Geavanceerd zoeken

Gaggia Titanium niet langer openingen

ewa   

Donderdag, 12. Maart 2009, 22:16 Uhr

Unregistered

HILFEEEEEEEEEEEEEEEE..;

mijn Titanium is twee jaar oud.en een paar dagen geleden heb ik het aangezet en er stond "VENT".ik drukte op de juiste knop maar er gebeurde niets.dus het warmt niet meer op en er is geen koffie.reinigingscyclus of iets dergelijks.Kort voor het probleem stopte ze plotseling met het verwarmen van de koffie het was koud, maar toen opeens OH WONDER was alles weer in orde.ALLEEN nu is het absoluut NO WAY..wat kan er aan de hand zijn en kun je het zelf repareren..reserveonderdelen waren identiek aan SAECO..toch?

Guest

Donderdag, 26. Maart 2009, 19:17 Uhr

Unregistered

dus doe wat ontkalker in het waterreservoir en zet dan de warmwaterknop aan en laat de sp een paar keer draaien tot de melding verdwijnt, dan in de reinigingscyclus en laat hem een paar keer draaien. cool.gif

Gast_gerald

Vrijdag, 30. Oktober 2009, 11:26 Uhr

Unregistered

Hallo Gaggia Titanium gebruikers,

Na de ontkalkingscyclus staat op het display plotseling "VENT". Druk op de
in de gebruiksaanwijzing
beschreven procedure met toets 26

, dan is alles

weer in orde, het werkt niet! Ik

heb weer een

pakje snelontkalker,

opgelost

in 3/4

l water, in

het waterreservoir gevuld en

de warmwaterkraan

geopend.

Na het doorlopen van de 3/4 l verscheen nog steeds "DEFLOW

".

Dan

laat

ik nog eens 2 l drinkwater

door de warmwaterpijp lopen

om te spoelen

.

Tijdens het spoelproces

was

het display "BLEED" weg

en werd het

normale display weergegeven.


Kijk eens hoe lang.

Guest

Zondag, 20. December 2009, 13:22 Uhr

Unregistered

De man heeft gelijk.
Dat is precies hoe het werkt.

Gast_GAST   

Woensdag, 05. Mai 2010, 13:54 Uhr

Unregistered

Hartelijk dank voor de waardevolle tip!

Nadat u de ontkalker in het waterreservoir hebt gevuld, hoeft u alleen maar geduld te hebben en de knop steeds weer omhoog te draaien totdat de machine het uiteindelijk doet. Nu werkt het weer!

Ik vind het vreemd dat ik de machine 1 of 2 weken geleden net ontkalkt had en toch is dit gebeurd.

Kaffeeplanet

Zondag, 31. Oktober 2010, 10:27 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1572

lidmaatschapsnummer..: 3017

Lid sinds: 07.11.2008

2 weken zijn genoeg om de machine te laten verkalken, vooral als er niet eerder een regelmatige ontkalking is geweest, ik had al ketels op tafel staan die ik 3 dagen moest laten weken tot er iets werkte.



--------------------
Alle Tips und Hinweise erfolgen nach bestem Wissen - die Verantwortung trägt jedoch der Ausführende.
Daher bitte lieber einmal zu viel als einmal zu wenig fragen.

Vor allen manuellen Arbeiten am Gerät den Netzstecker ziehen !

gast1980

Donderdag, 30. Juni 2011, 21:41 Uhr

Unregistered

Ik heb ook geen warm water. Wat kan ik doen?
Ik heb ook een ventilatiesysteem
.

Kaffeeplanet

Vrijdag, 01. Juli 2011, 05:44 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1572

lidmaatschapsnummer..: 3017

Lid sinds: 07.11.2008

als er geen warm water komt is het te laat, open de machine demonteer de ketel en de debietmeter, maak ook de slangen schoon en de machine loopt weer.



--------------------
Alle Tips und Hinweise erfolgen nach bestem Wissen - die Verantwortung trägt jedoch der Ausführende.
Daher bitte lieber einmal zu viel als einmal zu wenig fragen.

Vor allen manuellen Arbeiten am Gerät den Netzstecker ziehen !

Spreut

Zondag, 11. September 2011, 23:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 13309

Lid sinds: 11.09.2011

Met een beetje handigheid kunt u de boiler van de senseo-koffiemachine gebruiken en zal de machine weer draaien.
Ik heb mijn gaggia senseo!!!...al afgestemd op
het onderwerp

ontluchting: het gaat veel sneller als je constant de waterknop 10 sec. opent om het water te laten lopen. Sluit hem dan weer af voor 20 sec. en

herhaal

deze procedure dan voortdurend

.

De lucht in de leidingen kan

zich

gedurende de 20 sec. weer

verzamelen

.


Guest

Montag, 23. April 2012, 13:45 Uhr

Unregistered

een beetje info, ik lees hier omdat mijn Gaggia onlangs de dienst heeft gefaald:

de lokale dealer heeft zojuist het volgende bevestigd: De heetwater/stoomuitloop is mechanisch uitgevallen en gaat daarom niet meer open. Het gevolg was dat de machine onthaard wilde worden en dat op het display Vent te zien was. Door de beschadigde klep is dit natuurlijk niet meer mogelijk. Kosten? 130 Euro. Bitter, maar ik denk dat het nog steeds de moeite waard is met mijn machine (gemaakt van 4500 cups).

Kaffeeplanet

Montag, 23. April 2012, 20:56 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1572

lidmaatschapsnummer..: 3017

Lid sinds: 07.11.2008

QUOTE
de lokale dealer heeft zojuist het volgende bevestigd: De heetwater/stoomuitloop is mechanisch uitgevallen en gaat niet meer open. Het resultaat was dat de machine onthaard wilde worden en dat het display bloedingen vertoonde.
Als het HWD-ventiel niet meer opengaat, krijgt u nooit de melding ontkalking op het display te zien, de ontkalking is afhankelijk van de hoeveelheid water, bijvoorbeeld na 40 liter, daarvoor gebeurt er niets. de ontluchting is correct omdat de debietmeter geen signalen geeft omdat hij niet of onvoldoende draait. overigens komt de melding ontluchting altijd van de debietmeter
!



--------------------
Alle Tips und Hinweise erfolgen nach bestem Wissen - die Verantwortung trägt jedoch der Ausführende.
Daher bitte lieber einmal zu viel als einmal zu wenig fragen.

Vor allen manuellen Arbeiten am Gerät den Netzstecker ziehen !

Gast_GAST

Dinsdag, 24. April 2012, 12:12 Uhr

Unregistered

hallo jongens ;
)ik heb een gaggia-titanium cadeau gekregen van mijn ouders en jz het ligt al weken in mijn flat zonder gebruikt te worden. Zodra ik hem aanzet, betekent het ontkalken en ventileren. Maar ik heb geen idee hoe deze machine werkt en mijn ouders zijn hun handleiding kwijt. Welke ontkalker kan
ik gebruiken?
Bedankt bij voorbaat
:)

Bier

Donderdag, 03. Mai 2012, 01:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 12

lidmaatschapsnummer..: 4127

Lid sinds: 25.03.2009

U kunt de gebruikershandleiding vinden in dit forum. Alles staat daar zwart op wit geschreven. GreetingBeer

Guest

Donderdag, 20. December 2012, 04:16 Uhr

Unregistered

Mijn Titanium heeft nu precies dit probleem. Ik heb alle tips die hier gegeven zijn opgevolgd en in praktijk gebracht - maar er gebeurt niets. Wat moet ik doen? Marcheert u naar de dealer?