Geavanceerd zoeken

" Normal" koffie met 05000A

Gast_J

Vrijdag, 30. November 2012, 20:57 Uhr

Unregistered

Hallo Forum,

Ik kocht een Quickmill 05000A een paar maanden geleden (gebruikt bij een liquidatie van een huishouden) en ruimde het goed op. De reden was onze Jura (Impressa S70), die steeds gerepareerd moet worden. De koffie die de Jura maakt is echt geweldig, maar ongeveer 200€ per 2 jaar voor reparaties vind ik echt brutaal voor de "Merzedes" onder de volautomatische machines.
De mechanica van de Quickmill wordt overal geroemd om zijn kwaliteit. Dat kan ik alleen maar
bevestigen, mooi alles van metaal.
Nadat het ding eindelijk liep probeerde ik er koffie mee te zetten. Ik denk dat ik er zo'n 1 kilo Tchibo koffiecrème doorheen heb gejaagd, maar dat is niet goed gelukt. De koffie smaakte altijd extreem sterk, of had geen crema. Op een gegeven moment gaf ik het op en probeerde ik Expresso, en
ziedaar, het zal geweldig zijn.
Dus hier is mijn vraag aan alle 5000A bezitters: Is de machine alleen geschikt voor Expresso, of gebruikt één van jullie het om een goede koffiemelk te maken? Ik heb hem eigenlijk gekocht om de Jura te vervangen zodra hij
het spook opgeeft.
Ik dank u bij voorbaat voor uw antwoorden, ik wil eerst weten of het
überhaupt werkt. GroetenJörg

wunderhailer

Zondag, 03. Februari 2013, 02:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 19178

Lid sinds: 03.02.2013

Een beetje laat, maar misschien helpt het u
: De Quickmill is meer een espressomachine dan een koffiemachine. De hoeveelheid water alleen is niet genoeg voor een "normale" koffie. Als ik de waterregelaar van mijn QM 0500 op maximum zet, heb ik een waterhoeveelheid van ongeveer 50 tot max. 60ml. Dit is niet genoeg voor een normale koffie. Maar de machine maakt echt nuttige
espresso. GroetenUli

joerg74

Dinsdag, 05. Februari 2013, 10:01 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 16690

Lid sinds: 29.06.2012

Hallo, Wonderhailer,

Bedankt voor het antwoord. Het is dus niet de hoeveelheid water. Als ik de knop op 10 zet, is het koffiekopje vol...

Maakt niemand anders hier "normale" koffie met QM?

GroetenJörg

wunderhailer

Donderdag, 07. Februari 2013, 00:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 19178

Lid sinds: 03.02.2013

...grappig, mijn regelaar gaat van 0-13, dus op 6-7 heb ik de normale hoeveelheid espresso 25-30ml, op punt (13) ongeveer twee keer zoveel.
Ik
weet niet veel
over koffie
(drink alleen espresso of cappu met dit onderdeel) maar heb je genoeg geëxperimenteerd met de maling? Gewoon een espresso-VA. GroetenUliQuick
Mill MOD.05000A - OA Professional

Anita D.

Dinsdag, 11. Juni 2013, 21:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 20865

Lid sinds: 10.06.2013

Hallo! Ik maak zeer goede Café Creme met mijn 5000A, misschien is het de soort koffie.
Ik neem Pascucci mild. Zeer aan te bevelen!
! Misschien

moet je ook fijner slijpen?



Lg Anita

joerg74

Woensdag, 12. Juni 2013, 12:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 16690

Lid sinds: 29.06.2012

@wonderhailer: Het is duidelijk dat we verschillende wijzerplaten hebben. Voor een espresso zet ik 3 op maximaal 4.

Bedankt voor de informatie. Deze Pascucci Mild is een milde espresso, nietwaar? Hoe heb je de machine afgesteld? Zelfde maling als bij een espresso, alleen meer water, of meer grove maling? Dezelfde hoeveelheid poeder?
Ik krijg pas echt lekkere crema als de cilinder echt vol is, de schraper moet ongeveer een halve theelepel afschrapen. Is het
hetzelfde
met
jou?
Veel groetenJörg

Anita D.

Donderdag, 13. Juni 2013, 22:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 20865

Lid sinds: 10.06.2013

De koffie is zeer geschikt voor espresso en café crème voor, ik ververs gewoon de hoeveelheid water. Ik heb een espresso op niveau 2-3 en een cafécrème op 6-7. Ik heb de maling op 3 en met de hoeveelheid koffie mis ik echt niets. Mijn wijzerplaat is ongeveer 10 uur, als je begrijpt wat ik bedoel. De koffie is echt heel goed voor mij. Maar mijn machine scheurt vol gas, ook al is hij maar een half jaar oud. Lg
Haffe dat ik je zou kunnen helpen!
smile.gif