Geavanceerd zoeken

Nivona CR 831: Brouwerij-unit jammen

Mickey

Montag, 25. November 2013, 11:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Hallo!

Mijn apparaat is pas twee maanden oud.
Ik
maak elke week de brouwerij schoon.

Vandaag kwam het ineens niet meer zo gemakkelijk naar buiten als gewoonlijk, en nu kan ik het

helemaal niet meer gebruiken.
Heeft iemand van jullie dit probleem gehad of
kent iemand een trucje? Alvast bedankt,
GreetingsMickey
.

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 25. November 2013, 11:40 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Waarschijnlijk staat het apparaat niet in de uitgangspositie... volledig uit bij de hoofdschakelaar en weer aan. Druk op Standby zodat de machine wordt ingeschakeld... de machine gaat dan naar de basispositie zodat de zeteenheid opnieuw kan worden gebruikt.

Mickey

Montag, 25. November 2013, 11:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Hallo, Martin.

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het meteen gevolgd
.

De machine wil de tijd weer instellen, meldt dat de brouwerijgroep is verwijderd, maar dan kan ik hem nog steeds
niet gebruiken.
Heeft het zin als ik even
wacht?
Gegroet, Mickey

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 25. November 2013, 12:05 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Nee, het heeft geen zin om te wachten. De zeteenheid moet ook in de beginstand staan voor het inbrengen. Is dat het?

Mickey

Montag, 25. November 2013, 12:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Oeps, daar had ik niet aan gedacht, maar helaas weet ik ook niet hoe ik dat moet bepalen... huh.gif

Groeten, Mickey

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 25. November 2013, 12:31 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Waarschijnlijk heeft u de zeteenheid met de hendel die u moet draaien om hem eruit te halen... zet de hendel in de ontgrendelde positie en draai de ronde houder voor de aandrijving met een geschikt voorwerp tot aan de aanslag waarbij de onderste zetkamer niet aan de bovenkant van de zetcilinder zit maar weer helemaal weggedraaid wordt... zet dan de hendel terug op de veiligheidspal en steek hem er dan in... er mag niets meer gedraaid kunnen worden nadat de veiligheidspal ontgrendeld is... gebruik dan geen kracht... dan is er een veiligheidspal geïnstalleerd...

Mickey

Montag, 25. November 2013, 14:17 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Ja, de hendel kan niet worden teruggedraaid - dat deed ik altijd pas nadat de brouwerijgroep was geplaatst.

Kan het zijn dat ik de onderste brouwkamer van onderaf kan draaien met een hendel, of heb ik het mis?

Hoe dan ook, helaas werkt het nog steeds niet. Ik ben te dom.

Maar ik blijf het proberen en bedankt dat je er zo snel bent, Martin!

Mickey

Montag, 25. November 2013, 15:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Maar nu heb ik de hotline (Oostenrijk) gebeld.

Daar werd mij verteld dat de initialisatie van de VA niet kan plaatsvinden als de brouwerijgroep niet in de machine zit.

Ik heb de VA nu zorgvuldig onderzocht - de positie van het tandwiel is zodanig dat ik er niet bij kan komen door de aandrijfbevestiging te draaien.

Achteraf kan ik een verklaring bedenken:
Gisteren werd ik afgeleid toen ik de lekbak eruit wilde halen en in plaats van de stand-by knop drukte ik op de referentieknop - voor 180 ml, niet voor een kopje om ver te reiken. Om overstromingen te voorkomen, brak ik de beker niet met de uitgang maar met de stand-by knop. Misschien is de aandrijving op de verkeerde plaats blijven steken. En dat kan ik zelf niet repareren.
mad.gif

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 25. November 2013, 18:23 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Hallo,

Er bestaat ook de mogelijkheid om de aanwezigheid van de zeteenheid te simuleren door de bijbehorende microschakelaar in te drukken, zodat het apparaat in de uitgangspositie gaat staan.

Of om de hendelvergrendeling van de zeteenheid met de hand te ontgrendelen, als die bijna zo ingaat, maar op een bijna nieuwe machine en als je er niet mee vertrouwd bent, dan zou het allebei niet zo goed zijn.


Mickey

Montag, 25. November 2013, 18:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Je hebt gelijk, Martin. Ik weet helaas niet waar de microschakelaar of het hendelslot is.

Ik heb de hotline weer gebeld - de Heer zei dat mijn abortusactie er niet toe mag doen. Hij dacht eerder dat de aandrijving defect kon zijn - hij zou zo'n geval recentelijk hebben gehad. - Neurenberg heeft nog geen contact met hem opgenomen.

Maar uw uitleg was erg nuttig voor mij, omdat ik mijn machine van dichtbij heb kunnen bekijken.

Martin (Hobbytechniker)

Montag, 25. November 2013, 18:47 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1378

lidmaatschapsnummer..: 22501

Lid sinds: 20.11.2013

Het is ook leuk als men nog een garantie op het apparaat heeft, want Nivona apparaten worden beschouwd als zeer betrouwbaar en duurzaam.




Mickey

Montag, 25. November 2013, 22:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Dat is waar. Maar als ik het apparaat moet verzenden, ben ik niet erg blij.
Helaas is mijn kelder zo klein dat ik de originele verpakking maar een maand houd. Dat was deze keer waarschijnlijk te kort.
Maar we zullen zien.
Ik zal rapporteren hoe het verder gaat. Misschien
is er iemand
geïnteresseerd
.
Nogmaals bedankt, Martin!

Mickey

Donderdag, 26. December 2013, 17:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Kort tussentijds verslag:

Op 26 november, een dag nadat ik de Oostenrijkse hotline had gebeld, volgde ik, omdat ik 24 uur lang geen antwoord had gekregen. - Ik heb gevraagd om het apparaat op te sturen voor reparatie, het zou worden opgehaald door GLS op 28 november.

Op 28 november heb ik gewacht. Er kwam niemand.
Ook op 29 nov. verscheen er
niemand van GLS. Dat was nu een vrijdag. Maandag, 2 december - weer niemand.
Dinsdag, 3 Dec.: Ik belde de hotline opnieuw om te weten te komen wat er aan de hand was, en na enige tijd kreeg ik het antwoord dat GLS naar het verkeerde adres was gegaan, niemand zou daar een VA hebben gehad om me op te halen, en
daarom was de bestelling geannuleerd.
In de middag van 3 december werd mijn apparaat eindelijk opgehaald - en sindsdien wacht ik. Mijn
koffiebonen drogen op...
Toen ik de heer van de hotline op 2 december belde, hoopte ik de machine voor de jaarwisseling terug te krijgen. De heer dacht dat het een grap was. Maar ik denk
niet
dat het
een grap was.
Ik zal volgende week maandag, 30 december
opnieuw bellen.
Hoe lang duren deze reparaties gemiddeld? Ik veronderstel dat mijn VA eerst naar Vorarlberg gestuurd moest worden en dan naar Neurenberg, de weg terug zal er gelijkaardig uitzien, wat
de
zaak zeker zal
verlengen.
Gegroet, Mickey

Mickey

Donderdag, 26. December 2013, 17:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

In de preview is mijn bijdrage altijd goed geformatteerd - maar zodra ik hem verstuur zijn alle paragrafen weg.

Het spijt me. Het is niet mijn schuld als het artikel niet makkelijk te lezen is.

Groet, Mickey

Mickey

Montag, 30. December 2013, 14:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 22

lidmaatschapsnummer..: 21838

Lid sinds: 19.09.2013

Vandaag heb ik contact opgenomen met de hotline en heb ik moeten vernemen dat mijn toestel al op 11 december werd verzonden ZONDER mij te informeren!

Naar verluidt had GLS drie keer geprobeerd om de VA te leveren - ook daar kreeg ik geen informatie over. -

Nu is de VA in een of ander centraal magazijn - laten we eens kijken wanneer ik het krijg. -

Ik ben nogal verontwaardigd over deze puinhoop, want al bij de pick-up is het niet gelukt - zie boven. -

Groeten, Mickey

 Seite 12