet onze (eerste) volautomatische machine worden en waarom of waar men
zich
liever
van onthoudt!??!! Als er nog steeds
gegevens of informatie ontbreken,
laat het ons dan weten. Bedankt. Groet FamilyTom

Guest

Woensdag, 24. Februari 2016, 17:13 Uhr

Unregistered

Hallo
, ik had de Nivona 858.
..let wel, de

koffie was erg goed, ook de latte en cappuccino, als het goed

voor je

was. Pas na korte tijd leverde de KVA geen echt melkschuim meer af, de melk spatte gewoon uit een mondstuk. Een vreselijke puinhoop en de melk die in het glas belandde was alleen maar vloeibaar. Dit was niet het geval bij elke cover, ongeveer 3 tot

4 glazen op 10.

De KVA is meerdere malen gerepareerd, het hielp niet. Ik heb ook een nieuw apparaat als ruilmiddel. Hetzelfde. Mijn dealer heeft het apparaat teruggenomen als een gebaar van goede wil. Ik ben nu ook op zoek naar een nieuw apparaat. Ik raad de Nivona 858

persoonlijk af.

Ik wil geen rechtenstudie doen omdat je de brouwerij niet uit kan doen. We hebben een Siemens op kantoor, maar zonder MS-functie. We zijn er zeer

tevreden

mee

.

Ik hoop dat ik je kan

helpen. Groeten

BMW-Tom

Donderdag, 25. Februari 2016, 18:45 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 28372

Lid sinds: 20.02.2016

Hallo,

tot nu toe ten minste één antwoord... sad.gif

Ik ben nog in twee winkels geweest. Ooit werd mij geadviseerd om naar Siemens te gaan, in de andere winkel naar Jura. Die in de tweede winkel hebben een Jura vertegenwoordiging, maar ook Nivona en eigenlijk Siemens. Eigenlijk Siemens, omdat ze hen niet meer aanbieden. Ze hadden veel moeite met Siemens, vooral met de EQ-serie, omdat deze KVA vaker problemen veroorzaakte. Ik heb ook nog eens naar een al wat oudere Jura kunnen kijken en ik was verbaasd hoe schoon die van binnen is. De zeer aardige verkoopster vertelde me dat het normaal is, als en dat is zeker doorslaggevend, als de klant regelmatig de "clean-make-acties" volgt. De klant, welke machine ik mocht zien, hield zich eraan. Ik zou ook een cappu uit de J90 kunnen drinken. Erg lekker. Trouwens, de marc was echt bijna stofdroog.
Ik denk dat het is zoals bijna overal: Als je voor je spullen zorgt (bijv. autoservice etc.), dan (!!) moet
eigenlijk alles passen.
CONCLUSIE: Op dit moment neig ik eigenlijk naar de wet en mogelijk alleen naar Siemens. Nivona werd mij
ook
eerlijk gezegd
afgeraden.
Toch sta ik natuurlijk open voor verdere feedback en ben ik erg benieuwd naar andere meningen en ervaringen
!! Gegroet Tom

CarstenK

Vrijdag, 26. Februari 2016, 13:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 28403

Lid sinds: 26.02.2016

We staan voor dezelfde vraag...

Siemens EQ.9 300 of 500De Longhi ESAM 6850JURA.
Mijn vrouw maakt zich zorgen over de JURA-machines, omdat de brouwinstallatie niet kan worden verwijderd voor reiniging. De Longhi heeft een slechte klantenservice en slechts 5000 dekt de
garantie...
Siemens spreekt ons visueel aan; we zouden de 300 voor 850 euro en de 500 voor 950 euro kunnen
krijgen.
Beide hebben een garantie van 15.000 stuks. De afwerking lijkt redelijk fatsoenlijk; ik hou van roestvrijstalen kisten, want die zien er waardevoller uit dan plastic.

sebastian79

Dinsdag, 08. Maart 2016, 19:24 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 17

lidmaatschapsnummer..: 23494

Lid sinds: 03.02.2014

Siemens klinkt daar goed

coffeeness

Dinsdag, 29. Maart 2016, 08:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 28574

Lid sinds: 29.03.2016

De drie MWIP's zijn grotendeels in dezelfde fabriek gebouwd. Siemens en Nivona lijken erg op elkaar. De Siemens afvalverbrandingsinstallaties zijn qua bouw identiek aan de Bosch-units (wellicht het overwegen waard). De Novida MWIP's zijn bijna identiek aan die van Miele. Jura kon me in het algemeen niet overtuigen. Mijn tip is de Siemens EQ 9 S500 - ziet er goed uit en is erg stil. rolleyes.gif



--------------------
"Wer Kapsel-Kaffee trinkt, hat die Kontrolle über sein Leben verloren" Kaffee-Blogger auf coffeeness.de

BMW-Tom

Woensdag, 06. April 2016, 19:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 28372

Lid sinds: 20.02.2016

@coffeeness: Dat zou waar moeten zijn? Siemens bouwt Jura en Nivona... Of alle drie de machines zijn gebouwd in één (!!) fabriek????

Ik kan niet helemaal geloven dat...

VW bouwt ook geen BMW, toch?

Gegroet Tom

numberonedefender

Woensdag, 06. April 2016, 19:48 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als "koffieblogger" weet hij er duidelijk meer van dan wie dan ook... rolleyes.gif laugh.gif



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kaffeepoint

Woensdag, 08. Juni 2016, 16:45 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Siemens en Bosch worden gebouwd door Gorenje in Slovenië. Jura, Miele, Nivona enz. van Eugster Frismag in Zwitserland. Saeco en DeLonghi worden gebouwd in onze eigen fabrieken in Italië en Roemenië. LG Paul



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

matthias99

Zondag, 02. Oktober 2016, 22:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 29282

Lid sinds: 02.10.2016

Hallo, ik weet niet veel over de wet, Nivona. Maar misschien vind je hier wel een goede KVA. Volautomatische koffiemachineeHQ.com. Of heb je er al een gevonden? Ik zweer gewoon altijd op mijn Saeco incanto. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Veel groeten uit Stuttgart. Saeco Incanto

Gast_Michael

Woensdag, 16. November 2016, 19:25 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen
, handen af van JURA. Waarom vraagt u een dealer die zowel JURA als NIVONA verkoopt niet hoeveel apparaten hij terug kan krijgen voor reparatie. Je zult
versteld staan.
JURA is duur, de brewer kan niet worden verwijderd, enz. Ik heb zeer goede ervaringen met NIVONA.

summerdream

Donderdag, 24. November 2016, 21:49 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 29520

Lid sinds: 24.11.2016

Ik werd met hetzelfde probleem geconfronteerd tot eergisteren, ik kon gewoon niet beslissen.

Ik ben uiteindelijk naar de dealer gegaan en heb de machines aan mij laten uitleggen.

* Wet... vrijwel hetzelfde uit, vanwege de brouwinstallatie en de grootte van de machine* DeLonghi... mijn man heeft in het bedrijf... en ze hebben wat problemen met de machine, het onderhoud is zeer hoog. * Siemens & Bosch..die bijna identiek zijn in de bouw,getest..hier was de Bosch in een advertentie..leuk onderdeel..maar niet bepaald sierlijk,wat ook mijn aankoop een beetje (vloeroppervlakte) heeft beïnvloed.)Verder een beetje ingewikkelder in de bediening. Siemens..hm..helaas geen goede ervaringen met andere apparaten gemaakt, zeer zware procedure met klachten, jammer. *Nivona... nooit gehoord van de fabrikant, ik moet toegeven ohmy.gifdat KVA werd gedemonstreerd...en ik moest zeggen dat ik de Nivona het beste vond... rolleyes.gif maar ik kon nog steeds niet beslissenblink.gif... Ik stapte in de auto en ging naar huis... 'Tante Google' begon te weten te komen over de fabrikant. En was erg verrast. Lijkt niet de slechtste reputatie te hebben. Het is al een hoge prijs, die heet...u wilt eerst geïnformeerd worden. De volgende dag weer naar onze dealer..35 km, maar laat maar. Eindresultaat: Nivona 839...zou de 838 in zwart mat moeten zijn, maar hier heb je alles al gezien op de motor. Toen werd het Café Romantica 839 uit de voorraad gehaald...ziet er nobeler uit dan in het internet.silver matt. Wat me deed besluiten om het 'deze' machine te maken: * Design* Size* Display volledig in het Duits* Gemakkelijke bediening en instelmogelijkheden* Volledig demonteerbaar voor het schoonmaken, wat geweldig bleek te zijn. * Duitse fabrikant* Volgens dealer zeer goede service,mocht het niet lukken* Hoogwaardige slijper* Geluidsniveau laagst bij de demonstranten* Contactpersoon ter plaatseDan nog bij de dealer,mocht de machine een defect hebben en we brengen hem terug naar de winkel,er is geen ifs & buts,maar een vervangende machine. Het is ook niet te verachten. laugh.gif Prijs nog steeds wat onderhandelt... en ze was mijn/ons. biggrin.gif
We hebben nog nooit zoveel koffie gedronken als gisteravond...we testen wat het beste
laugh.gif smaakt
mfg summerdream
.

Kaffeepoint

Zondag, 04. December 2016, 13:48 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Weergave in het Duits? Echt? Alle machines kunnen dat. De Duitse fabrikant heeft het gewoonweg bij het verkeerde eind. Het is gebouwd door Eugster, in Zwitserland. Radolfszell of in de fabriek in Portugal. Overigens bouwen ze ook Jura, Miele, Melitta enz. LG Paul



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

R. D.

Vrijdag, 30. December 2016, 17:19 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

misschien helpt het als ik verslag uitbreng over mijn Nivona 831 uit het jaar 2014. De
machine maakt een goede koffie en perfect
schuim. MAAR.

Kwaliteit lijkt een vreemd woord. De machine heeft de volgende gebreken na bijna 6000 afdekkingen. Keramische klep defect - Brewing unit lekt - Drive to brewing unit defect - Outlet valve and drainage valve defective . Ongelooflijk slecht voor mij. Oh ja, goede wil is ook een

vreemd woord.

Conclusie: Een KVA voor ongeveer 1000,00 € na 2 jaar met deze schade is op zijn minst een bodemloze schaamteloosheid

.

Handen af van NivonaGood



glijbaan

Kaffeesteff.de

Woensdag, 01. Maart 2017, 10:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 11

lidmaatschapsnummer..: 30065

Lid sinds: 27.02.2017

Zelfs als de bijdrage ouder is, zou ik altijd adviseren om naar de rechter te gaan. Naar mijn mening bouwen ze gewoon de meest robuuste en beste machines.

Ook al wordt er vaak kritiek geuit op het feit dat de brouwinstallatie niet kan worden verwijderd. Maar er zijn er veel die de brouwinstallatie van een DeLonghi, Saeco etc. niet uitnemen!
Ik
geef
de Jura het liefst om de 2 jaar voor service en onderhoud, dan weet ik dat alles
schoon is en goed loopt, voordat ik een Saeco, Siemens etc. om de 2 jaar voor reparatie geef omdat er iets kapot is.
Maar goed, is altijd een kwestie van mening en het is ook goed dat iedereen overtuigd is van andere apparaten, anders zou iedereen alleen maar dezelfde kopen.
wink.gif



--------------------
Kaffeesteff.de - Generalüberholte Kaffeevollautomaten