Geavanceerd zoeken

Jura Impressa S9

Bericht: Lege lade

Daniela

Dinsdag, 29. April 2008, 16:06 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Mijn Impressa S9, die nu 5-6 jaar oud is, is al een paar weken aan het rondneuzen. Soms werkt het met de koffie, dan weer weigert ze de service met de foutmelding "Leegbakje". De kom is leeg en ik wanhoop.

Wie kan me wat advies geven?

Daniela

Hisholy

Dinsdag, 29. April 2008, 17:20 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

In de meeste gevallen is lichte vervuiling de oorzaak. Aan de achterzijde van de lekbak bevinden zich twee contactveren. Aan de binnenzijde van de tray zit een groef onder deze platen. Deze groef moet schoon zijn, anders verschijnt het beschreven bericht.
Als alles zeker schoon is, zijn de detectieveren in de machine vermoeid of geoxideerd.

Daniela

Dinsdag, 29. April 2008, 18:49 Uhr

Unregistered

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb net de contacten (die op de schelp) nog eens gecontroleerd, maar ze zijn extreem schoon.

Weet u of u de reserveonderdelen ergens kunt krijgen of dat ik de machine aan de reparatiewerkplaats moet geven?

Daniela

Dinsdag, 29. April 2008, 18:55 Uhr

Unregistered

Net een leverancier gevonden voor detectieveren. Minimale kosten (2,95 Euro), ik zal dit eerst proberen voordat ik in een nieuwe machine investeer. biggrin.gif

Guest_Achim   

Woensdag, 30. April 2008, 12:09 Uhr

Unregistered

Hallo all.the de fout kan ook komen van onzuiverheden.remove de kom en maak de spiegel schoon, naast het is er een zeef, ook gelieve het schoon te maken, dan zou alles opnieuw moeten werken.

Hisholy

Woensdag, 30. April 2008, 12:59 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

Spiegels? Vergiet?

www.123ko.de   

Donderdag, 08. Mai 2008, 08:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 2256

Lid sinds: 08.05.2008

...de brouwinstallatie kan ook defect zijn...

Hisholy

Donderdag, 08. Mai 2008, 09:34 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Lid sinds: 10.01.2005

QUOTE (www.123ko.de @ donderdag 08 mei 2008, 06:11 uur)
...de brouwinstallatie kan ook defect zijn...

Nee, heeft zeker niets te maken met deze fout!

Gimmli

Samstag, 10. Mai 2008, 07:47 Uhr

Unregistered

Ik zou de achterwand eruit halen en kijken naar de schuif op de transformator en de magneetklep en ook de veren zijn gemonteerd, hij glijdt graag uit zijn klemveren (plastic) en als hij slechts 1-2 mm naar achteren glijdt hebben de schelpcontacten geen contact meer. De kromming van de detectieveren is dan niet meer voldoende. Maak de veren schoon, buig ze en zet de glijbaan vast. dan werkt het zo.

Guest

Woensdag, 13. Augustus 2008, 16:16 Uhr

Unregistered

We hadden dezelfde fout.... Bel de hotline .... stuur de machine voor de 4e keer in, betaal 165 Euronen en laat de software resetten. Heel eenvoudig. Bij een machine voor 1000 Euro is het normaal dat er 3 extra parallelle machines zijn om de niet werkende te vervangen. Geen wet meer voor mij, nadat ik ze gebeld had en ik niet kon begrijpen of het mijn schuld was dat er een goedkoop serviceplattegrondje was.

Helmut Boe

Woensdag, 13. Augustus 2008, 20:11 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 811

lidmaatschapsnummer..: 2411

Lid sinds: 29.06.2008

QUOTE (Gast op woensdag 13 augustus 2008, 16:16 uur)
We hadden dezelfde fout.... Bel de hotline .... stuur de machine voor de 4e keer in, betaal 165 Euronen en laat de software resetten. Heel eenvoudig. Bij een machine voor 1000 Euro is het normaal dat er 3 extra parallelle machines zijn om de niet werkende te vervangen. Geen wet meer voor mij, nadat ik ze gebeld had en ik niet kon begrijpen of het mijn schuld was dat er een goedkoop serviceplattegrondje was.

zorgvuldige reiniging van de contacten, vooral de ruimte tussen de contacten zou gemakkelijker zijn geweest. Er zijn geen reserveonderdelen nodig.

denim

Montag, 18. November 2013, 19:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 22431

Lid sinds: 15.11.2013

(!) herhaalde zorgvuldige reiniging van de ruimte tussen de contacten bracht de oplossing, bedankt

Gast_Georg

Zondag, 21. Juni 2015, 17:01 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de tip met intensieve reiniging van de contacten. Had dezelfde foutmelding na het ontkalken. Ik was bang dat de koffiemiddag zou worden afgelast.
biggrin.gif

Guest

Zondag, 20. September 2015, 12:36 Uhr

Unregistered

Hoi, jongens,

Ik had hetzelfde probleem. De indicator was: Lege kom. Het leek me erg vreemd dat na het verwijderen van de kom de boodschap niet naar de ontbrekende kom sprong. De reden was dat de contacten in de machine vuil waren. Ik heb de contacten zelf voorzichtig verwijderd met 600 korrelig schuurpapier en met perslucht uit de spuitbus geblazen. We hebben hier zoiets omdat mijn vrouw het gebruikt om haar naaimachines regelmatig schoon te maken. En zie, de fout is voorgoed weg. Ik wens je veel geluk.

Groeten uit de zonnige Pfalz

Gast_Ralf

Montag, 12. Oktober 2015, 13:36 Uhr

Unregistered

Had hetzelfde probleem. De contacten op de machine moesten worden gereinigd, niet die op de afneembare kom. En, in feite, werkt het. Je kunt een goede baan krijgen met een lange borstel. Mijn truc: contactspray toevoegen en na de eerste poging werkte het weer. Groeten aan alle diepe L-liefhebbers. Ralf

 Seite 12