Geavanceerd zoeken

Hoe belangrijk is het ontwerp van de koffiemachine voor u?

CofCofCoffee

Woensdag, 16. Juli 2014, 08:47 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 16826

Lid sinds: 13.07.2012

Nou, ik moet toegeven dat ik soms "verblind" word door een goed ontwerp. De innerlijke waarden moeten natuurlijk kloppen, maar als het ontwerp slecht is en de materiaalkeuze nogal slecht, dan kan zelfs de beste koffie eruit komen... Koffiegenot is niet alleen voor de mond, maar naar mijn mening ook voor het oog.

Hoe zie je dat?



--------------------
98 Kaffee, 99 Kaffee, 100 Kaffee....

kaffeechris

Woensdag, 16. Juli 2014, 19:13 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Uh, het lijkt erop dat de mens een oculair dier is.

Sommige MSWI's zijn vies, omdat de lieve ontwerpers volledig in het keramiek zijn doorgedrongen. Had al KVA's ze stonken zo erg dat ze buiten moesten blijven. En pas na een echte complete schoonmaakbeurt bouw ik ze weer op. Bij een MWIP weet ik dat dit probleem niet noodzakelijkerwijs door de exploitant wordt veroorzaakt, maar door de brouwerijgroep. Dus na een dagje koffie moest het er weer van binnenuit worden uitgehaald, zonder de brouwerijgroep te vergeten. Koffie smaakt niet meer hetzelfde met de kennis. ph34r.gif
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

sprengmeister

Vrijdag, 23. Januar 2015, 11:34 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 26010

Lid sinds: 02.01.2015

Zoals bekend zit schoonheid in het oog van de toeschouwer. Hoe dan wink.gifook, ik kijk eerst naar de technische gegevens om te zien of ze aan mijn eisen voldoen. Eindelijk komt het ontwerp.

kaffeechris

Vrijdag, 23. Januar 2015, 13:29 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Zolang het personage gelijk heeft...
ph34r.gif



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

marthastich

Dinsdag, 10. Februari 2015, 12:47 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 11775

Lid sinds: 14.04.2011

Voor mij is de kwaliteit van de koffie, dat wil zeggen wat de machine daadwerkelijk kan doen, veel belangrijker dan het ontwerp. Kleur vervaagt - smaak blijft behouden. cool.gif

kaffeechris

Woensdag, 11. Februari 2015, 00:19 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Dit is ook te vinden in alle volkswijsheid.
"Schoonheid vergeeft, Hector bestaat" MfG
Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Sahra

Donderdag, 19. Maart 2015, 17:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 19030

Lid sinds: 23.01.2013

QUOTE (martha-steek @ dinsdag, 10 februari 2015, 11:47 a.m.)
Voor mij is de kwaliteit van de koffie, dat wil zeggen wat de machine echt kan, veel belangrijker dan het ontwerp. Kleur vervaagt - smaak blijft behouden. cool.gif

Daar ben ik het mee eens. Wat de kleur betreft, kun je niet te veel misdoen met zwart of zilver. Vanuit het algemene ontwerp zijn er machines waar ik me ook meer door laat beïnvloeden dan door de "innerlijke waarden". Een vriend van mij bestelde ooit de De'Longhi Perfecta ESAM 5400 op ekinova vanwege het groene ontwerp. Het sprak me helemaal niet aan, maar dit is een goed voorbeeld. Ook al is ze overtuigd van de kwaliteit.



--------------------
Nehmen Sie die Menschen, wie sie sind, andere gibt's nicht.

Sahra

Montag, 30. Maart 2015, 16:08 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 16

lidmaatschapsnummer..: 19030

Lid sinds: 23.01.2013

Het ontwerp speelt voor mij ook geen grote rol, maar ik geef toch de voorkeur aan een mooi apparaat als dit, bijvoorbeeld, zolang de machine een perfecte latte of mokka maakt of gewoon normale koffie in grote kwaliteit.

Zeker de kwaliteit speelt een grotere rol dan het ontwerp van de machine, maar de meeste machines zijn al technisch volwassen genoeg dat je nauwelijks verschil merkt tussen de machines. De beste zijn nog steeds de goede oude machines, maar niemand kan ze meer betalen omdat ze verzamelwaarde hebben. laugh.gif



--------------------
Nehmen Sie die Menschen, wie sie sind, andere gibt's nicht.

Retro99

Vrijdag, 11. December 2015, 18:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 12

lidmaatschapsnummer..: 27938

Lid sinds: 10.12.2015

Belangrijker is wat er uitkomt



--------------------
Der ultimative Test: hier klicken

Martin80

Dinsdag, 02. Mai 2017, 09:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 30371

Lid sinds: 02.05.2017

Hallo, hallo,

dus natuurlijk let u er al op of de machine in het woonconcept past. Natuurlijk passen zilver en zwart overal in. Maar de kwaliteit is belangrijker.

Je drinkt immers de koffie en kijkt er niet naar... wink.gif

Maar zoals het gezegde luidt, "het oog eet met"

LG Martin

UtaBaumgartner

Montag, 22. Mai 2017, 07:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 30470

Lid sinds: 19.05.2017

Een koffiemachine is dus ook een blikvanger en een gespreksonderwerp voor bezoekers! biggrin.gif

Tuxtom007

Montag, 26. Juni 2017, 10:22 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 93

lidmaatschapsnummer..: 30680

Lid sinds: 26.06.2017

Eerst en vooral waren de techniek, de kwaliteit en natuurlijk het bereide product voor mij doorslaggevend.


De vraag over het ontwerp werd pas beantwoord toen ik wist welke machine het zou zijn, we hadden de keuze uit zwart, glanzend chroom of mat aluminium.

De keuze viel op mat aluminium omdat het er goed uitziet en het het makkelijkst te reinigen is.



--------------------
Jura Giga5 mit Wireless Milch-Kühler

EricK

Vrijdag, 22. December 2017, 16:07 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 26

lidmaatschapsnummer..: 31639

Lid sinds: 22.12.2017

Hé,

Voor mij is design niet zo belangrijk als functionaliteit en smaak, maar het zou al in het totaalbeeld van de keuken moeten passen. Dus ik zou geen blauwe koffiemachine in een groene keuken zetten of zoiets.

Ik heb een beige keuken en mijn koffiemachine is zwart/grijs. Ik ben er zeer tevreden mee. biggrin.gif

monika_a

Vrijdag, 02. Maart 2018, 18:27 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 27

lidmaatschapsnummer..: 32043

Lid sinds: 01.03.2018

In het algemeen is de functionaliteit van mijn machine het belangrijkste voor mij. Maar het neemt ook een "hoofdrol" in mijn keuken in, ik vind het niet erg als er een mooi ontwerp aan wordt toegevoegd.

Vooral bij schermdragers hou ik van deze mooie retro-touch, hij past perfect. smile.gif

Kaffeepoint

Samstag, 03. Maart 2018, 01:25 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

QUOTE (monika_a @ vrijdag, 02 maart 2018, 17:27 uur)
In het algemeen is de functionaliteit van mijn machine het belangrijkste voor mij. Maar het neemt ook een "hoofdrol" in mijn keuken in, ik vind het niet erg als er een mooi ontwerp aan wordt toegevoegd.

Vooral bij schermdragers hou ik van deze mooie retro-touch, hij past perfect. smile.gif

gesigneerd ! roestvrij staal werkt altijd



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162