Geavanceerd zoeken

Koffiebonen Aankoop

monika_a

Montag, 05. Maart 2018, 16:11 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Hallo lieve forumleden,

Vertel me waar je je koffiebonen vandaan haalt? Online of liever gezegd in de winkel. Waar zoekt u naar bij de aankoop en welke zijn uw favoriete rassen?

Over een paar Onlineshop aanbevelingen ben ik blij!

Met vriendelijke groet

Monika

Tuxtom007

Woensdag, 07. Maart 2018, 19:58 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

bij beide

Online: Green-Cup-Coffee.com

Online/Offline: Die-Kaffee.de in Düsseldorf, kleine branderij

Offline: Kaffeeschmiede.de in Düsseldorf bij Belsenplatz, Kaffee-Reich In Düsseldorf, Carlsplatz (heeft ook een online winkel)


Favoriete variëteit: meerdere, maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb het geprobeerd en een paar soorten op mijn favoriete koffielijstje staan.

Maar ik verander vaak het soort koffie en probeer nieuwe uit.

Vooral met Green Cup Coffee is mijn favoriete soort uitverkocht, slechts een enkele finca-koffie en dan weg als hij weg is.

Ik geef ook de voorkeur aan pure koffie / espresso's en niet aan mengsels.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

Kaffeepoint

Donderdag, 08. Maart 2018, 21:38 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

QUOTE (Tuxtom007 @ woensdag, 07 maart 2018, 18:58 uur)
voor beide

Online: Groene kop koffie.com

Online/Offline: Die-Kaffee.de in Düsseldorf, kleine branderij

Offline: Kaffeeschmiede.de in Düsseldorf bij Belsenplatz, Kaffee-Reich In Düsseldorf, Carlsplatz ( hebben ook een online winkel )


Favoriete variëteit: meerdere, maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb me er doorheen geslagen en een aantal variëteiten op mijn favoriete koffielijstje gezet.

Maar ik verander ook vaker het ras en probeer nieuwe uit.

Mijn favoriete soort Green Cup-koffie is uitverkocht, slechts een enkele finca-koffie en dan weg als hij weg is.

Ik geef ook de voorkeur aan pure koffie / espresso's en niet aan mengsels.

Espresso is meestal een mix. Arabica voor de fijne nuances en Robusta voor de cafeïne en de crema. Crema kan alleen worden bereikt met een zuivere Arabica in de KVA. Maar dan is het geen espresso, want volautomatische machines brouwen alleen bij 3-4 bar.



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

Tuxtom007

Samstag, 10. Maart 2018, 23:11 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

QUOTE (koffiepunt @ donderdag, 08 maart 2018, 20:38 uur)
Espresso is meestal een mix.

Green-Cup-Coffee verkoopt geen melange, maar alleen koffies met 100% Arabica van slechts één enkele finca - daar krijgen de variëteiten hun naam aan te danken.

Heeft het nadeel: als-dan-dan is er een limiet aan de hoeveelheden.

Daarentegen heb ik momenteel een espresso en een koffiemelange van een plaatselijke brander in mijn kast staan, ik ben blij als die weg is. Ik denk dat geen van beide zo geweldig is.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

monika_a

Montag, 12. Maart 2018, 15:03 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Dank u wel voor de antwoorden tot nu toe. Ik heb ook al eens eerder bij Green Cup Coffee besteld en werd niet teleurgesteld.

Ik ben blij als iemand anders de contacten van zijn koffiehandelaar met mij deelt... wink.gif

Tuxtom007

Montag, 12. Maart 2018, 20:20 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Kijk op het internet voor brandende planten bij u in de buurt, er zijn zeker een paar waar u goed advies en een proeverij kunt krijgen.

Proeven is altijd de beste manier, vooral met je eigen machine en je eigen drinkgedrag (zwart of wat dan ook).


Maar ik zou nog steeds twee online winkels van een collega hebben gekregen, dus ik kan er nog niet veel over zeggen:

https://www.quijote-kaffee.de/
https://www.coffeecircle.com/


En nog een, die ik binnenkort vanuit Düsseldorf wil testen, ook met een online shop - ik heb twee keer bij een vriendin koffie gedronken:

http://www.rivercoffee.de/


Kaffeepoint had een testpagina gepost in een draad die een aantal goede koffietesten bevatte. Helaas kan ik de link niet meer vinden.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

monika_a

Dinsdag, 13. Maart 2018, 16:05 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Laat Tuxtom007 maar zitten, ik controleer de draad zelf wel weer. Allereerst dank ik u voor het antwoord. Ik zal zeker de braadinstallatie proberen, goede tip!

monika_a   

Zondag, 18. Maart 2018, 13:46 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Nogmaals hallo, iedereen,

Ik heb nu online rondgekeken en heb nu de Bionatural Organic Fairtrade Coffee Espresso en de Cream Diamonds Cafe Espresso, beide zijn van J. Hornig en scoren ook erg goed in verschillende testen. Vooral de Fairtrade koffie smaakt op de een of andere manier anders maar zeer goed, dus ik kan het alleen maar aanraden aan elke Frahlinglover en aan een van de koffiesoorten die ik al lang heb gekocht. https://bohnen-test.de/testsieger/

Groeten, Moni smile.gif

daniel1982

Zondag, 25. Maart 2018, 21:39 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 32167

Lid sinds: 25.03.2018

Hallo, iedereen,

Ik koop altijd bij onze koffiebrander in München of bij

de-espressowinkel. Wat ik leuk vind aan de winkel is dat er chique espressobonen worden aangeboden. Ik wissel altijd af tussen de koffiebranders Dinzler en Caffe Trombetta.

Mijn vriendin daarentegen houdt van San Salvador, wat een interessante koffie is die ook geweldig is als een kopje koffie.

We hebben een de Longhi thuis en zijn zeer tevreden. biggrin.gif

monika_a

Samstag, 31. Maart 2018, 13:10 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

Dat klinkt goed, Daniel, ik zal er zeker een kijkje nemen. Bedankt voor de tip!

Dauercamper

Vrijdag, 05. April 2019, 21:27 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 34026

Lid sinds: 01.04.2019

Mayola, een klein braadstuk dat onderweg is, maar alle eerlijke handel staat nog niet op het pakket.