Geavanceerd zoeken

Nieuwe machine - geen doorvoer

Hulp bij het oplossen van problemen

Nicholas Ostermeier

Woensdag, 04. Augustus 2021, 21:31 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,

Ik heb in januari 2021 een Delonghi Primadonna Class ECAM 550.65MS gekocht.
Na 4 maanden gemiddeld gebruik en een huishouden van 4 personen, kwam er helaas geen koffie meer uit de koffie-uitloop. Maar de pomp startte.
Een beetje achtergrond. Toen ik de machine kocht, kocht ik een teststrip voor de hardheid van het water, naast de teststrip die door Delonghi werd geleverd. Aangezien wij bronwater kopen dat is gemaakt voor koffiemachines, adviseerden beide strips een hardheid van 1. Het resultaat was dat de machine in de 4 maanden geen enkele ontkalking aangaf, wat me enigszins verbaasde. Niettemin maakte ik dagelijks de bereikbare delen schoon en waste ik de zetgroep. Ik gebruik geen waterfilter.
Aangezien het een zeer nieuwe machine is, ging ik naar Saturn, die op zijn beurt de machine naar de fabrikant stuurde.
Nadat Delonghi aanvankelijk een prijsopgave voor een volledige reiniging had ontvangen, besloot het de verkalkte slang te vervangen en de verkalkte machine te reinigen als gebaar van goede wil. De uiteindelijke verklaring van Delonghi was: "Hardheidsgraad 1 instellen is totaal onrealistisch en alle water heeft een kalkgehalte.
Ik heb hem toen voor de zekerheid op hardheidsgraad 4 gezet.
Een maand later, afgelopen vrijdag, heb ik de machine voor de eerste keer zelf ontkalkt.
Nu mijn probleem. Sinds de machine bij de fabrikant staat, krijg ik elke tweede keer dat ik hem aanzet een melding dat er geen water in het circuit zit en vaak komt er geen water door de koffie-uitloop als ik hem aanzet. De koffie komt er normaal uit en smaakt prima.
Kan iemand mij vertellen waarom dit gebeurt en of het een probleem is?
Dank u voor uw hulp.