Geavanceerd zoeken

Koffiepoeder wordt droog uitgeworpen

Berchfex

Donderdag, 17. December 2020, 16:41 Uhr

Unregistered

Hallo Forum,

Ik heb al enkele jaren een JURA Impressa C5. Nadat ik enige tijd geleden steeds weer problemen had dat koffiepoeder en water apart in een container terechtkwamen of ik heb me gereviseerd en nu pas geïnstalleerd. Aanvankelijk was het nog steeds oké, hoewel de koffie veel langzamer en ook met minder water kwam.
Dan, alleen elke tweede of derde referentie heeft geleid tot de koffie, meestal koffie werd gemalen, maar dan is het poeder is onmiddellijk gevallen in containers zonder water werd getrokken. De stoomgenerator heeft eerder geknipoogd. Na de bediening laat de stoom los en draait u de instelknop terug, maar de situatie is niet veranderd.
Laat de zeteenheid weer verwijderen en controleer de aftapkraan met de hand, kan eenvoudig worden verplaatst in tegenstelling tot de oude zeteenheid.

PS: Bij de installatie van de nieuwe zeteenheid is er bijna een fout opgetreden, hoewel er hier in ieder geval in eerste instantie nog wat koffie is gekomen.
Overigens komt er tijdens het spoelproces ook geen water uit de stoomgenerator.

Kent iemand een foutbeeld of heeft iemand een idee hoe er gezocht kan worden naar een fout?

Mechan. Kennis: ja Elektr. kennis: ja








Schlawi

Donderdag, 17. December 2020, 17:38 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Controleer de aftapkraan. Het zou defect kunnen zijn. Heb je limoenwater? Als dat zo is, ontkalkt u dan grondig. Het beste met ontkalker op basis van amidosulfonzuur.
Als u een waterfilter gebruikt, verwijder deze dan vooraf en programmeer deze zodat u kunt ontkalken.



Berchfex

Donderdag, 17. December 2020, 17:43 Uhr

Unregistered

Oké, bedankt. Voor suggestie. Zal vanavond ontkalken.

Berchfex   

Samstag, 19. December 2020, 13:08 Uhr

Unregistered

@ Schlawi

...waarom zou je in de verte afdwalen...
Nou, je had natuurlijk gelijk, gewoon goed ontkalken en de machine loopt als de eerste dag. Het is te gemakkelijk als je het op de juiste manier doet.

Nogmaals bedankt voor de tip. Hier is een ster voor de kerstboom.