Geavanceerd zoeken

Nivona brouwgroep vastgelopen/Crema verstopt

4elowek

Woensdag, 17. Februari 2021, 22:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 42910

Lid sinds: 17.02.2021

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag direct biggrin.gif
Heb hier al rondgekeken, maar niets geschikts voor mijn probleem gevonden,
Als ik iets over het hoofd heb gezien, mijn excuses.
Ik repareer KVA's beroepsmatig. Onlangs zijn we ook begonnen met het repareren van Nivona machines.
Dat ze bijna identiek zijn aan Melitta, is ook tot nu toe geen probleem. Het enige wat ik niet kan verklaren en wat alleen gebeurt met Nivona is het volgende: Machines komen binnen met de fout beschrijving, de brouwgroep zou blijven hangen. Meestal wil hij na het brouwen terugkeren naar de uitgangspositie.
Nu ben ik erachter gekomen dat het cremaklepje in de zetkop verstopt zit met fijngemalen koffie. Het resultaat is dat het residu via de andere kant wordt weggeduwd, namelijk door de inlaattuit. En als beide zijden gesloten zijn, zal de brouwgroep ook niet bewegen. Aan een te fijne maling kan het niet liggen, dat heb ik al getest. de grote vraag is waar komt de fijngemalen koffie vandaan? Mijn benadering was eerst dat, de zeef van de brouwkop niet goed is, maar dat is niet zo. Daarna heb ik verschillende slijpkegels en -ringen getest, in de veronderstelling dat de slijpmachine misschien niet goed loopt. Het hielp ook niet veel. Ik moet zeggen dat het tijd kost tot het hele ding verstopt is, soms na 30-40 koffietrekken. Soms na 1-2 maanden met de klant.+Dus
, is een lange tekst laugh.gif
Misschien weet iemand wat advies voor mij, zou ik zeer dankbaar zijn

.