Geavanceerd zoeken

Siemens EQ.500 bericht: "Start het apparaat opnieuw op"

EQ.500 niet langer statet

GeorgH

Zondag, 10. Oktober 2021, 13:16 Uhr

Unregistered

Sinds vandaag geeft mijn EQ.500 de boodschap "Gelieve de machine te herstarten", wanneer je hem herstart, start hij even en geeft dan dezelfde boodschap weer.
De zeteenheid is 2 dagen geleden schoongemaakt, sindsdien zijn er ongeveer 4-5 kopjes getapt zonder problemen, de zeteenheid kan op dit moment niet worden verwijderd.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen of is dit een zaak voor de klantenservice?

Gegroet, Georg.




GeorgH

Montag, 18. Oktober 2021, 10:56 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 46196

Lid sinds: 10.10.2021

Nu heb ik weer op internet gezocht en gevonden wat ik zocht. Als de zeteenheid niet kan worden verwijderd, kan de volgende truc helpen
:Open de deur, draai het bruine ronde deel van de zeteenheid onder de rode hendel met een beetje kracht naar links - het kraakt hard. Start de machine opnieuw

opMisschienhelpt het sommigen vanjullie

.



Hier is een YouTube video voor het schoonmaken en invetten van de zetgroep van de EQ.500:

vriendelijke groet


, Georg








GeorgH

Montag, 25. Oktober 2021, 11:06 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 46196

Lid sinds: 10.10.2021

Nog een kort ervaringsbericht van mij: Na het invetten van de zetgroep volgens bovenstaande YouTube video, was het vastlopen van de zetgroep na een paar kopjes over.

Gegroet, Georg.

Pritam singh

Vrijdag, 19. November 2021, 14:13 Uhr

Unregistered

Siemens TS515. Herstart op display

Gast_Robert

Dinsdag, 22. Februari 2022, 18:10 Uhr

Unregistered

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met de Please restart appliance. In mijn geval gebeurde het tijdens het ontkalkingsprogramma. De zeteenheid kan met de klik gereset worden. Als ik de machine opnieuw start, start er weer een spoelprogramma en de zeteenheid loopt weer vast. Is het mogelijk het spoelprogramma uit te schakelen voordat de zeteenheid vastloopt? Ik krijg de brouwunit er niet uit.

Gast_Eveline

Montag, 07. Maart 2022, 15:14 Uhr

Unregistered

QUOTE (GeorgH @ maandag, 25 oktober 2021, 11:06 AM)
Nog een kort ervaringsbericht van mij: Na het invetten van de zetgroep volgens de bovenstaande YouTube video was het vastlopen van de zetgroep na een paar kopjes over.

Gegroet, Georg.

Dat was een geweldig idee. Bedankt dat het werkte.

Gast_Peter

Samstag, 30. April 2022, 10:46 Uhr

Unregistered

Goede tip, het werkte.

H. Sonntag   

Woensdag, 05. Oktober 2022, 09:48 Uhr

Unregistered

QUOTE (GeorgH @ maandag, 18 oktober 2021, 10:56 AM)
Nu heb ik weer op internet gezocht en gevonden wat ik zocht. Als de zeteenheid niet kan worden verwijderd, kan de volgende truc helpen
:Open de deur, draai het bruine ronde deel van de zeteenheid onder de rode hendel met een beetje kracht naar links - kraakt luid. Herstart de

machineMisschienhelpt dit sommigen van

jullie.



Hier is een YouTube-video voor het reinigen en smeren van de zeteenheid van de EQ.500:
vriendelijke groet


, Georg









Hallo Mr. Naamgenoot.
Hartelijk dank voor deze truc. Bij mij werkt het ook weer!
H. Zondag

Gast_Rebe

Vrijdag, 27. Januar 2023, 19:32 Uhr

Unregistered

QUOTE (GeorgH @ maandag, 18 oktober 2021, 10:56 AM)
Nu heb ik weer op internet gezocht en gevonden wat ik zocht. Als de zetgroep niet kan worden verwijderd, kan de volgende truc helpen:
Open de deur, draai het bruine ronde deel van de zetgroep onder de rode hendel met een beetje kracht naar links - kraakt luid. Herstart de machine

Misschien helpt het sommigen van jullie.

Hier is een YouTube-video voor het reinigen en smeren van de zetgroep van de EQ.500:



Groeten, Georg

Open de deur, bedien de schakelaar met een puntig voorwerp totdat de zetgroep wiebelt, verwijder deze dan
Daarna verschijnt vaak de melding: Herstart het apparaat - markeer de aandrijfstang aan één kant, dan nogmaals met een puntig voorwerp totdat er water wordt geleverd en de stang weer draait, stel parallel af, als het op het gemarkeerde punt weer niet werkt, verplaats dan het ongemarkeerde punt naar voren.

Martina S

Zondag, 02. April 2023, 11:42 Uhr

Unregistered

Ik heb een vraag. Ik heb mijn koffiemachine ontkalkt en na het schoonmaken uitgezet. Nu wil ik koffie zetten, maar de machine start niet. Wat kan de reden hiervoor zijn?

Nilsson

Vrijdag, 12. Mai 2023, 16:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 65712

Lid sinds: 12.05.2023

QUOTE (GeorgH @ maandag, 18 oktober 2021, 09:56 h)
Nu heb ik nog eens op internet gezocht en gevonden wat ik zocht. Als de zetgroep niet verwijderd kan worden, kan de volgende truc helpen:
Open de deur, draai het bruine ronde deel van de zetgroep onder de rode hendel met een beetje kracht naar links - kraakt luid. Herstart de machine

Misschien helpt het sommigen van u.

Hier is een YouTube-video voor het reinigen en smeren van de zetgroep van de EQ.500:



Groeten, Georg

De tip is zeer nuttig geweest. Ook ik wanhoopte aan de foutmelding. Bedankt ????.

C. Eilers

Donderdag, 07. September 2023, 13:48 Uhr

Unregistered

QUOTE (GeorgH @ maandag, 18 oktober 2021, 10:56 AM)
Nu heb ik het internet weer afgezocht en gevonden wat ik zocht. Als de zeteenheid niet verwijderd kan worden, kan de volgende truc helpen:
Open de deur, draai het bruine ronde deel van de zeteenheid onder de rode hendel met een beetje kracht naar links - kraakt hard. Start de machine opnieuw op

Misschien helpt het sommigen van jullie.

Hier is een YouTube-video voor het reinigen en invetten van de zeteenheid van de EQ.500:



Groeten, Georg

Het heeft me geholpen, bedankt voor de tip.

Sonja.   

Zondag, 10. September 2023, 10:43 Uhr

Unregistered

QUOTE (H. Zondag @ woensdag, 05 oktober 2022, 09:48)
QUOTE (GeorgH @ maandag, 18 oktober 2021, 10:56 PM)
Ik heb nu weer op internet gezocht en gevonden wat ik zocht. Als de zeteenheid niet verwijderd kan worden, kan de volgende truc helpen:
Open de deur, draai het bruine ronde deel van de zeteenheid onder de rode hendel met een beetje kracht naar links - kraakt hard. Start de machine opnieuw op

Misschien helpt het sommigen van jullie.

Hier is een YouTube-video voor het reinigen en invetten van de zeteenheid van de EQ.500:



Groeten, Georg

Hallo Mr. Naamgenoot.
Hartelijk dank voor deze truc. Het werkt ook weer voor mij!
H. Sonntag

Hartelijk dank. We hadden hetzelfde probleem. Met jouw tip werkt het weer ????

HelpJack

Montag, 18. September 2023, 14:58 Uhr

Unregistered

Hallo,
wie wil het probleem voor altijd oplossen zonder een nieuwe BG te kopen of een rubber hack te doen.
Er is nu een reserveonderdeel te koop bij Siemens, met de veergeleider.
Past op alle modellen.

https://www.siemens-home.bsh-group.com/de/produktliste/12036970#/Tabs=section-fitsappliance/Togglebox=manuals/


Hoop dat het kan helpen voor iedereen biggrin.gif

Carmen Baumann

Montag, 02. Oktober 2023, 10:26 Uhr

Unregistered

Mijn machine toont constant opnieuw opstarten