Geavanceerd zoeken

Jura Z8 of Saeco 7786/00

Aankoopadvies

Questioner

Montag, 01. Maart 2021, 13:06 Uhr

Unregistered

Hallo mensen,

Het weglaten van sms'jes schijnt een van mijn ondeugden te zijn (sorry), dus hieronder is de beknopte vraag weer....

Sommigen hier zouden me waarschijnlijk een koffiefilistijn noemen, maar ik ga toch mijn geluk beproeven....

Tot op heden zijn wij zeer tevreden over de kwaliteit van onze Jura Impressa C50. Aangezien onze koffieconsumptie maar beperkt is gebleven tot één/twee kopjes per dag (p.p.) en we ook liever koffieproducten op basis van melk bereiden (latte macchiato, cappuccino, etc.) lijkt ons de inspanning als relatief hoog te worden ...

- Zet machine aan - verwarmen/wachten....
- Vul glas/container met
melk-Schakel over naar melk sproeier- verwarmen/wachten....
- Plaats het koffieglas onder het melkpijpje-
"open" het melkpijpje en wacht ter plaatse tot het koffieglas gevuld is (anders loopt het over)- "sluit"


het melkpijpje
en verwijder
hetkoffieglas/plaats het onder het koffie-uitlooppijpje- koppel de melkslang los, spoel uit, steek de
stekkerin het stopcontact spoel het
glas/containergoed



na


, vul met water- (

alsdit




te lang duurt




, schakelt het apparaat terug naar "koffie" en moet u, indien nodig, terugschakelen naar het melkpijpje. (als het lang duurt, schakelt de machine terug naar "koffie" en moet je weer overschakelen op het melkpijpje, eventueel met een opwarmproces/wachttijd)- "open"





het melkpijpje





, laat het water
doorlopen, "sluit" het melkpijpje- schakel over op koffie- vul het koffieglas metkoffie- klaar (EINDELIJK!


)

Misschien ben ik te


domom
eenlatte macchiato
te


makenof te weinig kenner om het productieproces te kunnen vieren, maar intussen laten we alleen de koffie lopen en gieten dan de melk erbij, omdat de moeite met het melkpijpje ons gewoon te veel is.

Hetidee om een nieuwe te kopen kwam van mijn vrouw, die hoorde over het zelfreinigende melksysteem (HygieStream genaamd) van de Saeco 7786/00

.

Afgezien van het feit dat het een KVA is, wat het hele proces toch al veel gemakkelijker maakt (geen aparte verwarming van het melkpijpje, niet aanwezig hoeven te zijn tijdens de bereiding, enz.), lijkt dit zelfreinigende systeem de inspanning voor de dagelijkse reiniging nog meer te optimaliseren.

Ik vraag me alleen af of het, in vergelijking met andere MWI's, misschien niet gewoon zo lijkt?

De Saeco 7786/00 wordt momenteel vergeleken met de Jura Z8. Ook al is de prijs nauwelijks vergelijkbaar, het gaat mij hier toch eerder om het praktische aspect en/of om een zo klein mogelijke uitgave.

De Saeco reinigt het mondstuk en de melkslang met hete stoom en water.
De Jura spoelt alleen het melkpijpje met water, maar niet het slangetje.
Volgens mijn redenering laat de Saeco echter nog steeds melk achter op de buitenkant van de slang, daarom zou ik hem er toch afhalen en uitspoelen....

Dus rijst nu voor mij de vraag in hoeverre de Saeco werkelijk een voordeel biedt?

Anderzijds moet de zeteenheid van de Saeco regelmatig worden gereinigd en ingevet. Klinkt nu ook niet zo makkelijk...

Welnu, degenen die de hele tekst tot hier gelezen hebben, weten al waar het op neerkomt:

Beknopt:

Is


hetnormaal gesproken voldoende om het mondstuk van de Jura door de machine en de melkslang onder de kraan te spoelen? Of is er een tussenstuk dat ongereinigd blijft?

Beschouwt u de reinigingsinspanning van een Saeco 7786/00 door het zelfreinigende melksysteem (HygieStream) als totaal minder complex in vergelijking met een Jura Z8?

Ik zou u zeer dankbaar zijn voor enig advies/aanbeveling!!!Met vriendelijke groetMichael