Geavanceerd zoeken

Quckmill 5000a: abonnementsperiode te kort

Referentieduur te kort of druk te hoog

SimonK   

Zondag, 09. Februari 2014, 16:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 23584

Lid sinds: 09.02.2014

Hallo, iedereen,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Quckmill 5000A. Ik heb echter het volgende probleem, waarvoor ik zelfs na het lezen van alle berichten hier in het forum geen oplossing heb gevonden
: Het is altijd aan te raden om de maling zo in te stellen dat de koffie ongeveer 25 seconden kan worden geconsumeerd. Met mijn machine kan ik echter een maximum van 13 sec. bereiken, waarbij de druk dan al oploopt tot 15 bar. Als ik de maalgraad nog verder reduceer, kan de pomp dit niet meer aan en wordt het brouwproces stopgezet. Kan iemand me een hint geven waar dit aan te wijten kan zijn? Ik kan alleen de twee parameters "maalgraad" en "hoeveelheid koffie" aanpassen, waarbij ik de laatste zo heb ingesteld dat de zetcilinder
volledig vol is.

Ik heb gemerkt dat veel mensen hier hun machines ombouwen zodat er geen water meer in de pompbak wordt geloosd door de slang die daar eindigt om te leiden. Maar in mijn geval komt er niets uit deze slang, de draf is erg droog - kan dit een indicatie

zijn van het probleem?
Hartelijk dank voor
uw tips! groet Simon

W1cht3lm@nn

Woensdag, 05. Maart 2014, 01:06 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 676

lidmaatschapsnummer..: 7258

Lid sinds: 19.02.2010

-Print: Het is in orde, het kan niet te hoog worden.

-Koffiehoeveelheid: Cilinder vol is precies goed.

-Graad: Goed dat je het zo fijn kunt draaien dat er niets door kan komen. Hieruit blijkt dat de begrenzingsschroeven van de slijper correct zijn ingesteld.

Ofwel heeft u niet genoeg geduld met de aanpassing (deze treedt pas volledig in werking bij de tweede of derde afdekking na de aanpassing) ofwel gebruikt u oude koffie, d.w.z. supermarktartikelen.
Schrijf op welke koffie
u
het beste kunt
gebruiken.
-Residuele water conversie: Je verwart
de dingen.

Het restwater van het thermoblok stroomt in de fabriek terug in het waterreservoir, de ombouw leidt het in plaats daarvan naar de lekbak onder de kopjesbodem

.

De slang in de pompbak leidt alleen naar het stoomventiel, waar niets uitkomt zolang de afdichtingen in orde zijn. In plaats daarvan wordt een minimum aan lucht aangezogen zodra de druk afneemt.



--------------------
Quick Mill 05000 "Unique Edition", WMF Ecco