Geavanceerd zoeken

De brouwgroep opnieuw invoegen

Problemen oplossen?

waba76

Vrijdag, 29. Juli 2022, 16:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 56998

Lid sinds: 29.07.2022


Mijn naam is Walter, ik ben 67 jaar oud ....
Nu mijn probleem:
14 dagen geleden stopte de machine met werken na het bereiden van melk toen ik een cappuccino bestelde. Na veel lezen op forums heb ik besloten om een nieuwe voedingskaart te kopen en te installeren.
So far, so good na de installatie, startte de machine weer op met de foutmelding Insert brew group. In deze situatie bevindt de zetgroep zich in de uittrekpositie, maar moet ik de hendels handmatig in de nodige positie brengen om hem te verwijderen.
Ik heb verschillende artikelen over dit onderwerp gelezen.
Tot nu toe heb ik de volgende werkzaamheden verricht: ik heb
dezetzuigerverwijderden ook de zetgroep uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet met nieuwe afdichtingen
.
Ik heb ook de eindschakelaar op de brouwzuiger vervangen (ja, hij zit goed om).
Ik heb de aandrijving gedemonteerd, schoongemaakt, een nieuwe spindelmoer, een nieuwe riem, een nieuwe eindschakelaar en een nieuwe Hall-sensor gemonteerd, en natuurlijk de spindel ingevet.
Vandaag, eerste poging vol hoop, wat een ontgoocheling " Invoegen brouwgroep"!!!
Met de overeenkomstige toetscombinatie ei reset uitgevoerd, BG weer invoegen
.

Ik heb een testrun gedaan en de brouwgroep bewoog naar de bovenste en onderste punten, d.w.z. naar de eindschakelaars.

Heeft iemand hier enig advies?

Mijn gedachten gaan uit naar een nieuwe aandrijving?


Nu het onderdeel zo verop

is
,
heb ik de 3 magneetventielen vervangen, de melkafvoer vervangen, alle afdichtingen en de zeef van de zetgroep en de afdichtingen van de zetzuiger vervangen, nieuwe voedingsprintplaat, nieuwe microschakelaars, nieuwe Hall-sensor, nieuwe riem en spindelmoer en zo verder....
Ik wil het niet opgeven!

Heeft iemand hier enig advies/tips????




Veel groeten Walter